azmoon

اخبار و مقالات
تصحیح سوالات و تولید کارنامه آزمون های نهایی چگونه است؟ تصحیح سوالات و تولید کارنامه آزمونهای نهایی چگونه است؟ تهران (پانا) - مرکز اطلاعرسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش با توجه به اهمیت آزمونهای نهایی برای دانشآموزان، خانوادهها و جامعه در نظر دارد طی انتشار سلسله خبرهایی، اقدام به اطلاعرسانی مناسب به خانوادهها و دانشآموزان در مورد فرایند امتحانات نهایی کند. به گزارش مرکز اطلاعرسانی و روابط عمومی وزارت آموزشوپرورش؛ آزمون امتحانات نهایی سال جاری به دلیل تاثیر آن در سوابق کنکور دارای اهمیت زیادی برای دانشآموزان و خانوادههای آنان است. لذا آموزش و پرورش برای انجام دقیق و بدون خطای این آزمونها برنامهریزی کرده است. یکی از کارهای مهمی که در آزمونهای امتحان نهایی باید صورت گیرد، تصحیح سوالات و تولید کارنامه آزمونهای نهایی به صورت امن، مکانیزه، با کمترین خطا و سوگیری مثبت و منفی از سوی مصححان و... است. روند تصحیح سوالات و تولید کارنامه آزمونهای نهایی به طور خلاصه در زیر آمده است: پاسخبرگهای تمامی حوزهها به صورت رندم (تصادفی) توسط سامانه هوشمند به مصححانی خارج از استان محل آزمون ارسال میشود. توزیع تصویر پاسخبرگ بینام (کدگذاری شده) توسط سامانه بین مصححین در سطح کشور تصحیح تصویر هر پاسخبرگ با استفاده از رایانه توسط 2 مصحح مستقل احصاء و ثبت نمره نهایی توسط سامانه تولید کارنامه و اعلام نتیجه بیشتر بخوانید ...
به روزرسانی شیوه ها و دستورالعمل های حفاظت از آزمون سراسری/ اتخاذ تمهیدات لازم برای سلامت آزمون سراسری از مطالبات اصلی داوطلبان و خانواده های آنها است بهروزرسانی شیوهها و دستورالعملهای حفاظت از آزمون سراسری/ اتخاذ تمهیدات لازم برای سلامت آزمون سراسری از مطالبات اصلی داوطلبان و خانوادههای آنها است رئیس شورای حفاظت آزمون سراسری روز چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه در نشست مسئولان سازمان سنجش آموزش کشور با عوامل اجرایی و حفاظتی نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ استان فارس در دانشگاه شیراز از به روزرسانی شیوهها و دستورالعملهای حفاظت از آزمون سراسری خبر داد. به گزارش روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور، دکتر محمدحسین حاجیلو در این نشست گفت: آزمون سراسری یک رویداد ملی است و دستگاههای اجرایی، امنیتی، انتظامی، قضائی و ضابطین محترم در انجام این آزمون نهایت همکاری را بر اساس مصوبه شورای امنیت کشور بر امر برگزاری آزمون سراسری دارند و در مجموع حدود 125 هزار نفر در امور اجرایی و حفاظت از سلامت آزمون مشارکت دارند. وی با یادآوری مفاد قانون رسیدگی به تخلفات و جرائم آزمونهای سراسری افزود: نه تنها استفاده از وسایل ارتباط الکترونیکی و دستگاههای حافظهدار در آزمون سراسری جرم است، بلکه حتی همراه داشتن اینگونه وسایل حتی بدون استفاده از آنها نیز به محرومیت در آزمون سراسری منجر میشود ضمن اینکه همراه داشتن این وسایل برای عوامل آزمون نیز ممنوع شده است. قائم مقام سازمان سنجش آموزش کشور با