برگزاری کنکور دوبار در سال، فشار روی دانش آموزان را کمتر می کند


برگزاری کنکور دوبار در سال، فشار روی دانشآموزان را کمتر میکند

 

در این روش دانشآموزان برای ۴۰ تا ۶۰ درصد نمره آزمون ورودی باید با فراغت خاطر کتابهای درسی خود را دقیق و با درک و فهم مطلب مطالعه کنند و در آزمونهای دبیرستانی شرکت نمایند. هیچگونه خرج اضافی و فشار روانی هم برای خانواده آن ها بوجود نمیآید.

از آنجا که کنکور سالی دو بار برگزار میشود و هر دانشآموز میتواند در هر دو آزمون شرکت نموده و از بالاترین امتیاز اخذ شده برای پذیرش در دانشگاهها، استفاده نماید، فشار روانی بر دانشآموزان و خانواده آنها از بین میرود.

در این روش ملاک پذیرش، نمرات اخذ شده در سه سال (حدود ۳۰ جلسه امتحان) و یک آزمون ورودی از دروس تخصصی خواهد بود، که با تعیین وضعیت زندگی آینده دانش آموز در سه ساعت بسیار متفاوت خواهد بود.

امتحانات نهایی برای کلاسهای ششم دبیرستانها سراسری است و درحال حاضر فقط اشکال در تصحیح ورقههای امتحان است که آموزش و پرورش به راحتی میتواند این اشکال را برطرف نماید و در نهایت عدالت اجتماعی را برقرار کند.

برای سالهای بعد همین روال برای امتحانهای مقاطع دهم و یازدهم تکرار میشود و در نهایت دانشآموزان در هر نقطه از کشور میتوانند با آرامش خاطر و بدون هزینههای اضافی در امتحانات نهایی و آزمون سراسری شرکت نمایند و در صورت نتایج علمی معقول، در دانشگاهها پذیرفته شوند.

 

منبع ایسنا isna.ir/xdMBqn