اهمیت دروس عمومی و اختصاصی برای کنکور


نحوه مطالعه دروس اختصاصی در روزهای باقی مانده کنکور:

 در درس های اختصاصی البته رشته انسانی را تفکیک می کنم و درس های اختصاصی رشته های ریاضی و تجربی را از اول می گویم.

درس های اختصاصی آن ظرافت های دروس عمومی را ندارند. در درس های اختصاصی دانش آموز هرچه زمان بیشتری بگذارد و تست و تمرین بیشتری کار کند نتیجه بهتری می گیرد.

 الگوی مطالعاتی در درس های اختصاصی سه مرحله دارد:

 مرحله ی اول این است که دانش آموز جزوه را مرور کند.

خیلی ها می گویند جزوه را دقیق مرور کنیم یا خیلی سریع آن را ورق بزنیم ما می گوییم این به احساس تسلط شما بستگی دارد اگر تسلط شما این طور است که 50% یا  بیشتر مطالب را بلد هستید به سرعت مرور کنید اما اگر احساس می کنید مطالب را خیلی فراموش کردید یا کمتر از 50% از آن را به یاد دارید لازم است که دانش آموزان دقیق تر مطالعه کنند. پس با توجه به جزوه دانش آموزان را به دو دسته تقسیم می کنیم اگر بالای 50% بلد هستید خیلی سریع مرور کنید اما اگر کمتر از 50 % بلد هستید دانش آموز باید جزوه را دقیق ترمطالعه کند و بعد وارد فاز تست شود.

گاهی وسواس بچه ها باعث می شود فکر کنند تسلطشان روی درس کمتر از 50% است.

 به وسواستان توجه نکنید وسواس باعث می شود که کند شوید و نتوانید درس ها را جمع کنید.

بعد از مرور درس چه به صورت سریع یا دقیق، مرحله ی دوم پارادایم یعنی زدن تست های مارک دار می باشد.

 بعد از اینکه جزوه آن درس را مرور کردیم تست های مارکدارمان را یک بار دیگر میزنیم وقتی آن تست ها را میزنیم بعضی از آن ها را غلط میزنیم آن هایی که غلط زدیم را اصطلاحا می گویند دو مارکش می کنیم یعنی یک تیک دیگر کنار آن میزنیم.

مرحله سوم پارادایم این است که اگر فرصت داشتیم از یک مجمو عه ی مکمل تست میزنیم.

بعضی از دانش آموزان می گویند ما دیگر به مرحله ی سوم نمیرسیم ، ایرادی ندارد مرحله ی یک و دو را باید حتما انجام دهیم مرحله سوم را اگر وقت اضافه آوردید انجام دهید.

از چه مجموعه ای تست بزنیم؟

بهترین کتاب به عنوان مجموعه ی مکمل کتاب های خط ویژه است که در واقع با تعداد تست کمتری همه ی مطالب را تحت پوشش قرار داده است.

 در واقع تست های مارکدار دانش آموزان به طور 100% قابل تکیه کردن نیست خیلی از شما این تجربه را دارید می گویید ما وقتی تست میزنیم یعنی تست مارکدار را داریم حل میکنیم  تست بالایی آن را که مارک دار نکردم نگاهم به تست بالایی میافتد میبینم که نمیتوانم آن را حل کنیم در واقع یه جورایی تست مارکدار ما به طور 100% قابل اطمینان نیست باید یک سری تست علاوه بر مارکدارهایمان بزنیم تا به یک نتیجه ای برسیم.

بهترین منبعی که هم کم باشد هم احساس خوبی به ما بدهد و همه تیپ سوال داشته باشد کتاب های خط ویژه گاج است که می تواند بسیار مفید باشد تا بتوانیم یک جمع بندی در درس های اختصاصی داشته باشیم.

اگر بخواهیم یک تبصره بگوییم و درس های اختصاصی را جمع کنیم آن راجع به درس زیست شناسی است که اگر تسلط ما بیش از 50% و یا کمتر از 50% بود باید کتاب درسی را دقیق بخوانم یعنی در درس زیست شناسی تست اهمیت کمتری دارد باز نگویید برای درس زیست شناسی تست نزنیم فقط اهمیت کمتری دارد.

