اطلاع رسانی اشتباهات کتب درسی به آموزش و پرورش


معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اصلاح اشتباه نقشه ناتمام در کتاب جغرافیا، گفت: معلمان می‌توانند اشتباهات کتاب‌های درسی را از طریق سامانه دفتر تالیف اطلاع دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محی‌الدین بهرام محمدیان معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس در پاسخ به این پرسش که «گفته می‌شود که در برخی کتاب‌های درسی اشتباهاتی وجود دارد، آیا این موضوع را می‌پذیرید؟»، اظهار داشت: نمی‌گویم اشتباهی در کتب درسی وجود ندارد، اما این اشتباه را اعلام کنید تا بررسی کنیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدیان در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه «معلمان از چه طریقی مشکلات کتب درسی را اطلاع دهند؟»، خاطرنشان کرد: در پشت جلد تمام کتاب‌های درسی، سامانه ارتباطی دفتر تالیف وجود دارد و می‌توانند هر اشتباهی را به آن سامانه اطلاع دهند.

وی افزود: هر اشتباه و ایرادی از کتب درسی را از این طریق اطلاع دهند، ضمن اینکه از ابتدای سال تحصیلی هم اشتباهاتی گزارش شده است؛ البته هر چیزی هم اشتباه نیست زیرا گاهی اوقات برخی فکر می‌کنند مساله‌ای اشتباه است و وقتی توضیح می‌دهیم متوجه می‌شوند که اشتباه برداشت شده است.

معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه برخی موضوعات هم در کتب درسی اشتباه شده است، گفت: امسال یکی از دوستان تذکر داد که در کتاب جغرافیا یک نقشه‌ای ناتمام چاپ و تشریح شده است که آن را اصلاح می‌کنیم.