گفت وگو با مهندس افشین احمدی مدیر تالیف


                                 در اولین روز از ماه مهر پای صحبت مهندس افشین احمدی، یکی از مدیران تالیف کتاب‌های گاج نشستیم.

آقای احمدی، سلام. شما از چه سالی با گاج همکاری می‌کنید؟

من هم سلام می‌کنم خدمت شما. بنده تقریبا از اولین ماه‌های تاسیس انتشارات بین‌المللی گاج، همکاری خودم را با انتشارات شروع کردم. در واقع گاج در شهریور 1381 تاسیس شد و من از سال 1382 به گاج پیوستم و تا امروز به طور مداوم با گاج همکاری داشته‌ام.

پس می‌توان گفت، شما از قدیمی‌های گاج محسوب می‌شوید؟

بله، به‌ نوعی.

آیا از عملکرد خودتان در طی این سال‌ها راضی بوده اید؟

بنده در طی این 13 سال، بیش از 30 عنوان کتاب در زمینه شیمی دبیرستان و کنکور تالیف کرده‌ام و در 20 عنوان کتاب، سمت مدیریت تالیف بر عهده بنده بوده است. با عنایت خدا، کتاب‌هایی را که تالیف یا مدیریت کرده ام، همگی از کتاب‌های پرفروش انتشارات بوده‌اند و با استقبال خوبی از سوی دبیران و دانش‌آموزان مواجه شده اند. اما به خوبی می‌دانم که این کافی نیست و تلاش ما بر این است که کتاب‌های آتی را به خصوص در پایه‌های 11،10 و 12 با طرحی نو و کیفیتی متفاوت عرضه نماییم.

لطفا در مورد کتاب‌های میکرو طبقه بندی و IQ گاج برای ما توضیح دهید.

فکر نمی‌کنم که دانش آموزان و معلمان عزیز با کتاب‌های میکرو طبقه بندی یا نقره‌ای گاج آشنا نباشند. طبق آماری که گرفته شده، تقریبا همه‌ی داوطلبان کنکور، حداقل یک یا چند جلد از کتاب‌های میکرو طبقه بندی گاج را برای مطالعه انتخاب می‌کنند. کیفیت بالای کتاب‌های میکروطبقه بندی بر هیچ دانش‌آموزی پوشیده نیست.

در مورد محتوای کتاب‌های IQ ابتدا باید،مقدمه‌ای را خدمتتان عرض نمایم. تمامی داوطلبان و دبیران کنکور سراسر کشور به خوبی مطلع هستند که کیفیت و سطح سوالات کنکور در بسیاری از دروس از سال 1392 تغییر چشمگیری نمود. در برخی دروس مانند زیست شناسی و شیمی این تغییر سبک بسیار مشهودتر بود، به طوری که اغلب مشاوران خبره و دانش‌آموزان معتقد بودند که منابع قبلی موجود در بازار پاسخ‌گوی صد درصد نیاز امروز داوطلبان نخواهند بود.

همین موضوع مهم سبب شد تا طی چند جلسه کارشناسی با مدیریت انتشارات یعنی مهندس ابوالفضل جوکار به این نتیجه برسیم که باید نسل جدیدی از کتاب‌های تست و آموزش کنکور با کیفیت و سطح سوالات بالاتر تولید شود و تصمیم گرفتیم کتاب‌های IQ را که تا پیش از این با جلد بنفش در مقاطع پایین‌تر تولید می‌شد و استقبال خوبی هم از آن‌ها شده بود را در مقطع دبیرستان و کنکور هم تولید کنیم.

از صحبت‌های شما متوجه شدم که کتاب‌های IQ کاربرد کنکوری دارند و برای آمادگی داوطلبان جهت شرکت در کنکورهای سراسری تالیف شده اند.

بله، دقیقا همینطور است. کتاب‌های IQ مطابق با سبک جدید سوالات کنکور تالیف شد‌ه‌اند و این کتاب‌ها را به داوطلبانی که به درصدهای بالا می اندیشند، به شدت توصیه می‌کنیم.

لطفا خیلی خلاصه تفاوت کتاب‌های میکروطبقه بندی و IQ گاج را برای داوطلبان کنکور توضیح دهید.

اگر بخواهم خیلی خلاصه بگویم، کتابهای میکروطبقه بندی یا نقره ای گاج، دارای درسنامه‌های مفصل‌تر و در واقع آموزش محورتر هستند، در حالی که کتاب‌های IQ یا بنفش گاج، درسنامه‌های خلاصه‌تر و در عوض بانک تست متنوع‌تر و دشوارتری دارند و در واقع گزینش محورتر هستند. توصیه می‌کنم اگر دانش‌آموزی نیاز بیشتر به آموزش دارد، از کتاب‌های میکروطبقه بندی استفاده کند و اگر در درس خاصی از آموزش نسبی برخوردار است و به دنبال یک مجموعه تست متنوع و شگفت‌انگیز می‌باشد، از کتاب‌های IQ استفاده کند.

ممنون از این‌که وقتتان را در اختیار ما قرار دادید و به امید موفقیت بیشتر برای شما و انتشارات وزین گاج.