یعنی تمرکز اصلی ما در پروژه بیست تا بیست که امروز راجع به آن صحبت خواهیم کرد در درس زیست شناسی بیشتر بر روی خواندن خود کتاب درسی است و زمان کمتری را به تست زدن اختصاص می دهیم.

 در واقع می گوییم در درس های اختصاصی رشته ریاضی و تجربی (شیمی،  فیزیک و ریاضی) تمرکز بیشتر روی تست زدن است و جزوه را سریع تر می خوانیم اما در درس زیست شناسی خواندن اهمیت بیشتری دارد که بیشتر زمان را به خواندن اختصاص می دهیم و زمان کمتری را به تست زدن اختصاص می دهیم.

توضیح در مورد دروس رشته انسانی:

ما راجع به درس های رشته انسانی در سال سوم و چهارم برنامه داریم.

 برنامه روزانه و برنامه ساعتی درست مانند سایر گروه ها و به همان میزان که به بقیه گروه ها توجه کردیم به رشته انسانی هم توجه کردیم و یک برنامه دقیق برای رشته انسانی ریخته ایم که میتواند خیلی موثر باشد.

درس های رشته انسانی را به دو قسمت تقسیم می کنیم:

ادبیات تخصصی،  عربی تخصصی و ریاضی یک دسته می شوند و دسته دوم سایر دروس تخصصی رشته انسانی می شود.

در دسته  اول باید تست بیشتری کار کنیم یعنی جزوه ها و کتابها را سریع مرور می کنیم و در پروژه بیست تا بیست سعی می کنیم تست بیشتری بزنیم برای بقیه درس ها و دسته دوم تست اهمیت کمتری دارد.

در پروژه بیست تا بیست بیشتر زمان روی مطالعه کردن است و سعی می کنیم که پنج مرحله مطالعه کردن را رعایت کنیم تا بازده بیشتری داشته باشد.

پروژه بیست تا بیست:

پروژه بیست تا بیست ، از بیست اسفند ماه تا بیست فروردین ماه است اما آزمون و جمع بندی پیش یک در هجدهم فروردین برگزار می شود در واقع می توانیم بگوییم دقیق تر آن از بیست اسفند تا هجده فروردین است که سه گام دارد.

گام اول: یا فاز اول این برنامه از 21 اسفند شروع می شود تا اول فروردین

گام دوم: از دوم فروردین تا دوازدهم فروردین ماه است در این گام برنامه ی اردوی نوروزی می باشد که نمایندگی های گاج در سراسر کشور برگزار  می کنند را شامل می شود.

گام سوم: از 13 فروردین تا 18 فروردین است.

گام نخست که از 21 اسفند ماه تا اول فروردین است شامل دو بخش می باشد.

بخش اول: بخش اول آن از 21 اسفند ماه تا 28 اسفند است که باید دانش آموزان یک سری مباحث را تمام کنند.

به عنوان مثال در فاز اول رشته تجربی درس دین و زندگی که هرروز دو درس از آن را بچه های سال دوم باید بخوانند با تکیه بر آیات و احادیث که در پارادایم معارف توضیح دادیم برای درس معارف باید کتاب درسی را بیشتر بخوانیم و راجع به تست ها خیلی صحبت نکردیم.

روی آیات و احادیث تکیه بیشتری داشته باشیم سعی کنیم مختصاتش یادمان بماند.

فاز اول رشته ریاضی از 21 اسفند تا 28 اسفند می باشدکه در مجله رتبه چاپ می شود و دانش آموزان می توانند استفاده کنند.

فاز اول رشته انسانی از 21 اسفند تا 28 اسفند می باشد.

گام اول از بقیه گام ها مهمتر است گام اول را خوب استارت بزنید کاری می کند که گام دومتان سبک تر شود و به لحاظ روحی هم انگیزه بیشتری برای ادامه کار داشته باشید.

