قبولی در تیزهوشان


دانش آموزان مستعد و علاقمند به تحصیل در مدارس سمپاد و نمونه دولتی، در زمان تعیین شده از سوی مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان، مهلت خواهند داشت تا جهت شرکت در آزمون های ورودی مدارس سمپاد و نمونه دولتی ثبت نام کنند.
آزمون مذکور در دو حوزه سمپاد و نمونه دولتی برای ورود به پایه های اول راهنمایی و اول دبیرستان و هنرستان به صورت یکپارچه در سراسر کشور در زمان اعلامی، برگزار می شود..
حداقل معدل 19 شرط شرکت در آزمون مدارس استعدادهای درخشان است، اما برای ورود به مدارس نمونه دولتی به میزان 20 درصد معدل پایه های پنجم ابتدایی و دوم راهنمایی در نمره آزمون موثر است.

چگونه در آزمون تیزهوشان قبول شویم؟

ریاضی یکی از مهم ‌ترین دروس دوران ابتدایی است که اگر آنرا خوب یاد بگیرید می‌توانید از رقبایتان سبقت بگیرید.سعی کنید در کلاس،درس را به دقت گوش کنید و اگر نکته‌ای را متوجه نشدیدحتما سوال کنید.

وقتی به منزل رسیدید جزوه و کتاب درسی را به دقت بخوانید و سعی کنید در ذهنتان درس را تحلیل کنید و تمرین‌های تشریحی حل کنید. پس از 2-3 روز به حل کردن تست‌ها بپردازید. تست‌هایی که نتوانستید به آنها پاسخ دهید علامت بزنید و آنها را در برهه‌های مختلف زمانی مرور کنید.

اعتماد به نفس داشته باشید، با خودتان حتمی بودن موفقیتتان را تکرار کنید. هر روز بگویید می‌توانید از این مانع عبور کنید، شما قطعا با تلاش می‌توانید از سد رقبای خود عبور کنید و قدم به قدم پیشرفت کنید.

سعی کنید به روش خودتان درس بخوانید، از کسی الگو نگیرید، شرایط هرکس مختص خودش است و خصوصیات فردی خودش را دارد. بنابراین با در نظر گرفتن علایق و توانایی‌های خود برای خودتان برنامه‌ریزی کنید.

دو نوع برنامه داشته باشید:بلند مدت و کوتاه مدت.در برنامه بلند مدت ماهانه خود کلیات را یادداشت کنید اینکه تا پایان ماه چه مباحثی بسته شوند. در برنامه کوتاه مدت خود جزییات اعم از اینکه چه تعداد تست و تمرین حل کنید را یادداشت کنید.

یادگیری در آزمون از مهمترین مراحل یادگیری است. شما در جلسه آزمون متوجه می‌شوید که چه مباحثی را یاد نگرفته‌اید یا اشتباه متوجه شده‌اید یا فراموش کرده‌اید. پس حتما آزمون‌های خود را تحلیل کنید تا نقاط ضعف و قوتتان را شناسایی کرده و آنها را رفع کنید.

دانش‌آموزان موفق از درس خواندن لذت می‌برند،مطالعه برایشان سخت نیست و خسته نمی‌شوند و علاقه دارند مطالب جدید بیاموزند.

دانش‌آموزی موفق است که آهسته و پیوسته درس بخواند، دلیل اینکه بعد از امتحانات اکثر دانش‌آموزان احساس خستگی می‌کنند این است که در طول سال مطالعه کافی نداشته‌اند و در ایام امتحانات تحت فشار روحی بوده‌اند. بنابراین همواره باید تعادل را رعایت کنید.

 با توجه به توانایی‌های خود باید تلاش کنید به همه درس‌ها و مباحث اهمیت دهید.تمام دروس خود را به صورت موازی پیش ببرید تا در همه زمینه‌ها مهارت تست‌زنی خود را تقویت کرده باشید.