اهمیت مکان آزمون


مکان آزمون های گاج نیشابور

در چند سال اخیر رشد روزافزون اهمیت کنکور برای دانش آموزان حتی والدین را نیز درگیر خود کرده است. این مشغله‌ها و درگیری‌های ذهنی باعث شده است که خانواده‌ها برای اطمینان بیشتر از موفقیت فرزندشان در آزمون سراسری کنکور به آزمون‌های شبیه‌ساز و آزمایشی روی بیاورند. اما موضوع تنها به اینجا ختم نمی‌شود.

مبحث کنکور شامل فاکتورهای کلیدی بسیاری مانند نوع سوالات , محیط فکری درسی و مکان آن می‌شود.

اهمیت مکان آزمون

مکان آزمون یکی از مواد مهم لیست دانش آموزانی است که می‌خواهند در آزمون‌های آزمایشی شرکت کنند. دغدغه محل برگزاری آزمون‌های آزمایشی و تطبیق آن با آزمون سراسری کنکور یکی از فاکتور‌های اساسی در  انتخاب خانواده‌ها و خود دانش آموز است. خانواده‌ها و خود دانش آموز ترجیح می‌دهند در فضایی این آزمون‌های آزمایشی برگزار شوند که در آن آزمون سراسری کنکور نیز برگزار می‌شود.

در گاج نیشابور به این شکل تلاش شده است تا محل برگزاری آزمون‌های آزمایشی گاج با آزمون سراسری کنکور تطابق داشته باشد. هر ساله در گاج نیشابور محل‌هایی مورد بررسی قرار می‌گیرد که بیشترین احتمال را در برگزاری کنکور در آن‌ها وجود دارد.

در هنگام برگزاری کنکور دانش آموزی که قبلا بار‌ها و بار‌ها در فضای کنکور قرار گرفته باشد بسیار با یک دانش آموز بدون تجربه در این زمینه متفاوت است.

مکان نشستن در هنگام درس خواندن

یکی از فاکتور‌های مهم و اساسی که خانواده‌های توجه زیادی به آن دارند محیط آرام و مناسب برای درس خواندن است. به این منظور هر خانواده تلاش خود را می‌کند تا با فراهم کردن چنین فضایی برای فرزند خود درصد موفقیت وی را در آزمون سراسری کنکور افزایش دهد.

عادات مهم موقع درس خواندن

حال که با عامل مهم فضا و مکان در محیط آزمون و محیط درس خواندن دانش آموز آشنا شدیم نحوه صحیح درس خواندن دانش آموز را نیز اندکی بررسی کنیم.

۱. پیش خوانی

در مرحله پیش خوانی دانش آموز قبل از هر چیز به سراغ سرتیترها و موارد اصلی یک درس می‌رود و به عبارتی تورقی سریع و کوتاه در این زمینه خواهد داشت. این موضوع باعث می‌شود تا ذهن خواننده مطلب با مفاهیمی که قرار است یاد بگیرد کاملا آشنا شود.

۲. طرح سوال

در دنیای علم پرسیدن یکی از مهم ترین عامل‌های پیشرفت است.هنگامی که یک شخص درباره چیزی سوال یا پرسشی داشته باشد آن مطلب در ذهن آن فرد پررنگ‌تر می‌شود. در نتیجه پس از مرحله پیش خوانی , مرحله طرح سوال مرحله در ذهن دانش آموز درس را مهم‌تر و حیاتی‌تر جلوه می‌دهد.

۳. روخوانی و مطالعه

در این مرحله دانش آموز در کنار یادداشت برداری نکات بسیار کلیدی درس، شروع به خواندن درس می‌کند. در این مرحله دانش آموز ملزم به حفظ مطالب درس نیست و صرفا نکات درس را یا یادداشت و یا هایلایت می‌کند.

۴. فکر کردن

در این مرحله دانش آموز دوباره و مجددا شروع به خواندن درس مدنظر می‌کند. تفاوت این مرحله با مرحله قبل در این موضوع است که دانش آموز در رابطه با مطالب خوانده شده تصویرسازی می‌کند و سعی می‌کند بین اجزای درس ارتباط‌های نهفته شده را پیدا کند.