طولانی ترین مسیرها با قدم نخست آغاز می شود قدم اول خیلی مهم است که محکم بردارید تا به آن چیزی که میخواهید برسید.

ما یک برنامه ای داریم که شما باید آن را رعایت کنید که از 21 اسفند ماه تا 28 اسفند به طور روزانه این برنامه را خوردش کردیم که بچه ها تکلیف خودشان را بدانند وقتی ما این کار را انجام دادیم بیشتر تمرکزمان روی درس های پایه است چون آزمون هفتم فروردین گاج جمع بندی دروس پایه است.

بچه ها خیلی سوال می پرسند که در درس های زوج کتاب ما کدام پایه را انتخاب کنیم؟

 به عنوان مثال فیزیک فصل الکتریسیته ساکن را بزنم یا فصل فشار را؟

دانش آموز باید آن زوج کتابی که بیشتر فراموش کرده را بزند یعنی اگر در ترم دوم فیزیک 1 و 2 را انتخاب کردید فشار ، گرما ، کار و انرژی را می خوانید بیستم اسفند ماه آن را کنار می گذارید و فیزیک سه را که ترم یک خوانده بودید را مرور می کنید.

 در درس هایی که زوج کتاب است و حق انتخاب دارید شما کتابی را انتخاب میکنیدکه ترم یک خوانده اید یا نصفه نیمه خواندید و نیاز به تکمیل شدن دارند.

تا 28 اسفند با این برنامه پیش می رویم سی اسفند و یکم فروردین قسمت دوم فاز اول است.

 دانش آموزان می توانند یک الی دو، ماکسیمم 3 روز استراحت کنند. استراحت هم استراحت مطلق است چون تا شب کنکور چیزی به نام استراحت وجود ندارد.

به همین خاطر این سه روز توصیه ما این است خوب استراحت کنید اگر امکانش وجود دارد مسافرت بروید و کامل این سه روز کتاب را کنار بگذارید تا به یک آرامشی برسید.

گام دوم پروژه بیست تا بیست از دوم فروردین تا دوازدهم فروردین ماه است که هدفمان این است که هفتم فروردین ماه پایه را ببندیم و از هشتم فروردین تا دوازدهم فروردین ماه سراغ پیش یک برویم که ترم اول خوانده بودیم و آن را باید جمع کنیم برنامه ما تا هفتم فروردین تکیه اش بر روی دروس پایه است.

از دوم تا دوازدهم فروردین ما یک برنامه دقیق داریم که دانش آموزان مطابق آن پیش خواهند رفت.

برنامه درسی فاز دوم ویژه رشته تجربی:

سطر اول تایم هایی است که دانش آموز باید مطالعه کند تایم اول 7 تا 11 صبح است و  این برنامه در اردوهای گاج هم برگزار میشود.

نمایندگی ها با توجه به شرایط این برنامه را تغییر میدهند پس اگر در مجله رتبه مشاهده کردید ممکن است یک مقدار متفاوت باشد.

ما تایم صبح را چهار ساعت در نظر گرفتیم آیا این برنامه منطقی است؟

خیر منطقی نیست.

 در جلسه کنکور هم که شما باید چهار ساعت بشینید کل دروس را آزمون بدهیدمنطقی نیست.

 ما داریم برای آن آزمون خودمان را آماده می کنیم و یک جورایی مطالعاتی که در سال های گذشته داشتیم را داریم گزارش می دهیم.

یکی از مشکلاتی که بچه ها دارند این است که نمیتوانند چهار ساعت یک جا بشینند این مطالعه چهار ساعته باعث می شود تا ما عادت کنیم یک جا بشینیم برای چهار ساعت تا روز کنکور با مشکل مواجه نشویم.

از 11 تا 11:15 وقت استراحت است.

 تایم دوم از 11:15 تا 1:15 خواهد بود.

