برنامه ریزی کنکور ۹۸


برنامه ریزی کنکور ۹۸

با عرض سلام خدمت شما  دوستان عزیزی که از الان به فکر برنامه ریزی برای  کنکور ۹۸ هستید.

 همین که در این ایام به این فکر افتاده اید ، از بسیاری از داوطلبان کنکور، سبقت گرفته اید.

سعی شده در این مقاله، روش اصولی برنامه ریزی کنکور ۹۸ و هر آنچه برای کسب  موفقیت،  نیاز است، در اختیارتان قرار بدهم.

در این مقاله شما  با  ۶ گام طلایی و اساسی برای موفقیت آشنا میشوید.

  

 انتخاب هدف



 

اولین و مهم ترین قدم برای موفقیت در هر کاری ، مخصوصا در کنکور، انتخاب هدف است  در واقع هر کس به اندازه ی هدفی که در ذهن پرورانده ، برای دست یابی به آن سعی و تلاش خودش را میکند. این نکته ی بسیار مهمی است که متاسفانه اغلب مشاورین کنکور ، به این اصل مهم و حیاتی توجه چندانی ندارند. اما مشاورین گاج ، در ، در ابتدا هدف کنکور شما را مشخص می کنند.

همانطور که میدانید، برنامه ریزی کنکور ۹۸ بدون هدف معنایی ندارد؛ چون بایستی برنامه ریزی کنکور ۹۸ بر اساس هدف شما طراحی شود. و بر پایه ان است که تلاش ها و زحمات، هدفمند و مثمر ثمر واقع میشوند.

 اینکه چند ساعت مطالعه دارید، چه منابعی را در اختیار داشته باشید ، کدام آزمون شرکت کنید و … همگی به هدفی که در ذهن دارید، بستگی دارد.

پس در ابتدای کار لازم است هدف را  کاملا شفاف، برای خودتان مشخص کنید.

پس برای مشخص کردن هدف، لازم است به این سوالات جواب بدهید:  

واقعا میخواهید در آینده چه کاره شوید؟

خودتان به چه فکر میکنید و از ته دل میخواهید به چه چیزی دست پیدا کنید؟

انتخابتان چه باشد، که ۱۰ الی ۲۰ سال بعد، عذاب وجدان و یا حسرت نداشته باشید؟

این گام شاید مهم ترین گام زندگی تان باشد. پس با اهمیت بیشتری به این قضیه بپردازید.

تصمیم بگیرید می خواهید در چه شغلی میتوانید آینده ی رویایی خودتان را بسازید.

تصمیم بگیرید میخواهید در چه شغلی به هم نوعان و هم وطنانتان مشغول به خدمت باشید.

سپس بر اساس هدفتان ، ساعت مطالعاتی و حجم برنامه روزانه خودتان را مشخص کنید.

 

 انتخاب آزمون یا برنامه جامع


آزمون آزمایشی کنکور ۹۸

فرض کنیم شما گام اول را برداشتید و هدفتان را که شاید پزشکی  باشد را انتخاب نمودید. حال شما نیاز به یک برنامه جامع برای پیمودن مسیر کنکور ۹۸ دارید. برنامه ای که در طول سال تحصیلی بدانید در هر بازه ای بایستی چه مباحثی را بخوانید، چه زمانی مرور کنید ، به چه میزان تست و از کدام منبع بزنید و

تا بدین وسیله علاوه بر اینکه خودتان را در آزمون ها ارزیابی می کنید، به خیلی از تکنیک های آزمون دادن، مانند مدیریت زمان و کنترل میزان استرس و … به مرور زمان مسلط شوید. تحلیل و بررسی دقیق آزمون، چه بسا از خود آزمون دادن هم مهم تر است. به علت اینکه شما بایستی دقیق بررسی کنید تا اشتباهاتتان را پیدا نموده و سعی در برطرف کردن آنها کنید تا در آزمون های بعدی، این میزان اشتباهات کم و کم تر شود تا در نهایت در سر جلسه کنکور، شما با خیال راحت و با کمترین اشتباه، بتوانید بهترین نتیجه ممکن را بدست بیاورید.

ولی خب اگر قصد شرکت در آزمونی را ندارید، حتما سعی کنید برنامه یکی از این آزمون های آزمایشی را تهیه کنید و بر اساس آن مطالعه کنید. داشتن یک برنامه جامع و دقیق ضروری است و بهترین برنامه نیز برنامه آزمون های آزمایشی است.

***تاکید می کنم حتی اگر قصد شرکت در آزمون خاصی را ندارید، سعی کنید برنامه یک آزمون مشخص را تهیه کنید و در طول سال تحصیلی با آن پیش بروید و طبق آن مطالعه و تست داشته باشید.