تاکید بر ضرورت بهروزرسانی شیوهها و دستورالعملهای حفاظت از آزمون سراسری، گفت: والدین و به ویژه داوطلبان تحت تاثیر تبلیغات کذب قرار نگیرند و سرنوشت خود را به سوداگران و کلاهبرداران کنکور گره نزنند. یکی از شرایط اجرای عدالت آموزشی برای همه داوطلبان آزمون سراسری ورود به دانشگاهها و مراکز آموزش عالی مقابله جدی با هر نوع تخلف و تقلب است. رئیس شورای حفاظت آزمون سراسری اضافه کرد: آمادگیهای لازم در سطح استانها، شهرستانها و کلیه مراکز برگزاری آزمونها به وجود آمده و آموزشهای لازم به عوامل حفاظتی نیز داده شده تا توان کنترل هر نوع تخلفی را داشته باشند. وی در پایان تاکید کرد: حفاظت از آزمون سراسری، وظیفه ملی همه دستگاههای انتظامی، امنیتی و قضایی در راستای تحقق عدالت آموزشی است و انجام پیش بینیهای لازم و همچنین رصد فضای مجازی به منظور برگزاری آزمونی امن و سالم از جمله مطالبات و خواستههای مهم داوطلبان و خانوادههای محترم آنها است تا آزمون در یک محیط رقابتی سالم با رعایت اصل شایسته گزینی در جهت سنجش علمی داوطلبان برگزار شود. بیشتر بخوانید ...
فعالیت داوطلبان در گروه ها و کانال های مدعی تقلب موجب محرومیت از آزمون سراسری می شود فعالیت داوطلبان در گروهها و کانالهای مدعی تقلب موجب محرومیت از آزمون سراسری میشود مدیرکل حراست سازمان سنجش آموزش کشور با تاکید بر اینکه سلامت آزمون سراسری خواسته و مطالبه ملی است در مورد عضویت داوطلبان در گروهها و کانالهای فضای مجازی مدعی تقلب هشدار داد و افزود: ارسال مدارک، پرداخت هرگونه وجه و تبانی در این گروه ها موجب محرومیت در آزمون سراسری می شود. به گزارش روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور، مختار کاظمزاده با اشاره به اهمیت موضوع سلامت آزمونها گفت: شناسایی و پیشگیری از تخلف و مقابله با اقدامات برنامهریزی شده گروههای سوداگر و سودجو که موجب نگرانی داوطلبان پرتلاش میشود، از اهداف اصلی مسئولان و مجریان حفاظت آزمونها است چرا که این موضوع مورد حمایت قاطبه مردم است و ما با رصد و پایش اطلاعاتی، نوید برگزاری آزمونی سالم را به داوطلبان میدهیم. وی درباره نخستین اقدام پیشگیری از تخلف گفت: از مدتها قبل از برگزاری آزمون، رصد و شناسایی مدعیان تقلب در کانالها و گروههای اجتماعی مجازی به عنوان مهمترین اقدام پیشگیرانه در حال انجام است و این گروهها تحت کنترل نهادهای اطلاعاتی، امنیتی و به ویژه پلیس فتا قرار دارند که در این زمینه با توجه به الزامات قانونی و با تمام توان در کنار داوطلبان و خانوادههای آنان خواهیم بود و آماده دریافت هرگونه گزارش های مردمی هستیم. کاظمزاده افزود: داوطلبان با توجه به اینکه در یک سال و یا حتی سالهای متمادی برای موفقیت در آزمون سراسری برنامهریزی و تلاش کردهاند و با صرف وقت و انرژی خود و خانوادهها آماده شرکت در آزمون سراسری شدهاند، انتظار دارند که در یک رقابت سالم و ایمن شرکت کنند و نتیجه متناسب با تلاشهای خود را دریافت کنند و شاهد تحقق عدالت آموزشی در جامعه باشند. بیشتر بخوانید ...