 بعد 45 دقیقه وقت نهار و نماز و استراحت خواهد بود و 14 تا 16 تایم بعدی است مجدد یک ربع استراحت و 16:15 تا 18:15 تایم بعدی است.

 مجدد یک ربع استراحت و از 18:30 الی 20 تایم آخر ما است که بهتر است بگوییم 18:30 تا 20:30 است که به این معنی است که دانش آموز چهار ساعت یک جا نشسته است بعد از یک ساعت و نیم در واقع نیم ساعت آخر باید درس را عوض کند که برای نیم ساعت آخر ما درس عربی را در نظر گرفتیم.

 در واقع تایم های ما تایم های دو ساعته است که معمولا یک ربع استراحت در آن است به غیر از تایم صبح که چهار ساعت است، تایم های استراحت هم 15 دقیقه است به غیر از تایم نهار که 45 دقیقه است.

سعی بر این است که یک میان وعده هنگام صبح 11 تا 11:15 و یک میان وعده هم عصر به دانش آموزان داده شود که به داوطلب کمک می کند با راندمان بالاتری مطالعه ی خود را انجام دهد.

در شهرهای دیگر از جمله تهران ما یک تایم 20:30 تا 22:30 هم داریم برای کسانی که می خواهند بیشتر مطالعه کنند که اختیاری است.

ما از دوم تا ششم را به جمع بندی پایه اختصاص داده ایم.

هفتم که آزمون است از هشتم تا دوازدهم هم جمع بندی پیش یک را داریم.

در برنامه رشته تجربی از  ساعت 16:15 تا 18:15 دوم فروردین مرور دین و زندگی سال دوم است که در فاز اول دین و زندگی را خوانده بودند مروری می کنند که خودشان را برای آزمون آماده کنند.

16:15 تا 18:15 پنجم فروردین دین و زندگی پیش یک درس یک و دو

هشتم فروردین همین تایم دین و زندگی پیش یک درس سه و چهار

11/1 دین و زندگی پیش یک درس پنج و شش یعنی در هر دو ساعت دو درس معارف پیش دانشگاهی را گذاشتیم.

با توجه به پارادایم در معارف گفتیم بیشتر داریم با تکیه بر آیات و احادیث میخوانیم یعنی در این تایم ها که مثال زدیم بچه ها در درس معارف کار تست انجام نمیدهند .

در برنامه ای که بعد از 20 فروردین به شما خواهیم داد گفتم این که میگوییم بیشتر بخوانیم به این معنا نیست که شما تا خود کنکور تست نمیزنید در پروژه بیست تا بیست معارف ، خواندن دقیق درسنامه مهم است که از کتاب میکرو گاج است و تست اولویت کمتری دارد که هرکس زودتر تمام کرد وقت داشت تست کار کند بهتر است.

حالا برویم سراغ درس ادبیات 18:30 تا 20 روز سوم فروردین درس یک تا هشت سال دوم

چهارم فروردین درس 9 تا 16

ششم فروردین کل کتاب ادبیات سال دوم

برای پیش یک هم می بینید 7/1 در همان تایم 18:30 تا 20 ادبیات پیش یک درس یک تا پنج

9/1 درس ششم تا دهم پیش یک

10/1 یازده تا پانزده

12/1 درس یک تا نوزده را یک جمع بندی انجام می دهیم

در یک نشست چهار الی شش ساعته که ما اینجا آن را کوتاه کوتاه کردیم مثلا برای ادبیات سال دوم سه تایم یک ساعت و نیم در نظر گرفتیم.

 در ادبیات پیش چهار تایم یک ساعت و نیم در نظر گرفتیم که درس یک تا نوزده را بخوانند.

 این همان خواندن سریع است از این به بعد باید تمرکزمان روی کار کردن باشد.

 در تایم ادبیات هم پروژه 20 تا 20 تست نمیزنیم کتاب ها را خیلی سریع مرور خواهیم کرد تایم عربی را نگاه کنید: 20 تا 20:30 مشخص کردیم که برای عربی باید چکار بکنیم در هر نیم ساعت دو درس از جزوه یا درسنامه قواعد را از کتابشان بخوانند و تست مارکدارهایشان را یک دور دوره کنند کارهایی که در عید انجام میدهیم کل عربی دو و سه را از اول تا آخر دوره می کنیم.