 

برنامه ریزی درسی کنکور ۹۸

حال شما برنامه یک آزمون جامع را دارید. این برنامه برای هر دو یا سه هفته شما مباحث خاصی را معرفی کرده است. حال شما بایستی برای برنامه ریزی کنکور ۹۸ خود، برنامه روزانه مطالعاتی را مشخص کنید که در هر روز چه حجم از این برنامه جامعی را که در گام قبل تهیه کردید را مطالعه کنید. این قدم هم بسیار ساده اما مهم  است. خیلی ساده آن را برایتان توضیح میدهم:

((برای هر هفته یک جدول تهیه کنید و در آن برای هر روز ۵ جای خالی مشخص کنید. ستون اول جای خالی را با درس زیست پر کنید. ستون دوم را با شیمی پر کرده و ستون سوم را یکی در میان ریاضی و فیزیک بگذارید. در دو ستون آخر هم به صورت رندوم درس عمومی را قرار دهید)) سپس برنامه جامع دو هفته ای آزمون را با این الگو در جاهای خالی قرار دهید و در هر روز بخشی از آن را طبق الگوی فوق بخوانید

 

گام چهارم: منابع کنکور ۹۸ تجربی

در گام بعدی شما باید مشخص کنید که هر درس را با چه منابعی می خواهید مطالعه کنید.

 بنابراین منابع کنکور خود را مشخص کنید.

منابعی که شما میتوانید از آن ها استفاده کنید شامل، dvd، کتاب آموزشی و جزوات می باشد.

اگر در درسی حس می کنید تسلط نسبتا خوبی ندارید بهتر است آن درس را با DVD مطالعه کنید.

مزیت DVD آموزشی  این است که در آن یک استاد همه مباحث کنکوری را به شما به صورت دقیق و مفهومی آموزش میدهد و خب طبیعتا این امر باعث افزایش سرعت یادگیری و مطالعه شما می شود.

در مرحله بعدی، در صورتی که تسلط مطلوب تری در درسی داشته باشید، می توانید از کتاب های کمک آموزشی بهره ببرید. 

 

 نحوه مطالعه صحیح دروس کنکور ۹۸

 

شاید به کررات شنیده اید که کنکوری خواندن با خواندن برای مدرسه و امتحانات آن متفاوت هست. دیگر قرار نیست شما برای یک امتحان تشریحی که اکثر سوالات آن حفظی هستند ، با چنین سبکی مطالعه داشته باشید. شما از الان بایستی برای کنکوری مطالعه داشته باشید که قرار است در ۴ساعت به بیش از ۲۰۰تست مفهومی از مباحث مختلف پاسخ بدهید. پس باید شیوه های مطالعه خودتان را برای کنکور ۹۸ ، به شیوه های مطالعه ی کنکوری تغییر دهید.


 

 انتخاب یک مشاوره حرفه ای و صبور

برنامه ریزی کنکور ۹۸

دوستان عزیزم شما فقط یک بار کنکور می دهید و این یک بار تعیین می کند الباقی عمر خود را به چه صورت خواهید گذراند.

شما فقط یک بار کنکور می دهید، پس نباید برای برنامه ریزی کنکور خود ریسک کنید.

به عنوان مثال، مسلما شما تجربه ی کافی برای برنامه ریزی اصولی و صحیح را ندارید. و اگر هم بخواهید برنامه ی خوبی برای خودتان تنظیم کنید، به مدت زمان نسبتا زیادی نیاز دارید. و اینکه خیلی از فاکتورهای یک برنامه ی اصولی و کاربردی را نمیدانید و در صورت بروز کوچک ترین اشکال و عدم هماهنگی ، برنامه ی شما به کلی بهم میریزد و شما مجبور می شوید مجددا وقت بگذارید و برنامه ریزی کنید. این مشکل  بار ها و بارها اتفاق می افتد و در طول سال کنکور، شما مدت زمان زیادی را صرفا جهت برنامه مطالعاتی میگذارید. جدای از اینکه چقدر بتوانید آن را اجرا کنید و اینکه اگر نتوانسته باشید به هر دلیلی برنامه را اجرا کنید، آن وقت بایستی چه کنید . مجددا برنامه ریزی کنید یا …؟!!!

نداشتن یک برنامه ی جامع، باعث سردرگمی و اضطراب شده و همینطور باعث کاهش کیفیت مطالعه تان و کاهش اعتماد به نفس و انگیزه میشود.

حضور یک مشاور در کنار شما سبب می شود تمام دغدغه هایتان برطرف شود و خیالتان راحت باشد که تلاش و زحمت شما در مسیر صحیح و درستی  است.

سبک مطالعه و برنامه ریزی در سال کنکور ریزه کاری های زیادی دارد و آگاهی از آن ها تعیین می کند که شما به چه رتبه ای در کنکور دست خواهید یافت.

در گاج نیز با توجه به اهمیت راهنمایی و مشاوره ، تیمی از مشاورین توانمند را گرد هم آوردیم تا به شما در این سال حساس کمک کنیم.

مشاورین گاج که همه از دانشجویان پزشکی هستند، به صورت اختصاصی برای شما برنامه ریزی کنکور را انجام می دهند.

متاسفانه هر ساله تعداد زیادی از کنکوری ها، به علت عدم آگاهی از برنامه ریزی صحیح، درمسیر اشتباهی قدم بر می دارند و حتی علی رغم زحمت ها و تلاش هایی که میکنند، به نتیجه ی مطلوبی نمی رسند و یک عمر، پشیمان و حسرت به دل میمانند.