اطلاعیه گاج بانه ویژه دوازدهمی ها اطلاعیه های گاج بانه ویژه دوازدهمی ها بورسیه دانش آموزان پایه دوازدهم معدل 19 به بالا . ویژه دانش آموزان ششم به هفتم ونهم به دهم هدیه گاج برای پذیرفته شدگانی که دانش آموز آزمون های گاج بوده اند 25% تخفیف برای ثبت نام سال جدید می باشد. تخفیف ثبت نام آزمون های هفتم معادل 380 هزار تومان تخفیف ثبت نام آزمون های دهم معادل 550 هزار تومان برای تمامی دانش آموزان یک جلسه مشاوره رایگان برای معرفی خدمات گاج ساعات حضور در آموزشگاه با هماهنگی قبلی 10 صبح تا 13 و16 تا20 هر روز به غیر از ایام تعطیل نمایندگی گاج بانه بیشتر بخوانید ...
اهمیت یادگیری چیست و چرا یادگیری مهم است؟ 📝اهمیت یادگیریچیست و چرا یادگیری مهم است؟ در تمام کلاس هایم جلسه اول را اختصاص می دهم به تشریح اهمیت و معنای یادگیری. اولین درس مهم در دانشگاه دانستن عمیق اهمیت یادگیری است. برای این منظور باید اهمیت یادگیری هم در معنای عام و کلی آن را بدانیم؛ هم اهمیت یادگیری در رشته و درسی که می خوانیم. هر دو واژه اهمیت و یادگیری، واژه های ناشناخته ای برای ما هستند. ✅ واژه اهمیت واژه کلیدی در زندگی و در یادگیری دانش است. در کتاب زندگی سراسر فهم مسئله است تلاش کرده ام اهمیت اهمیت را توضیح دهم. تا چیزی برای ما مهم نباشد، نمی توانیم آن را بیاموزیم. حلقه مفقوده در برنامه های درسی دانشگاهی ما همین مشخص نبودن اهمیت این رشته ها و درس ها برای ماست. می دانم که اغلب ما حال و حوصله تامل کردن درباره مفاهیم را نداریم، حتی اگر این واژه مهم باشد. متاسفم که باید بگویم برای زیستن چاره ای نیست جز این که به اهمیت بیندیشیم. 🔻اهمیت داشتن چیست؟ هیچ پاسخ کلی و از پیش تعیین شده ای برای این سوال وجود ندارد. دشواری کار هم همین است. هر کس باید برای خودش این پرسش را طرح و به آن پاسخ دهد. پاسخ های آماده یا پاسخ های دیگران کارساز نیستند، مگر این که آنها دقیقا شبیه ما باشند. اندیشیدن به اهمیت داشتن یعنی تلاش برای جدی کردن و اولویت دادن به چیزهاست. 🔻اهمیت داشتن یعنی ایجاد ربط میان خودمان با پدیده ها. اهمیت داشتن یعنی فهم ضرورت امور . اهمیت داشتن یعنی یافتن جایگاه و تجلی امور در خویشتن فردی ماست. ما در دانشگاه نمی آموزیم که به اهمیت بیندیشیم. از اینرو به اهمیت درس ها و دانش ها نیز به شیوه جدی تامل نمی کنیم. این یعنی ما چیزی را جدی نمی گیریم. جدی گرفتن یعنی بسیج همه قوای وجودی مان برای چیزی. جدی گرفتن یعنی باور به ضرورت چیزی. چیزها وقتی برای ما ضروری می شوند که ما آنها را امری اجتناب ناپذیر برای خودمان بدانیم. 🔻آدمی (یا لاقل اغلب ما) میل به تن آسایی دارد. همین میل ما را از جدی گرفتن چیزها باز می دارد. ما گاه از اهمیت درس ها و کلاس نمی پرسیم، زیرا ممکن است آنها برای ما جدی شوند. از اینرو تن می دهیم به این که کلاس ها و درس ها سرسری برگزار شوند. تن می دهیم به ندانستن اهمیت چیزها. ✅ اینها را گفتم تا درباره اهمیت یادگیری صحبت کنم. در اینجا منظورم این نیست که بهتر یا مهم تر است چه چیز یا چیزهایی را یادبگیریم. این هم البته بحث ضروری است که در جای خودش باید به آن تامل کرد. در اینجا منظورم این است که دقیقا مقوله اهمیت یادگیری است. 