چگونه تست بزنیم؟


علت نتیجه نگرفتن خیلی از بچه ها با اینکه خوب درس میخونن و خوبم بلدن اشتباه تو روش تست زنیه.

خب ما هم روش تست زنی تو خونه رو میگیم هم سر جلسه آزمون

 

روش درست تست زنی

اول خونه (روش درست تست زنی در خانه(

 

یه روش خیلی خوب واسه تست زنی (البته بعد از مسلط شدن به مطالب درس و حل کردن تمرین های کتاب) اینه که بیاین تو هر درس یه کتاب تست رو بردارین و متناسب با زمانی که تو هفته به خوندن اون درس اختصاص میدین دو در میون یا سه در میون بدون زمان حل کنین تا خوب خوب درس رو یاد بگیرین و مطالب تو ذهنتون حک بشه.

بعد (حالا نه الزاما همون جلسه مطالعاتی یا حتی همون هفته) بیاین اون سوالایی رو که حل نکردین با زمان حل کنین و از خودتون امتحان بگیرین و درصدتونو حساب کنین. این کار اولا یه مدیریت زمان خوبه واسه عقب نیفتادن تو هیچکدوم از درس ها. دوما باعث میشه مهارت شما تو تست زنی بره بالا و با زمانی که تو امتحان واسه حل سوالا براتون گذاشته شده کنار بیاین.

 

دوم سر جلسه آزمون:

 

شاید یه اسمی از تکنیک ضربدر- منها  و زمان نقصانی شنیده باشین. روشی که الان توضیح میدم چیزیه که خودم بعد از چنتا روش دیگه استفاده کردم و جواب داد.

اولا من پیشنهاد میکنم که به ترتیب خود دفترچه به درس ها پاسخ بدین. خب حالا شروع میکنیم به حل کردن سوالات.

 

سوالا به سه دسته تقسیم میشن:

 

سوالای آسون که با نگاه اول راه حل و جوابش به ذهنتون میاد و راحت حل میشن که خب بهشون جواب میدین دیگه.سوالایی که یکم مشکلن و نیاز به یکم سر و کله زدن دارن ولی میدونین که حل میشن و همینطور سوالایی که راه حلش رو بلدین ولی خب از ذهنتون پریده یا الان به ذهنتون نمیاد. اینا رو با یه علامت مثل ضربدر معلوم میکنین و ازشون رد میشین.سوالایی که اصلا بلد نیستین یا خیلی وقت میگیرن.اینا رو با یه علامت دیگه مثل منها یا دایره معلوم میکنین و بازم ازش رد میشین.

در حین اینکه دارین این کارا رو میکنین حواستون به زمانم باشه. باید زودتر از زمان مشخص شده ی هر درس، اونو تموم کنید.

با این کارا طبق برنامه ریزیمون باید زودتر از پایان زمان آزمون به آخر دفترچه برسین. خب حالا برمیگردین و به سوالای نوع 2 پاسخ میدین. اگه اونا رو تموم کردین و بازم وقت اضافه داشتین میرین سراغ اون سوال سنگینای درجه 3

با این کار دیگه سر جلسه وقت کم نمیارین و مطمئن هستین که به بهترین حالت از زمانتون سر جلسه امتحان کردین و دانشتونو به بهترین نحو پیاده کردین.

به امید موفقیت شما دوستان خوبم

مهندس محمد فضایلی اراک