ایجاد انگیزه برای درس خواندن


حتما این را شنیده‌اید که انسان بدون امید وانگیزه فرقی با انسان مرده ندارد و حتما افراد بسیاری را دیده‌اید که با هم‌صحبتی با دوستان و آشنایان،خواندن زندگینامه افراد موفق،شرکت در کلاس‌های انگیزشی و... امید چند برابری به زندگی پیدا می‌کنند و با انرژی زیاد کارهای خود را شروع می‌کنند.

اما...

چند نفر را دیده‌اید که تا پایان کار انقدر محکم و با انرژی پیش بروند!

اکثر افراد در رویارویی با سختی‌های مسیر و واقعیت های تلخ خود را می‌بازند و اشتیاق خود را به طور کامل از دست می‌دهند.بدیهی است افرادی طعم موفقیت واقعی را خواهند چشید که زمان یاس و ناامیدی سریعتر به مسیر خود بازگردند ویقین بدانند که شکست بخشی از پیروزی است و هربار که زمین میخورند قوی‌تر ازقبل برخیزند.

ترس از کنکور چیست؟دانش آموزانی که می‌خواهند در کنکور شرکت کنند آن را یک غول عظیم می‌بینند که برای گذشتن از آن راهی نمی‌یابند و با خود فکر می‌کنند هوش و استعداد کافی ندارند.کاملا برعکس است؛هوش و استعداد بخش کوچکی از کنکور را شامل می‌شود و بخش عظیم آن را فقط اراده و خستگی ناپذیری و تلاش بی‌وقفه تشکیل می‌دهد.

اینکه فشار کاری در این سنین برای نوجوانان بسیار است پذیرفتنی است اما دانستن این موضوع که همه هم سالان شما شرایط مشابهی دارند و تا فشاری نباشد الماسی تشکیل نخواهد شد و به قول معروف فولاد آب دیده خواهید شد،تسکینی برایتان خواهد بود.

یکی از مهم‌ترین عوامل تلاش پرتداوم این است که برنامه‌ریزی دقیق و منظم داشته باشید تا به تفریحات خود هم برسید زیرا اگر این طور نباشد شما همواره سردرگم خواهید بود و مطالعه تان کیفیت نخواهد داشت و هم در تفریحتان عذاب وجدان خواهید داشت.

هر زمانی که ناامیدی به سراغتان آمد به این موضوع فکر کنید که تا اینجای راه چقدر زحمت کشیده‌اید اگر خسته شوید تمام زحماتتان پوچ خواهد شد.

برای تسهیل این کار می‌توانید  اهدافتان،راه‌های رسیدن به آنها و موانع را یادداشت کنید و سدها را از این لیست حذف کنید،اگر تنها به هدفتان و شیرینی تجربه آن فکر کنید قطعا راهی برای عبور از سد خواهید یافت.

اساسا پیروزی لذتی دارد که بعد از یکبار تجربه آن مصمم تر می‌شوید که بعد از شکست قویتر بپاخیزید.

برای موفقیت‌های خود پاداش در نظر بگیرید.

خودتان را با هیچ‌کس مقایسه نکنید،هر انسانی توانایی‌ها و خصوصیات منحصر به فردی دارد.

سعی کنید هیجانات منفی را از خود دور کنید.

حتما سعی کنید مصاحبه رتبه‌های برتر و افراد موفق را مطالعه کنید و الگوی مناسبی برای زندگیتان با توجه به شرایط خود انتخاب کنید.

اعتماد به نفس داشته باشید،خود را باور کنید و بدانید به هر چیزی که بیاندیشید خواهید رسید.