اقلام لازم سر جلسه آزمون و انواع مداد


روز کنکور قطعا یکی از بزرگ ترین و حیاتی ‌ترین روز‌های هر دانش آموزی است که بی‌وقفه زمان خود را سال‌ها برای آن گذاشته است. در این روز نتیجه چندین و چند ساله هر دانش آموز به واقعیت می‌پیوندد و هرکس می‌تواند با توجه به میزان تلاش خود ثمره‌ی زحمت‌های فراوان خود را ببیند.

در نتیجه وسایل مناسب آزمون یکی از حیاتی‌ ترین چیزهایی است که هر دانش آموز لازم دارد داشته باشد تا بتواند با کمک آن‌ها کنکور و هر آزمون دیگری را با موفقیت به پایان برساند.

اقلام لازم سر جلسه آزمون

1.مداد نرم

2.پاک کن

3.مداد تراش

4.کارت ملی

5.کارت ورود به جلسه

6.سنجاق

7.ساعت مچی

8.بطری آب و شکلات

9.دستمال کاغذی

در بین این وسایل مداد و پاک کن مناسب بسیار مهم و حیاتی هستند که انتخاب نوع مناسب آن در هر آزمونی می‌تواند به شما کمک شایانی کند.

مداد مناسب

قطعا پس از سال‌ها تحصیل در سه مقطع ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان انتخاب مداد برای هر دانش آموزی کار سخت و دشواری نیست. هدف ما نیز در این مقاله این است که بتوانیم با گفتن نکاتی در رابطه با انواع مداد به شما در این زمینه کمک کنیم.

۱.درجه سختی و نرمی نوک مداد

قطعا برای پر کردن جاهای خالی تست شما نیاز به مدادی دارید که به سطح کاغذ آسیبی وارد نکند. به همین منظور شما باید از مدادی استفاده کنید که نوکی نرم داشته باشد. در دسته مدادها دو نوع H و B بسیار محبوب هستند. در واقع درجه سختی و نرمی مداد را با H و B اندازه می‌گیرند. به این ترتیب هر چه مقدار عدد کنار H بیشتر باشد سطح نوک مداد سخت می‌شود. و هر چه عدد B بیشتر باشد، نرمی نوک مداد بیشتر می‌شود. مداد HB نیز در بین مدادها از سختی و نرمی متعادلی بهره می‌برد. عده‌ای معتقدند می‌توان از مداد HB در جلسه آزمون استفاده کرد. ولی به نظر می‌رسد بهترین گزینه برای رفتن سر جلسه آزمون مداد B2 باشد.

۲.نوک پهن مداد

هر خانه خالی تست چند میلی متر پهنا دارد در نتیجه شما باید مدادی را انتخاب کنید که علاوه بر سطحی نرم دارای نرم نیز باشد. این مداد می‌تواند هم به سرعت تست زنی شما کمک کند هم رد آن در برگه‌ی پاسخنامه تان کمتر باقی می‌ماند.

۳.قطر مداد

همه‌ی ما می‌دانیم که مداد‌های فانتزی در بازار معمولا با قطر‌های کمتر یا بیشتر از حد مجاز ارائه می‌شوند. این مدادها معمولا دست را در زمان‌های طولانی خسته می‌کنند و برای جلسه آزمون توصیه نمی‌شوند. همچنین در مداد‌های فانتزی درجه سختی و نرمی مداد مشخص نیست. در نتیجه شما باید مدادی را انتخاب کنید که دارای قطری استاندارد و نوکی نرم باشد.

۴.سهولت در پاک کردن رد مداد

چیزی که واضح و مشخص است این است که شما در هر آزمون تنها یک برگه‌ی پاسخنامه در اختیار دارید. اگر این برگه‌ی پاسخنامه به هر دلیلی پاره شود و آسیبی به آن وارد شود شما فرصت خود را در آن آزمون از دست می‌دهید و تلاش‌های شما به کل نابود می‌شود.

شما باید مدادی انتخاب کنید که حتی اگر گزینه ایی را اشتباه وارد کردید و قصد تغییر گزینه را داشتید به راحتی پاک شود. با این انتخاب این مداد شما هم می‌توانید به راحتی گزینه مد نظر خود را انتخاب کنید و هم به برگه پاسخنامه‌تان آسیبی وارد نکنید.

۵. زوایای بدنه‌ی مداد

معمولا آزمون‌هایی که دانش آموزان در آن شرکت می‌کنند 3 الی 4  ساعت زمان می‌برند. به همین منظور شما باید از مدادی استفاده کنید که کمترین فشار را به دستان شما وارد کند. مداد‌هایی که بدنه گرد و بدون زاویه و انحنایی دارند معمولا در مدت طولانی می‌توانند بیشترین فشار را به دستان هر دانش آموز وارد کنند. در نتیجه شما باید از مداد‌هایی استفاده کنید که چند وجهی باشند. این مداد‌های چند وجهی معمولا بین 6 الی 8  وجه دارند. در انتخاب این نوع مداد نیز باید دقت لازم را داشته باشید. به این نکته نیز توجه داشته باشید که مداد‌های چند وجهی نباید دارای نقاط تیز و آزاردهنده در سطح خود باشند.

مداد اتود تست زنی

تا اینجای مطلب اطلاعات کاملی در رابطه با مداد مناسب به شما دادیم. ولی جز مداد مناسب ناشران لوازم تحریر به فکر تولید مداد اتود مناسب آزمون نیز بوده اند. این نوع مداد اتود دارای نکات بسیار مثبتی است که در ادامه مقاله به آن اشاره می‌کنیم.

  • پهنای 2 الی 3 میلی متری نوک مداد اتود

یکی از مهم‌ ترین ویژگی‌های مداد اتود مناسب برای تست زنی سطح نسبتا پهن آن است. این سطح پهن به دانش آموز اجازه می‌دهد تا در سریع‌ ترین زمان ممکن بدون هیچ مشکلی تست‌زنی کند.

  • درجه نرمی B2

همان طور که در بالای مقاله به آن اشاره کردیم بهترین درجه نرمی برای مدادها  B2 است. با توجه به همین موضوع مداد اتودهای تست زنی نیز از همین درجه نرمی برخوردار هستند.

  • سهولت در استفاده

مداد اتود در کل نیازی به تراش ندارد و می‌توان به راحتی با تعویق سری مجددا از آن استفاده کرد. یکی از دلایل مهمی که شهرت مداد اتود را در سال‌های اخیر بیشتر کرده است حفظ فرم نوشته و سهولت در استفاده از آن است.

اگر ساکن شهر نیشابور هستید می‌توانید این محصولات را از فروشگاه گاج نیشابور با بهترین تخفیف خریداری کنید. همانطور که می‌دانید با شرکت در آزمون‌های گاج قبل از عید، یک بن تخفیف 50 درصدی به شما اهدا می‌شود. شما می‌توانید با این بن تخفیف از خدمات آموزشی، کتاب‌های گاج، سالن مطالعه و فروشگاه لوازم و التحریر گاج بهره مند شوید. همچین شما می‌توانید با استفاده از کد عیدانه ای که در پایان مقاله قرار داده شده است از تخفیف‌های خدمات گاج بهره مند شوید.این کد تخفیف فقط در صورت ارائه‌ی حضوری قابل استفاده است.

کد تخفیف:Eyd1402