شیوه مطالعه در ایام امتحانات


بخش اول

دوستان خوبم، داوطلبان عزیز

سلام، نخستین روزهای زمستونیتون بخیر، امیدوارم در روزهای سخت امتحانات ایام به کامتون باشه؛ به دلیل اهمیت استفاده از برنامه و شیوه صحیح مطالعه در ایام امتحانات لازم می دونم چند نکته رو بصورت کتبی خدمتتون عرض کنم......

خواهش میکنم به دقت بخونین. فکر کنین از این برگه امتحان دارین، پس زیر نکات مهمش خط بکشین!!!!! هر چند وقت یکبار نکاتش رو مرور کنین و با عادات مطالعه خودتون مقایسه کنین......

1-  مطالعه در ایام امتحانات شیوه خاص خودش رو داره و مسلما با روزهای عادی و پرسشهای کلاسی متفاوت هست.

2- خوشبختانه  ساعات مطالعه شما در این روزها افزایش خواهد یافت............. مخصوصا شبهای امتحان

3- لطفا به محض دریافت برنامه امتحانی ، خودتون رو برای یک برنامه بلند مدت یکماهه آماده کنین.....

4- اردوی انفرادی مطالعاتی "دی ماه" عنوان خوبی برای تعیین هدف مطالعاتی ما در این مدت هست: آمادگی همه جانبه و صد در صد برای امتحانات نیمسال اول.

5- از خانواده های محترم تقاضا داریم، در ایام امتحانات بیشتر هوای بچه ها رو داشته باشند.

6- از بعضی از بچه ها تقاضا داریم در ایام امتحانات یک نگاهی، توجهی، محبتی......... به کتابهاشون داشته باشن و روشون یادگاری بنویسن!!!

7-  در فرجه های امتحانی متنوع درس بخونین( دو یا سه درس در هر روز) : مثلا اگر سه شنبه امتحان ادبیات دارین، و پنجشنبه دینی، از فرجه ادبیات برای مطالعه دینی هم استفاده کن، روز قبل از آزمون هم 80% امتحان فردا و 20% امتحان بعدی رو بخون!!!

8- مطالعه متنوع و با برنامه در ایام امتحانات ، بهترین فرصت برای خواندن تمام جزییات کتاب درسی، حل مثالها و تمرینهای کتاب است.

9- سعی کنید از این فرصت برای خلاصه نویسی و نکته برداری استفاده کنید.

10- حل نمونه سوالات امتحانات نهایی به کمک کتابهای EQ و یا پرسمان بهترین تمرین برای سنجش میزان آمادگی شماست.

 

 

ادامه دارد..........