در دنیای مدرن امروز و گسترش صنعت توریسم، گردشگری یکی از سودآورترین فعالیتهاست. با توجه به اقلیم ، قدمت، جاذبههای بی نظیر کشورمان و پتانسیل لازم برای جذب توریست آیا آن طور که باید ایران در این عرصه موفق بوده است؟
متاسفانه ایران سهم اندکی از این تجارت جهانی را داراست و البته اگر به پاسخ گردشگران و خبرنگاران خارجی مراجعه کنیم، در می یابیم که مدیریت ضعیف و عدم اطلاع از بایدها و نبایدهای این عرصه که امروز تبدیل به علمی جهانی شده، آنان را می آزارد و سهم اندک ما را رقم می زند.
هدف اصلی در آموزش رشته مدیریت جهانگردی، مواجهه علمی با چنین مشکلاتی است.
تسلط به زبان انگلیسی، اشراف خوب به اقتصاد، ریاضیات، مبانی و اصول مدیریتی، تاریخ و جغرافیا از جمله عواملی هستند که برای موفقیت در این رشته لازم و ضروری می باشند.
این رشته در مقطع کارشناسی ارشد دارای دو گرایش بازاریابی جهانگردی و برنامهریزی توسعه جهانگردی میباشد.
دانش آموختگان این رشته میتوانند با استخدام درمشاغل راهنمای تورهای گردشگری، کارمند آژانس مسافرتی، مدیر هتل و مدیر روابط عمومی وارد بازار کار شوند.