تعطیلات عید نوروز را خراب نکنیم


از آن‌جا که در ایام نوروز وقفه‌ای 15 روزه بین درس خواندن دانش‌آموزان ایجاد می‌شود و اکثر دانش‌آموزان در این روزها درس خواندن را به کلی رها می‌کنند، بهترین راه‌حل برای جلوگیری از فراموش کردن مطالب درسی دوره کردن آن‌هاست، البته نباید این دوره کردن زمان زیادی را از دانش‌آموز بگیرد تا او نتواند همراه خانواده از تعطیلات استفاده کند. برای دوره کردن مطالب بهترین گزینه کتاب عیدانه است. این کتاب در کنار حجم کمی که دارد، دارای برنامه‌ی 10 روزه‌ی منظمی است که دانش‌آموز می‌تواند در این 10 روز ابتدا فیلم تدریس همه‌ی درس‌های خود را به صورت منظم در وب‌سایت دکتر آی‌کیو مشاهده کند تا اگر در یکی از این درس‌ها دچار مشکلی از جنس یادگیری یا فراموشی است، از طریق این فیلم‌ها روند یادگیری خود را کامل کند.
در این کتاب در هر روز بودجه‌بندی مشخصی برای درس‌ها وجود دارد که در صفحه‌ی اول هر روز محدوده‌‌ی سؤالات آن روز به همراه کد QR قرار دارد. این بودجه‌بندی کمک می‌کند تا دانش‌آموز به صورت منظم مطالب را دوره کند و کم‌تر در فرآیند یادگیری دچار از هم‌پاشیدگی مطالب در ذهن خود شود. در این کتاب در دو دوره‌ی 4 روزه‌ی آموزش و 2 روز جمع‌بندی تمامی مطالب آموخته شده از مهرماه تا اسفندماه را تحت پوشش خود قرار می‌دهد برای این‌که دانش‌آموزان بتوانند از تعطیلات خود نیز استفاده کنند. در روزهای اول، هفتم و سیزدهم برنامه‌ای برای مطالعه وجود ندارد، هم‌چنین برای روزهای دیگر نیز برنامه‌ی کتاب برای دوره‌ کردن 2 ساعته در نظر گرفته شده است. به عبارت دیگر با 2 ساعت درس خواندن در طول روز در ایام نوروز می‌توانند تمام مطالب را دوره کنند. در پایان کتاب تابلوی دوران طلایی وجود دارد که دانش‌آموزان می‌توانند روند درس خواند خود در طول ایام نوروز را مدیریت کرده و نتایج آن را ثبت کنند. با این تابلو در کنار کتاب‌های عیدانه، دانش‌آموزان می‌توانند برای آزمون 17 فروردین هدف‌گذاری کرده و نتیجه‌ی این درس‌خواندن را در آزمون مشاهده کنند.
هم‌چنین دانش‌آموزان می‌توانند نتایج تمرین‌های خود از کتاب‌های قند و عسل و یا آزمون‌های قبلی گاج در درس‌های خود را در این تابلو ثبت کنند.
جنس سؤالات این کتاب براساس ارزشیابی توصیفی است، به نحوی که تمامی سؤالات از یک جنس نیستند و دانش‌آموز در فرآیند یادگیری دچار خستگی نمی‌شود.
در پایان کتاب‌های عیدانه پاسخ به همه‌ی نیازهای یک دانش‌آموز در ایام عید است.  
کتاب‌های عیدانه با حجم کم و محتوای غنی، به دانش‌آموزان کمک می‌کند بدون اینکه تعطیلات عید خود را خراب کنند. بیشترین بهره برداری را از تعطیلات نوروز داشته باشند.

خرید در سایت گاج مارکت