برنامه ریزی برای امتحانات نیمسال دوم


برنامه ریزی برای امتحانات نیمسال دوم

نکته­ی مهمی که در برنامه­ریزی برای امتحانات نیمسال دوم دوازدهم باید به آن توجه  داشته باشیم افزایش ساعت مطالعه می باشد که دلیل آن هم به طور مشخص نزدیکی به زمان برگزاری کنکور سراسری است. پس نه تنها فرصتی برای از دست دادن زمان نداریم بلکه با یک جمع بندی مناسب بواسطه ی امتحانات نیمسال دوم بخش مهمی از دروس مورد آزمون در کنکور سراسری را مرور و به تسلط می رسانیم.

موردی که در زمان امتحانات نیمسال دوم باید توجه شود، پرهیز از مطالعه متنوع می باشد. به عنوان مثال زمانیکه شما امتحان درس شیمی را در پیش دارید و برای آن سه روز فرصت مطالعه در نظر گرفته شده است؛ هر سه روز را به مطالعه ی درس شیمی اختصاص دهید. در سه روزی که شیمی3 مطالعه میکنید، چنانچه فصلی را مطالعه نکرده اید یا به طور کلی فراموش کرده اید، ابتدا مطالعه ی این فصل یا فصول را به پایان برسانید و پس از مطالعه ی هر فصل، از کتاب و جزوه و پاسخگویی به تست ها، نوبت به مرور می رسد.

برای مرور ابتدا جزوه و کتاب درسی را سریع ورق می زنیم تا مطالب برای ما یادآوری شود و پس از آن به پاسخگویی تست های نشان دار را  می پردازیم و پس از آن به سراغ فصل بعدی می رویم. چنانچه پس از پاسخگویی به تست های نشان دار احساس کردیم هنوز تسلط لازم را بر روی مباحث پیدا نکرده ایم، به سوالات کنکورهای سراسری سال های اخیر پاسخ می دهیم.

توجه داشته باشیم که چنانچه فرصت مطالعه ی اختصاص داده شده به امتحان بیش از زمان مورد نیاز ما بود، به درس پایه ای که جمع بندی آن را به نیمسال دوم موکول کرده بودیم، بپردازیم. پس مهم ترین کار ما در ایام امتحانات بستن یک درس دوازدهم و یک درس پایه، در فرصت مطالعاتی می باشد.

در بازه ی امتحانات خلاصه نویسی را نباید فراموش کرد. حواسمان باشد خلاصه نویسی برای هر فصل از یک برگ a4 پشت و رو تجاوز نکند.  

کورش بنائی، مشاور ارشد گاج