🔻مدرسه و دانشگاه، نهادهای گیری هستند. اما دانشجویان ما در جایی با معنای یادگیری آشنا نمی شوند. به جز رشته های علوم تربیتی و برنامه درسی که سروکارشان توضیح معنای یادگیری است، در دیگر رشته ها جایی برای آموزش معنا و ابعاد مفهوم یادگیری وجود ندارد. نهاد دانشگاه و برنامه های درسی این موضوع را که یادگیری چیست؟ امری بدیهی در نظر می گیرند، گویی هر کس درک مادرزاد از یادگیری دارد. 🔻البته انسان ها همواره یاد می گیرند، اما نظام آموزشی کارویژه اش این است که فرایند یادگیری را جهت و سامان دهد تا افراد در زمان معین و برنامه معین به یادگیری های معین برسند. همه مدرسان و دانشجویان نیاز دارند درسی درباره چیستی و چگونگی و چرایی معنای یادگیری را طی کنند. این درس حتی باید مقدم بر همه دروس دیگر باشد. ما نیازمند آموزش یادگیری و اهمیت آن هستیم. ما درباره اهمیت چیزها کمتر می دانیم و کمتر می آموزیم. اهمیت چیزها اگر آموخته شود، ما به آنها علاقه مند می شویم. 🔻بزرگ ترین بحران کنون آموزش عالی در جامعه ما فقر انگیزه یا فقر انگیزشی است. این بحران ریشه های گوناگون دارد. یکی از ریشه ها، ناتوانی مدرسان در ایجاد علاقه در دانشجویان است. استاد خوب کسی است که بتواند ما را به درس و موضوعی علاقه مند سازد. آنچه از هر کلاسی برای ما باقی می ماند اطلاعات یا فنون و مهارت ها نیست، بلکه علاقه است. اگر استادی ما را به چیزی علاقه مند کرد او استادی اش را به نحو احسن انجام داده است. ✅ اطلاعات فراموش می شوند و مهارت ها هم به تدریج کهنه و بی ارزش می گردند، اما علاقه هرگز فراموش و کهنه نمی شود. بین علاقه و یادگیری پیوند هستی شناختی هست. نام دیگر یادگیری همان علاقه است. اگر علاقه ای در ما ایجاد شد، حتما زمینه یادگیری هم در ما ایجاد می شود. با این توصیف باید پیوندهای دو مقوله یادگیری و علاقه خوب بشناسیم. 🔻 پوپر معتقد است علم راه خود را از طریق حدس زدن و تلاش برای ابطال حدس های زده شده باز می کند (پوپر 1392). پس برای درک مفهوم یادگیری ابتدا باید تعاریف کهنه ای را که از این مفهوم در ذهن داریم به طبق سنجش گذاشته و تلاش کنیم تا اشتباه بودن آنها را نمایان کنیم. آموزش کمک کردن به کسی است که می خواهد آنچه را در طبیعتش وجود دارد به بیرون منتقل کند. بیرون منتقل کردن همان شکوفا شدن است. خودشکوفایی یعنی همین. مثل شگفته شدن گل. گل ها در بهار شکوفا می شوند. فصل بهار محیط مناسبی برای شکوفایی گل هاست. 🔻دانشگاه هم بهار زندگی است تا گل های استعدادهای ما در آن شکوفا شوند. اما شکوفا شدن چیست؟ در یک کلمه شکفتن، تغییر کردن است. تغییر در وضع و حالتی که هستیم و چیز دیگری شدن. انسان چگونه شکوفا می شود؟ از راه یادگیری. به همین سادگی. یادگیری چگونه آدم را شکوفا می کند؟ از راه تغییر دادن جان و روان ما. ✅ بنابر این، یادگیری فرایندی است که طی آن یادگیرنده گام به گام وجوه شناختی، رفتاری و عاطفی اش تغییر می کند. میوه یادگیری، تغییر یادگیرنده است، نه تولید کالایی به اسم کتاب و مقاله و مدرک تحصیلی. کم نیستند کسانی در همین اطراف ما که کتاب و مقاله می نویسند و نوشته اند اما شخصیت یادگیرنده ندارند؛ یا می بینیم که آنها هنوز جان و روان شان با آن چه نوشته اند درگیر نشده است. دلیل این امر این است که این افراد درگیر فرایند نوشتن، خواندن، بحث کردن، دقت و توجه کردن، مشاهده، و به طور کلی اندیشیدن نشده اند. 🔻این داستان نباید چندان پیچیده باشد. یادگیری طی کردن راه است. این راه را باید رفت. این راه را فرایند می گویم. یادگیری فرایند است، فرایندی که طی آن ما در خلق، کاربست و اشاعه ی دانش داوطلبانه و با علاقه مشارکت می کنیم و این مشارکت جان و روان ما را تغییر می دهد. درک این نکته نباید دشوار باشد، چون از بدیهیات عقلی است. اگرچه مثل سایر بدیهیات، عمل به آن بسی دشوار است. کافی است تجربه های یادگیری در زندگی تان را نگاه کنید. در آموزش شنا، فن شنا کردن را به عنوان محصول به کسی ارائه نمی دهید، بلکه قدم به قدم به او کمک می کنید تا استعدادی را که شناگر از قبل در درون خود دارد، کشف کرده و بر آن مسلط شود. ما آدم ها مجموعه وسیعی از استعدادها و قابلیت های بالقوه داریم. یادگیری فرایندی است که این قابلیت ها بالفعل می شوند. شرط این کار این است که فرد بخواهد و علاقه به یادگیری شنا در او باشد. ✅ اولین و سختترین گام در فرایند یادگیری ایجاد علاقه ی اصیل و کنجکاوی درباره یک موضوع انتزاعی و عالی تر از نیازهای فیزیولوژیک است. لاتور در کتاب زندگی آزمایشگاهی نشان داد که موضوع علم اساسا واقعیت (fact) قابل مطالعه نیست، بلکه علاقه ی محقق است (Latour and Woolgar 1979) . بزرگترین دانشمندان جهان با دقتی چنان دیوانهوار به موضوعی انتزاعی توجه کرده و آن موضوع را در جزئی ترین وجوه مطالعه کرده اند تا به کشف ناب علمی دست یافته اند. معشوق های علمی نیز مانند معشوق های داستانی معمولا موهوم، زشت و دور از دسترسند. عشق است که علاقه ای را در محقق بر می انگیزد و آن علاقه می شود دستورکار دانش. 🔻آلن بدیو فیلسوف و ریاضیدان فرانسوی معتقد است که در حکومت ها انقلاب، در علم، اختراع و اکتشاف و در انسان، عشق می تواند سبب تغییرات وجودی گردد. عشق که در حقیقت نوعی رنج است، همان چیزیست که می تواند وجوه وجودی انسان را از ریشه تغییر دهد. عشق تمام قوای وجودی ما را متوجه یک چیز می سازد. همین تمرکز و توجه همه جانبه است که امکان یافتن ها و بافتن ها را در ما میسر می سازد. تمام سلول های شناختی مغز عاشق در محضر معشوق فعال میشود و آماده است تا از کوچکترین چیزها به ادراکی پیرامون منظور خود دست یابد. 🔻منوچهر آشتیانی فیلسوف ایرانی نظریه ی آهان را به همین معنا مطرح می کند. وقتی که تمام حواس فرد متوجه یک موضوع است، هر نشانه ای می تواند او را به سوی واقعیتی رهنما باشد: آهان! فهمیدم. هایدگر در کتاب چه باشد آنچه خوانندش تفکر می گوید دست می اندیشد ناظر بر همین معناست (هایدگر 1388). عشق تمام توجه را در یک نقطه متمرکز می کند و تک تک اجزای وجود را از مشغولیت به هرچه جز آن باز می دارد. 