معرفی:
هدف از این رشته عبارت است از آشنایی دقیق با وظایف اساسی سازمانهای بازرگانی، افزایش مهارت و توانایی دانشجویان در شناخت مسائل مبتنی به مدیریت، جمع آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات مربوط به هر یک از این مسائل، ارزیابی راه حلهای مختلف در مورد هر مساله و تصمیم گیری و اجرای تصمیمات اتخاذ شده.
تواناییها و مهارتهای لازم:
برای موفقیت در این رشته علاوه بر علاقه ، داشتن دقت، تیزبینی، مهارت در ریاضیات، قدرت حل مسئله و تحلیل دادهها و روابط عمومی بالا، لازم و ضروری است.
مقاطع بالاتر از کارشناسی:
گرایشهای کارشاسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی شامل بازرگانی بین المللی، مدیریت مالی، مدیریت تحول، بازاریابی، بازرگانی داخلی، مدیریت بیمه میباشد.
کاربرد این رشته و وضعیت بازار کار:
دانش آموختگان این رشته میتوانند به عنوان مدیر فروش، مدیر بازاریابی، مدیر خرید و تدارکات، کارشناس تحقیقات بازار، کارشناس گمرک، کارمند بانک، رییس بانک، کارشناس بیمه، کارشناس پشتیبانی نرمافزار، مدیر روابط عمومی، کارگزار بیمه، یا کارشناس و مدیر آموزش استخدام و وارد بازار کار شوند.