تحصیل 8میلیون دانش آموز در مقطع ابتدایی


به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛  رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در مراسم جشن شکوفه ها که در مدرسه عیسی بهرامی منطقه ۱۱ برگزار شد، بیان کرد: امروز یک میلیون و ۴۱۴هزار و ۱۹۵کلاس اولی و تعدادی نوآموز پیش دبستانی در جشن شکوفه ها و غنچه ها حضور دارند و در مجموع حدود هشت میلیون نوآموز پیش دبستانی و دبستانی وارد کلاس های درس می شوند؛ خلیفه الهی شدن از دوران پیش دبستانی و دبستانی آغاز می شود.

معاون آموزش ابتدایی با بیان اینکه همه کلمات معلمان در شخصیت کودکان اثر گذار است، تصریح کرد: در معاونت ابتدایی هدف جامع و تربیت همه جانبه و پیشروی به سمت حیات طیبه است.

وی افزود: باید به پرورش همه جانبه و استعداد کودکان توجه کنیم و امیدواریم کودکان در تمامی روزهای مدرسه امکان کودکی و بازی کردن را داشته باشند.

نقش رسانه در گفتمان سازی آموزش و پرورش

حکیم زاده با اشاره به اینکه معلمان باید نظام آموزشی را به سمت آموزش و پرورشی خلاق سوق دهند، گفت: نظام تعلیم و تربیتی موفق خواهد بودکه معلمان مدرسه را از آن خود بدانند علاوه بر آن مشارکت اولیا کمک بسزایی در روند آموزشی دارد.

معاون آموزش ابتدایی با بیان اینکه اصحاب رسانه نقش بزرگی در گفتمان سازی دارند، یادآور شد: این گروه می تواند آموزش و پرورش را به مساله اصلی کشور تبدیل کنند.