🔻داستانهای عجیبی از کلاس های درس رابرت ازرا پارک، جامعهشناس آمریکایی مکتب جامعهشناسی شیکاگو نقل میکنند که شاگردانش به حقیقت داشتن آنها گواهی می دهند. کوزر می نویسد در پایان یکی از کلاس هایش، دخترخانم جوانی نزد او آمده و بابت کاری که در کلاس کرده عذر می خواهد. استاد از او می پرسد: مگر چه کردی؟ دانشجو با تعجب پاسخ می دهد که: وقتی شما درحال صحبت کردن بودید، من اینجا آمدم و گره کراوات شما را مرتب کردم! اما استاد اصلا متوجه این موضع نشده (کوزر 1373) ؛ زیرا هرچیزی جز موضوع کلاس خارج از دایره ی توجه او قرار می گرفت. 🔻این مثال به خوبی مفهوم عشق به موضوع مورد مطالعه را به ما نشان میدهد. شعار امروز آموزش در جهان آموزش برای توجه کردن است، چرا که یادگیری تابع عشق است و نام دیگر عشق توجه و مراقبت است. همچون مادری که با تمام وجود به فرزند خود توجه دارد و از او مراقبت میکند پس به راحتی به تمامی ابعاد وجود او آگاه و مسلط خواهد بود. 🔶نعمت الله فاضلی بیشتر بخوانید ...
انعقاد *تفاهم نامه* حمایت از کالا و خدمات ایرانی ( *کالا کارت* ) مدیریت بانک قرض الحسنه مهر  با مجموعه آموزشی *گاج* نمایندگی بانه انعقاد *تفاهم نامه* حمایت از کالا و خدمات ایرانی ( *کالا کارت* ) مدیریت بانک قرض الحسنه مهر با مجموعه آموزشی *گاج* نمایندگی بانه موسسه گاج بانه با بانک قرض الحسنه مهر ایران تفاهم نامه همکاری دارد. داوطلبان محترم می توانند به نمایندگی گاج بانه جهت دریافت معرفی نامه دریافت وام از بانک اقدام نمایند. این تسهیلات قرضالحسنه بوده ،با شرایط آسان تا سقف 30 میلیون تومان پرداخت می شود،و برای تمام واحدها ( آزمون، کلاس، کتاب ، مشاوره) قابل استفاده است. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت معرفی نامه به گاج بانه مراجعه کنید. تلفن 08734236900 بیشتر بخوانید ...
اهدای 8 دست کتاب کامل کنکوری جامع میکرو اهدای 8 دست کتاب کامل کنکوری جامع میکرو (به ارزش 13 میلیون تومان که با تخفیف به قیمت 8 میلیون نیم خریداری شده اند ) توسط یک نفر خیر که اجازه ندادند نامشان برده شود به دانش آموزان شهرمان که از طرف موسسه گاج بانه با تخفیف ویژه 35% خریداری شده اند. دست همچون افرادی را می بوسیم و آماد استقبال از همچون کار هایی هستیم. لازم به ذکر است انتخاب دانش آموزان از طرف مدیران مدارس بوده و ما هیچ دخالتی در آن نداشتیم . با تشکر ایزدپناه مدیر آزمون های سراسری گاج بانه بیشتر بخوانید ...
مسئولين و پشتيبان ها
رحمانی

تمام پایه ها

ایزدپناه

تمام پایه ها

فتاحی

تمام پایه ها

احمد زاده

همه

گالری تصویر نمایندگی
تصویری برای گالری آپلود نشده است!!

آزمون های سراسری گاج فعالیت رسمی خود را از سال 1388 با هدف توسعه ی عدالت آموزشی آغاز نموده و در تلاش است با برگزاری آزمون های هدفمند، طراحی سوالات استاندارد و با کیفیت، تاثیر بسزایی در موفقیت و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان داشته باشد.
خوشبختانه این مهم با کسب رتبه های برتر و تک رقمی در کنکور سراسری و همچنین پذیرفته شدن دانش آموزان در آزمونهای ورودی مدارس تیزهوشان و مدارس خاص، تا حدود زیادی محقق شده است.

بیشتر بدانید...