پای رشته «مهندسی آتش نشانی» به دانشگاه ها باز می شود


به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ حمید رضا طیبی رئیس جهاد دانشگاهی در نخستین کنفرانس ملی فرماندهی عملیات اطفای حریق که صبح امروز در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه علم و فرهنگ جزو دانشگاه‌های نسل سوم و کار آفرین محسوب می‌شود؛ وظیفه جهاد دانشگاهی تولید فناوری‌های مورد نیاز در کشور یا انتقال تکنولوژی برای تولید این فناوری‌ها است.

وی بیان کرد: در حوزه آموزش صنایع نفت و گاز 2دانشگاه و 130 مرکز آموزشی تخصصی مشغول  فعالیت هستند، دانشگاه علم و فرهنگ که وابسته به جهاد دانشگاهی بوده سعی می‌کند در حوزه‌ای وارد شود که پیش از این ورود جدی و کاربردی به آن نبوده است.

رئیس جهاد دانشگاهی عنوان کرد: در دانشگاه علم و فرهنگ دانشجویان در رشته‌های مهندسی ایمنی و حقوق نفت و گاز تربیت می‌شوند؛ ایران در زمینه تولید فناوری‌های مورد نیاز کشور به خود کفایی رسیده است اما باید اعتماد به تولید داخلی جلب شود.

ویافزود: اکنون در کشور رشته‌ مهندسی آتش نشانی وجود ندارد که باید در آینده ای نزدیک بتوانیم برای  این رشته نیز دانشجو تربیت کنیم.

طیبی تاکید کرد: در حوزه آتش نشانی که نهاد عمومی غیر دولتی محسوب می‌شود 20 درصد بودجه از منابع دولتی و 80 درصد از تجاری سازی منابع تامین می‌شود متاسفانه اکنون  ساخت مواد اولیه مورد نیاز تجهیزات آتش نشانی در کشور انجام نمی شود اما ما توانایی لازم در ساخت مواد اولیه مورد نیاز لوازم آتش نشانی را داریم.