ساز و کار طرح «هدایت تحصیلی» سال آینده تغییر می کند


مهدی فیض معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص وضعیت اجرای هدایت تحصیلی دانش آموزان پایه نهم عنوان کرد:علی رغم انتقاداتی که به این طرح وارد است اما در عمل شاهد حضور بسیاری از دانش آموزان پایه نهم در طرح هدایت تحصیلی هستیم.

وی ادامه داد: آزمون رغبت و استعداد اغلب دانش آموزان انجام شده همچنین نظر خانواده ها و معلمان در حال اتمام است که پس از پایان اجرای سایر مراحل را  در دستور کار قرار خواهیم داد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: امسال برای اولین بار طرح هدایت تحصیلی اینترنتی انجام می شود که امکان دارد با مشکلاتی مواجه شود اما جهت رفع آن تلاش می کنیم.

فیض با بیان اینکه آمار فعلی پیشرفت کار امیدوار کننده است، بیان کرد: هم اکنون در حال آماده سازی روند اداری هستیم تا نمونه برگ شماره  شش و هفت که مربوط به انتخاب رشته است به طور مکانیزه پس از اعلام نتایج امتحانات در جریان طرح هدایت تحصیلی قرار بگیرد.

وی اظهار کرد: سال آینده با حفظ رویکرد انتخاب آزاداندیشی و آگاهانه تغییراتی در ساز و کار های طرح هدایت تحصیلی اعمال خواهیم کرد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: در راستای این تغییرات محتوای آزمون ها، تعداد سوالات، تنوع آزمون ها مورد توجه قرار خواهد گرفت.