معرفی مدیریت هتلداری


معرفی :

دانشجویان مدیریت هتلداری با مشخصات انواع مؤسسات پذیرایی، اصول و معیارهای انتخاب، شناخت و خرید وسایل و تجهیزات لازم برای مؤسسات پذیرایی، تقسیم کار دراین گونه مؤسسهها، رزرواسیون، منوشناسی و منونویسی، شناخت مواد غذایی و انرژی غذایی آنها، چگونگی نگهداری مواد غذایی، تهیه انواع غذاها، پیش غذاها وشیرینیها، بهداشت مواد غذایی، بهداشت کار و ایمنی در محیط آشپزخانه مؤسسات پذیرایی و در کل هرآنچه برای اداره ومدیریت صحیح و مناسب یک هتل، متل، رستوان و موارد مشابه ضروری است، آشنا میشوند.

 

توانایی‌ها و مهارت‌های لازم :

با توجه به نوع کار فارغالتحصیلان این رشته، دانشجویان باید علاوه بر زبان انگلیسی به زبان دوم ( یکی از زبانهای فرانسه، آلمانی یا عربی) تسلط داشته باشند. البته در دانشگاه دروسی دراین زمینه ارائه میشود.  دانشجویان این رشته باید از روابط اجتماعی خوبی برخوردار بوده و قدرت تجزیه و تحلیل و خلاقیت بالایی داشته باشند. هم چنین آشنایی با تخصص‌هایی در اموری چون منابع انسانی ، بازاریابی و فروش ، رفتار سازمانی ، امور مالی و حسابداری هتل نیز ضروری است .

 

مقاطع بالاتر از کارشناسی :

 بازاریابی جهانگردی ، برنامه‌ریزی توسعه جهانگردی، مدیریت بازرگانی (با 7 گرایش)، مدیریت دولتی (با 6 گرایش)، مدیریت صنعتی (با 4 گرایش)، مدیریت فناوری اطلاعات (با 6 گرایش)، مدیریت تکنولوژی (با 1 گرایش)، مدیریت مالی، کارآفرینی (با 11 گرایش)، مدیریت منابع انسانی (با 5 گرایش)، علمی کاربردی مدیریت نشر، مدیریت حمل و نقل دریایی بین قاره ای، مدیریت بحران، مدیریت بازرگانی دریایی، مالی (با 3 گرایش)، مدیریت اجرایی (با 2 گرایش)، مدیریت امور شهری، مدیریت mba

 

کاربرد این رشته و وضعیت بازار کار :

محل اشتغال فارغ‌التحصیلان این رشته در مرحله اول هتل‌هاست و اگر شغلی در هتل‌ها نیافت هر مکانی که کار هتلداران را انجام می‌دهند محل اشتغال آنهاست. فارغ‌التحصیلان مدیریت هتلداری می‌توانند در زمینه‌های تخصصی صنعت هتلداری مانند واحدهای پذیرایی و اقامتی, مؤسسات ملی و جهانگردی و شرکت‌های حمل و نقل هوایی نیز فعالیت کنند.