دانش آموزانی که هنوز کتاب میکرو گاج را تمام نکردن کتاب عربی گاج را تکمیل نکردن این مرحله درس به درس قابل حذف نیست و هرشب نیم ساعت می آیند آن کتاب مبحثی گاج را پیش می برند تا بتوانند تا آخر فروردین تمام کنند و از اول اردیبهشت وارد آزمون جامع شوند.

برای درس زبان تایم 11:15 تا 13:15 دوم فروردین، پنجم فروردین، هشتم فروردین و یازدهم فروردین هر دو ساعت یکی از درس های پیش دانشگاهی را گذاشتیم مرور کنیم چون زبان سال سوم را در فاز  یک مرور کردیم.

مرور زبان شامل چه مرحله ای است؟

درس یک پیش دانشگاهی لغات را مرور کنند گرامر را مرور کنند تست های مارکدار را بزنند.

برای درس های اختصاصی گروه ریاضی و تجربی و  برای رشته انسانی هم ریاضی، ادبیات تخصصی و عربی اختصاصی کاری که ما باید انجام دهیم این است که در تایم های مشخص شده جزوه را خیلی سریع یا دقیق مرور میکنیم بعد وارد تست های مارکدار می شویم آنها را مجدد می زنیم آنها یی که غلط زدیم را دو مارکه می کنیم و اگر فرصت کردیم از کتاب های خط ویژه برای هر فصل تست می زنیم.

 دانش آموزانی که تا به حال تست نزدند نمیتوانند همه ی تست های کتاب میکرو را دوباره بزنند این دانش آموزان بهتر است از کتاب خط ویژه برای جمع بندی استفاده کنند.

تایم 14 تا 16 دوم فروردین شیمی سال دوم فصل سوم و در کنارش نوشتیم شیمی سال سوم فصل دوم این همان دروس انتخابی پایه ما است ترم یک اگر شیمی سه میزدیم اینجا باید شیمی سه کار کنیم اگر شیمی دو میزدیم اینجا باید شیمی دو کار کنیم این درس ها که بین آنها خط کشیده شده است باید یکی از آنها  را کار کنیم و آن که دورتر بود را انتخاب می کنیم.

پس در درس هایی که گفتیم برای گروه ریاضی و تجربی و انسانی این درس ها بیشتر تایم ما در پروژه 20 تا 20 به تست زدن اختصاص دارد و از جزوه ها سریعتر میگذریم.

زیست شناسی در گروه تجربی و سایر دروس اختصاصی رشته انسانی که گفتیم دو دسته می شود در دسته دوم برای آن ها باید چکار کنیم؟

در تایم ها بیشتر داریم کتاب درسی می خوانیم و اهمیت کمتری به تست می دهیم ماه های آینده تست بیشتر می زنیم ولی فعلا در پروژه 20 تا 20 زیست و دروس دسته دو رشته انسانی بیشتر داریم میخوانیم پس الان دانش آموزان تکلیفشان کامل مشخص است من روی برنامه تجربی توضیح می دهم و سایر برنامه ها هم به این صورت است.

دوم فروردین 7 تا 11 صبح زیست شناسی سال دوم فصل یک و دو را میخوانیم تایم بعدی 11:15 الی 13:15 زبان پیش یک درس اول لغات جزوه گرامر و تست مارکدارهایش را دوره می کنند 14 تا 16 یک فصل از شیمی سال دوم یا سال سوم که ترم یک هر کدام را انتخاب کرده بودند جزوه و تست مارکدارهایش را مرور می کنند بیشتر زمانشان به تست مارکدار مرور کردن اختصاص دارد ولی در زیست که 7 تا 11 خواندند دانش آموز بیشتر دارد می خواند تا اینکه تست کار کند.

16:15 تا 18:15 دقیقه دین و زندگی سال دوم را مرور می کنند.

