دقت در تست زنی


دقت در تست زنی

بی دقتی یک مشکل که در DNA ما ثبت شده باشد ،نیست. بی دقتی یک مشکل مهارتی است و با تمرین می­توانیم آن را برطرف کنیم. دقت داشته باشید که تاکید بر روی تمرین است. پس راهکارهای پیشنهاد شده را نباید خواند، باید تمرین کرد!

چند راهکار جهت کاهش بی دقتی:

  1. خواندن سوال به طور کامل و توجه به فعل جملات و عبارات مطرح شده در صورت سوال.
  2. توجه به قیدهای استفاده شده در سوال و برقراری ارتباط بین قید و فع سوال. کلماتی مثل «به جز»، «گاهی»، «بیشترین» ، «کمترین» و.... مهم می­باشند و حتما با مداد دور آنها را با مداد خط بکشید.
  3. کلمات کلیدی سوال را مشخص کنید و با مداد روی آنها خط بکشید.
  4. تمام گزینه­ها مطالعه شوند، حتی در صورتیکه گزینه ی اولی که مطالعه کرده اید را بعنوان گزینه ی درست انتخاب کرده باشید، سه گزینه ی دیگر را حتما مطالعه کنید. شاید گزینه ای دیگر، پاسخ کاملتری برای سوال باشد.
  5. وقتی به سوالی پاسخ می دهید، فقط روی آن متمرکز باشید و به سوالات قبل و بعد کاری نداشته باشید. سر خود را روی سوالات نچرخانید!
  6. در مواجهه با سوالات هیجان زده نشوید که پاسخ آنها را بلد هستید، با تمرکز پاسخ خود را تا رسیدن به جواب نهایی سوال بنویسید و گزینه ی جواب را انتخاب کنید.

ممکن است موارد دیگری عامل بی دقتی شما باشد که در اینجا ذکر نشده است. در این مطلب سعی شده به عمده ترین و رایج ترین موارد پرداخته شود. چنانچه، موارد بی دقتی شما بررسی نشده است، برای پیدا کردن راه حل آن با ما در ارتباط باشید.

سمیه نیکخواه، مشاور ارشد گاج