۵. حفظ کردن

مرحله شیرین حفظ کردن همیشه جزو چالشی‌ ترین و حیاتی ‌ترین مرحله‌ها در دوران تحصیل هر دانش آموز است. در این مرحله دانش آموز مطالب درس مدنظر را مطالعه می‌کند و وقت خود را به حفظ کردن آن مطالب می‌پردازد. کیفیت این مرحله از درس خواندن با کیفیت درس خواندن در دو مرحله قبلی ارتباط مستقیم دارد.

۶. مرور کردن

درس خواندن و حفظ کردن آن همیشه به این معنی نیست که دانش آموز مطالب را برای مدت طولانی ای یاد می‌گیرد. بلکه کاملا در تناقض با این موضوع ذهن دانش آموز بعد از گذشت مدت کوتاهی شروع به فراموشی می‌کند. اگر دانش آموز در این مرحله سستی کند تمامی تلاش‌های او در مراحل قبل از بین می‌رود. لازم به ذکر است اولین مرور در هر درسی در زیر ۲۴ ساعت باید صورت بگیرد.

مراحل جانبی که به درس خواندن شما کمک می‌کند

درس خواندن در دوران کنکور بسیار مهم است ولی یک دانش آموز نباید از خود غافل شود. روحیات دانش آموزان در زمان درس خواندن ارتباط بسیار مستقیمی بر نتیجه و یادگیری آن فرد دارد. مشاوران خبره گاج در این رابطه فعالیت‌های مختلفی را پیشنهاد می‌دهند.

ورزش کردن

ورزش کردن در طول زندگی یک انسان یک مرحله اساسی و مهم است. یک انسان در طول هفته باید زمان کافی برای ورزش کردن را داشته باشد و به طور مستمر ورزش کند. ورزش کردن با ایجاد جریان گردش خون باعث فهم بهتر مطالب در درس خواندن نیز می‌شود. همچنین فعالیت فیزیکی جمعی می‌تواند تاثیر بسیار زیادی بر روحیات محصل بگذارد.

کتاب خواندن

مفهوم کتاب خواندن در اینجا به معنی درس خواندن نیست. یک دانش آموز باید بتواند بین درس خواندن و رسیدن به کنکور , به رشد فردی خود نیز کمک کند. او باید بتواند با خواندن کتاب‌های غیر درسی مختلف در این دوران علاوه بر افزایش اطلاعات عمومی ,  ذهن خود را کمی آرام کرده و به خود استراحت بدهد.

برنامه ریزی کردن

برنامه ریزی کردن یک مرحله جانبی نیست. بیشتر می‌توان آن را یک مرحله اساسی در طول تحصیل تلقی کرد که بسیاری از دانش آموزان را در این دوران دچار سردرگمی می‌کند. اگر دانش آموزی به طور مثال در آزمون‌های گاج ثبت نام کند می‌داند که در چه تاریخی باید چه محتوایی را بخواند و مشاور او نیز در این مسیر او را راهنمایی می‌کند.

اما یک دانش آموز اگر در این زمینه مشکل دارد حتما باید از یک مشاور درسی کمک بگیرد.

نتیجه گیری

دوران عید نزدیک شده و بسیاری از دانش آموز‌ها از این دوران به عنوان یک دوران کلیدی یاد می‌کنند. دانش آموزانی که در این دوران بتوانند در یک فضای آرام به صورت صحیح و منظم درس بخوانند و محتوا‌های درسی را مرور کنند بسیار از دیگر دانش آموزان پیشی می‌گیرند. در این مسیر گاج نیز سعی کرده است با آزمون‌های آزمایشی و خدمات آموزشی خود کیفیت این درس خواندن را تا حد زیادی افزایش دهد. به این منظور تخفیفی برای شما در این دوران در نظر گرفته شده است که شما با مراجعه حضوری به دفتر گاج واقع در پانزده خرداد ۳۸ می‌توانید از این تخفیف بهره مند شوید. این تخفیف تا پایان سال 1401 وجود دارد و در سال بعد این تخفیف تمام و نرخ جدید برای آزمون‌ها در نظر گرفته خواهد شد.

کد تخفیف:Eyd1402