18:30 تا 20 ریاضی سال دوم فصل پنج و شش که باز بیشتر زمان مربوط به مرور تست های مارکدار اختصاص دارد و تایم آخر هم مرور عربی سال دوم درس یک و 2دو  که مرور جزوه قواعد و تست مارکدار بود با توضیحاتی که راجع به پارادایم هر درس دادیم تکلیف دانش آموزان مشخص است یکی از چیزهایی که تعهد شما را نسبت به این برنامه بیشتر می کند ریز بودن و دقیق بودن برنامه است.

7 تا 11 دوم فروردین الکتریسیته جاری یا نور و شکست باز انتخابی است.

 گفتم این برنامه ای که ما در سراسر کشور به عنوان اردوی مطالعاتی نوروزی گاج داریم برگزار میکنیم خیلی از دانش آموزان می گویند در این اردو شرکت بکنیم یا این برنامه را در خانه اجرا بکنیم من توصیه ام این است که این اردو را اجرا بکنید.

 یکی از چیزهایی که انگیزه ما را در درس خواندن بیشتر می کند این است که محیط درس خواندن را تغییر دهیم این خیلی موثر است. خیلی از بچه ها از اتاق و میز کار خود خسته شده اند من همیشه مثالی میزنم می گویم شما سیب زمینی سرخ کرده دوست دارید اما اگر صبح ظهر و شب از آن استفاده کنید از آن خسته می شوید.

بعضی از پشت کنکوری ها و فارغ التحصیلان هستند سال قبل هم کنکور را تجربه کردند متاسفانه آن رشته که می خواستند قبول نشدند یک سال دیگر ماندند که خیلی از رتبه های خوب کنکور همین کسانی هستند که پشت کنکور می مانند و کنکور را بار دوم تجربه می کنند.

نگران این قضیه نباشید چون یک بار شکست خوردید اعتماد به نفستان از بین رفته باشد بیشتر کسانی که حقوق و پزشکی قبول می شوند همین دانش آموزان فارغ التحصیل هستند.

بعضی از دانش آموزان می گویند ما از محیط مطالعه ی خود خسته شدیم این مانند همان سیب زمینی سرخ کرده است میتوانیم یک کاری کنیم که لذت بخش تر باشد میتوانیم هرروز با یک نوع سس آن را بخوریم این یک تنوع است که میتوانیم با این کار با اشتیاق به هدف خود برسیم.

 تغییر محیط مطالعه مانند همان سس است حالا که من خسته شده ام دو هفته یا ده روز در اردوی مطالعاتی شرکت می کنم با تغییر محیط مطالعه وقتی از اردو برمی گردیم خانه دیگر آن خستگی قبل را نداریم.

ما در اردوی مطالعاتی دنبال این هستیم که به شما یاد بدهیم که چطور میشود 12 یا 14 ساعت یک جا بشینید و درس بخوانید و این عادت در شما شکل بگیرد و وقتی به خانه برگشتید این عادت در شما تداوم پیدا کند تا بتوانید در سه ماه آخر خوب درس بخوانید.

خیلی از مواقع بچه ها که خیلی از محیط مطالعه ی خود خسته شدند می گویند حتی اگر در خانه هم درس می خوانید می توانید جای میزی که درس میخوانید را عوض کنید دانش آموزانی که فارغ التحصیل شده اند حتما آنجا که پارسال درس میخواندید درس نخوانید شما در این محیط شکست را تجربه کردید همین که محیط تغییر می کند همین تغییر ساده خیلی می تواند موثر باشد به ویژه برای فارغ التحصیلان.

در اردوی نوروزی مشاوران حضور مستمر دارند نقاط ضعفتان را از نزدیک می بینند و به شما تذکر می دهند خیلی از اردوها در شهر ها مختلف کلاس رفع اشکال دارند این کمک می کند این دو هفته یک مقدار درس خواندن انرژی بیشتری داشته باشد.

