تغییر محتوای کتب درسی پایه های یازدهم و دوازدهم


رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با اشاره به اینکه محتوای کتب‌ درسی پایه‌های یازدهم و دوازدهم در سال تحصیلی آینده تغییر می کند گفت: کتب جدید مربوط به «محیط زیست»، «سلامت» و توجه به «بهداشت نوجوانان و جوانان» است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محی‌الدین بهرام محمدیان رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، درخصوص «تغییرات کتاب‌های درسی در سال تحصیلی آینده،» اظهار داشت: بحث محتوایی مربوط به پایه‌های یازدهم و دوازدهم است.

وی ادامه داد: تلاش می‌کنیم با زمان‌بندی که داریم و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، تولید محتوا کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان اضافه کرد: درحال حاضر گروه‌های شورای برنامه‌ریزی و تالیف کتاب‌ها مشغول برنامه‌ریزی و تالیف هستند و امیدواریم وقتی به بهمن ماه سال جاری رسیدیم، بتوانیم تالیف کتب یاد شده را قسمت به قسمت بر روی سامانه اعتباربخشی قرار دهیم تا معلمان، صاحب‌نظران و کارشناسان درخصوص قسمت‌های تولید شده اظهارنظر کنند.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی متذکر شد: پس از دریافت نظر کارشناسان و معلمان، در نهایت بتوانیم اسفند ماه به جمع‌بندی نهایی برسیم و بعد در اردیبهشت سال آینده به آماده‌سازی و بازبینی نهایی بپردازیم.

وی درخصوص «محتوای جدید کتب درسی سال تحصیلی آینده»، تصریح کرد: در این خصوص همان برنامه مصوب شورای عالی آموزش و پرورش است؛ دروس جدیدی که در دوره متوسطه وارد کرده‌ایم؛ شامل «درس تفکر و سواد رسانه‌ای» و کار و کارآفرینی» بود و در حال حاضر کتاب‌های «انسان، سلامت و محیط زیست» و «خانواده و معیشت» را در دستور کار داریم؛ البته شاید نام این کتب تغییر پیدا کند، اما موضوع آنها مربوط به محیط زیست، سلامت و بخصوص رویکرد و توجه به بهداشت و سلامت نوجوانان و جوانان در آستانه ازدواج است.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدیان عنوان کرد: بحث دیگر مهارت‌های زندگی یا سبک زندگی اسلامی است و آماده‌سازی دانش‌آموز برای پذیرش مسئولیت‌های خانواده است که این موارد در سال تحصیلی جاری تصویب شده و برای سال تحصیلی 97-96 تولید خواهد شد.