مثبت اندیشی


بسم الله الرحمن الرحیم

 محقق :  سیما بسطامی                                                                       مثبت اندیشی

موضوع :مثبت اندیشی

مغز انسان براساس برداشتی که خودش ازواقعیت دارد تصمیم میگیرد. وقتی با خود می‌گویید نمی‌تونم یا نمیشه، مغز براساس شواهد مبتنی براحساسات بررسی می‌کند که باعث ترشح هورمون آدرنالین میشود. وقتی این هورمون دربدن ترشح میشود دفاع شما دربرابر ناملایمات ازبین میرود. بارها شنیده‌اید که انسان هرطورفکرکند همان‌گونه هم زندگی میکند.

*مثبت اندیشی شیوه ای از فکر کردن است که فرد را قادرمی‌سازد نسبت به رفتارها,نگرش ها,احساس‌ها, علایق واستعدادهای خود ودیگران برداشت وتلقی مناسبی داشته باشد. مثبت اندیشی حول افکارمثبت وخوب می گردد و به معنی انتظارهمیشگی نتیجه خوب ازیک عمل است. مثبت اندیشی برموفقیت تاثیر می‌گذارد و باعث می‌شود درلحظه ای که بایدتصمیم بگیرید قادربه این کار باشید بدون آنکه اعتمادتان رابه قابلیت‌های خود از دست بدهید وهمچنین کمک میکند تاعملکرد خودرا کنترل کنید تابتوانید به همه اهداف خود باموفقیت برسید.

افکارمثبت را باصحبت کردن مثبت با خود شروع کنید. صحبت کردن با خود اغلب جریان بی پایان افکار به زبان نیاورده است که هرروز از مغز ما می‌گذرد. این افکار ناخودآگاه می‌تواند مثبت یا منفی باشد برخی ازگفتگوهایی که باخود دارید ازمنطق وعقل نشات می‌گیرد و سایرگفتگوها ممکن است ازتصورات غلطی که شما به دلیل ناکافی‌بودن اطلاعات‌تان درذهن خود ساخته‌اید سرچشمه بگیرد.کسانی که نگرش مثبت دارند‌ انسان‌های خوش‌بینی هستند.آنها به جای واژه ی نتوانستن بر واژه‌ی توانستن تمرکز می کنند. به‌جای دیدن ضعف ها احتمال‌ها وفرصت‌ها را در نظر می‌گیرند.

نگرش شما اساس و نقطه‌ی شروع و موفقیت شماست.

مثبت اندیشی دیگر اصول وکلیدهای موفقیت را به جریان می‌اندازد:

1) اعتماد به نفس: اگرشما خوش بین نباشید آیا می توانید متقاعد کننده ودارای اعتمادبه نفس باشید؟ کسی که اعتمادبه نفس دارد توانایی های خودرا باور دارد و باتوقع موفق‌شدن و با قدم‌های بلند به جلو حرکت می‌کند.

2)استقامت: برای رسیدن به هدفمان تلاش های مکرر و پی در پی به خرج دهیم. اگرشما باور نداشته باشید  که دربلند مدت موفق خواهید شد دیگر چه دلیلی وجود دارد استقامت نشان دهید؟ خوش بینی باعث استقامت در شما می شود.

3)انعطاف پذیری: یکی ازمهم‌ترین اصول موفقیت زمین خوردن و دوباره روی پای خود ایستادن است کسانی که نگرش مثبت دارند به طور موقت دلسرد می‌شوند و از ناکامی خود درس می گیرند و از این درس‌ها برای رسیدن به موفقیت استفاده می کنند.

4)شجاعت : هیچ موفقیت پایداری بدون شجاعت به وجود نمی آید. زمانی که شما باور داشته باشید که می‌توانید کاری را انجام دهید در واقع شجاعت این را خواهید داشت که با وجود ترس به جلو حرکت کنید. ولی افرادی که طرز فکرمنفی دارند تمایل دارند ازترس هایشان بگریزند و به همین دلیل است که باعث می‌شود استعدادهایشان شکوفا نشود.

* هیچ گاه برای تبدیل شدن به آن فردی که می خواهید دیرنیست. (جرج)

*این زندگی شماست هیچ کس نمی‌تواند در آن تغییر ایجاد کند مگر خود شما. اگرخودتان خواستار تغییر نباشید آنگاه هیچ چیزی در این دنیا نمی‌تواند شما را مجبور به تغییرکند. به این منظور درابتدا باید به خود بگویید که باایجادتغییر زندگی من ازشرایط فعلی بهترخواهدشد. اصلا مهم نیست که زندگی شماتاچه اندازه خوب است به هرحال بازهم جای پیشرفت و ترقی وجود دارد. بدانید نمی‌توانید به آرزوها و موفقیتهای رؤیایی خود برسید مگر اینکه دراشتیاق سوزان برای رسیدن به آنها داشته باشید و باورکنید که می توانید به آنها برسید. (ناپلئون هیل)