 من به عنوان کسی که 16 سال است که این کار را انجام می دهم می بینم دانش آموزان روزهای اول اردو برایشان یک مقدار سخت است ولی بعد از چند روز عادت می کنند و روزهای آخر با گریه از اردو می روند.

شاید قدم اول یک مقدار دشوار باشد ولی این محیط و این امکانات و مشاورهایی که هستند همه می دانند چطور باید برخورد داشته باشند که شما بهترین روزهای مطالعه را از دوم تا دوازدهم فروردین داشته باشید.

وارد فاز سوم شویم:

فاز سوم پروژه 20 تا 20  از 13 تا 18 فروردین ماه است.

 اگر دقت کرده باشیم ما 13 تا 18 فروردین حجم کاری که برای شما در نظر گرفتیم خیلی کم است در واقع یک ته مانده ی پیش یک که در گام دوم نتوانستیم قرار دهیم را اینجا قرار دادیم ولی این کارها را ممکن است یکی دو روزه تمام کند دانش آموز پس بقیه روزها را چکار کند؟

 دانش آموز باید عقب افتادگی هایش را انجام دهد بعضی از مواقع است که ما در گام دوم از برنا مه مان عقب میوفتیم به هر دلیلی دو  تایم را نمیرسیم کی باید جبران کنیم؟

فاز سوم!

از 13 تا 18 فروردین اگر هر تایمی در برنامه گام دوم عقب افتاده بودیم از دوم تا دوازدهم فروردین، زمان برای جبران در فاز 3 گذاشتیم که عقب افتادگی هایمان را بتوانیم جبران کنیم به همین خاطر فاز سوم سبک است.

اگر یک یا دو تایم عقب افتادید عیبی ندارد ولی اگر همیشه دارید عقب میوفتید آفت کندی در مطالعه ی شما وجود دارد حتما به مشاورانی که در اردوی گاج وجود دارند اطلاع دهید.

ما عملا فاز سوم را برای همین در نظر گرفتیم که یک جا برای جبران وجود داشته باشد.

 دانش آموزان یک جای دیگر برای جبران این عقب افتادگی وجود دارد.

کجا میتوانیم این کار را انجام دهیم؟

اگر می توانید 14 ساعت بخوانید.

 آن تایم 8:30 تا 10:30 که گفتیم اختیاری است حتی اگر اردوی شهر شما آن تایم را هم ندارد در منزل می توانید دو ساعت آن تایم را داشته باشید.

ما هرروز صبح در سراسر کشور یک آزمون از دانش آموزان میگیریم یعنی دانش آموزان صبح که می آیند از ساعت 7 تا 7:30 محتوای روز گذشته را آزمون می دهند تایم آن را هم زیاد نکردیم که به درس خواندن شما لطمه ای وارد نشود.

  پاسخ هایش به تهران ارسال میشود، تصحیح می شود و در اختیار دانش آموزان قرار داده می شود.

فاز سوم هم که توضیح دادیم برنامه روزانه اش هم در مجله رتبه قرار دادیم دانش آموزان می توانند از آن استفاده کنند و هدف اصلی آن هم بیشتر عقب افتادگی های برنامه ی نوروزی بود که دانش آموزان باید انجام دهند.

برنامه ی دانش آموزان سال سوم:

پروژه 20 تا 20 را تعریف نکردیم که فقط راجع به عید، آن را به دانش آموزان ارائه دهیم.

عید برای دانش آموزان سال سوم بسیار مهم است.

دانش آموزان سال سوم درس خواندن آنها 4 مرحله دارد:

هر درسی را که شما می خواهید بخوانید در مرحله اول شما باید جزوه مربوط به آن فصل را بخوانید

مرحله ی دوم متن کتاب درسی و تمرین های کتاب درسی را حل می کنید

مرحله ی سوم حل نمونه سوالات امتحانی سال گذشته که مهمترین مرحله می باشد این سوالات بسیار تکرار شونده هستند که از 20 نمره حدود 18 نمره از گذشته می آید برعکس تست.

ما 2 تیپ کتاب داریم:

یک: کتاب هایی که درس به درس یا فصل به فصل هستند مثلا کتاب پرسمان این ویژگی را دارد.

آمده فصل یک نمونه سوالات را آورده فصل 2 نمونه سوال آورده......

یک تیپ کتاب داریم که نمونه سوالات نهایی را به طور جامع آورده که کتاب های ایی کیو  این ویژگی را دارند.

دانش آموزان سال سوم هر دو دسته کتاب را باید بخوانند در طول سال که استارت زدید هر مبحثی که معلم درس داد جزوه و متن کتاب درسی و تمرین ها را حل می کنید و از کتاب پرسمان استفاده می کنیدتا اسفند ماه با این روش پیش می روید در عید می آیید جزوه را مرور می کنید کتاب درسی و تمرین ها را مرور می کنید و سوالات پرسمانی که قبلا زدید را مرور می کنید در عید مرور جزوه کتاب درسی و سوالات پرسمان را خواهیم داشت.

از اول اردیبهشت به بعد کتاب های ایی کیو را تهیه کنند دیگر فصل به فصل حل نکنند زمان بگیرند اگر یک ساعت و نیم زمان آن امتحان است شروع کنند به حل کردن حتی برای درس های خواندنی شروع کنند به نوشتن بعد تصحیح کنند خودشان را جایگاه مصحح بگذارند در امتحان نهایی سواد چجور نوشتن هم مهم است.

و کتاب های ایی کیو این ویژگی را دارد تا بدانم در سبک نوشتن چه نکاتی را باید رعایت بکنم.

پس از اواخر فروردین ماه تمرکزم روی کتاب های ایی کیو باشد و سوالات جامع حل کنیم.

مرحله ی 4 یا مرحله ی حل تست:

مرحله 4 این است که دانش آموز بعد از اینکه نمونه سوال امتحان نهایی سال های گذشته را حل کرد اگر فرصت داشت تست بزند یعنی تا مرحله 3 واجب است و مرحله ی 4 برای دانش آموزانی که فرصت داشتند تست را در برنامه هایشان قرار می دهیم و شروع می کنیم به تست زدن در طول سال باید تست میزدند در ایام عید کاری که می کنند تست مارکدارهایی که قبل از عید زدن را مرور می کنند و علاوه بر مارکدارها بعضی از بخش ها هم ممکن است تست هایش را نزده باشند در عید کار را کامل می کنند پس مرحله تست را گذاشتیم آخر به دلیل اینکه واجب نیست اگر دانش آموزی فرصت داشته در طول سال تست زده یا در عید فرصت کرد کاری که می کند4 مرحله است علاوه بر جزوه و کتاب درسی و حل نمونه سوال امتحانی تست هایی که قبلا زده مارک دارهایش را مرور می کند اگر هم نزده یا نصف زده در ایام عید تکمیل می کند تا به یک جمع بندی خوبی در ایام عید برسد.

دانش آموزان سال سوم فراموش نکنید این که شما زود شروع کردید رمز موفقیت شما است.

 نگویید حالا از تابستان شروع می کنم این که اگر از عید امسال به طور جدی استارت بزنید و پر توان پیش بروید می توانید با زمان پیش رویتان به رتبه های خوبی فکر بکنید شما که حتی تا به امروز نتیجه دلخواهی نگرفته اید شما هم می توانید بهترین رتبه در کنکور را بگیرید فرصت پیش روی شما زمان قابل توجهی است و با دانش آموز کنکوری تفاوت می کند ما برای دانش آموزان کنکوری هم توضیح دادیم کسی بخواهد و اراده کند و جنگنده این چهار ماه را درس بخواند به نتیجه می رسد حالا شما که سال سوم هستید فرصت شما  یک سال بیشتر از دانش آموز کنکوری است ببینید چقدر کارهای بهتری می توانید انجام بدهید قدر زمان را بدانید.

  زود استارت زدن کمک می کند که دانش آموزان سال سوم نتیجه بهتری در کنکور بگیرند.