معرفی رشته مدیریت مالی


معرفی:

با توجه به روند جهانی شدن اقتصاد کشورها، متخصصان مالی کشور، بایستی با نظام‌های مالی جهانی و شیوه‌های سرمایه‌گذاری و ابزارهای مالی پیشرفته آشنایی داشته باشند تا کشور بتواند موقعیت مالی خود را در دنیای متلاطم امروز تثبیت کند. رشته مدیریت مالی در همین راستا ایجاد شده است. در این رشته دانشجویان با تئوری‌های نوین مدیریت مالی و کاربرد آنها آشنا می‌شوند و در نهایت می‌توانند با ارائه راهکار‌هایی برای توسعه ی سرمایه‌گذاری، گام‌های مؤثری در حل مشکلات اقتصادی کشور بردارند.

 

توانایی‌ها و مهارت‌های لازم:

توانایی تجزیه و تحلیل بالا، تمرکز، دقت، روابط عمومی خیلی خوب و توانایی مدیریت بحران از مهارت‌های لازم برای موفقیت در این رشته می باشند.

 

مقاطع بالاتر از کارشناسی:

در حال حاضر این رشته در کاشناسی ارشد فقط دارای یک گرایش مدیریت مالی می‌باشد.

ناگفته نماند که معمولا تمام رشته‌هایی که مربوط به یک گرایش می باشند، می‌تواند در مقطع کارشناسی ارشد تقریبا در تمام گرایش‌های رشته‌های گروه خود امتحان بدهند.

 

کاربرد این رشته و وضعیت بازار کار:

دانش آموختگان این رشته میتوانند در مشاغلی مانند کارشناس یامدیر آموزش، کارشناس یا مدیر منابع انسانی، مدیر روابط عمومی، کارمند بانک، رئیس بانک، کارشناس بیمه، استاد دانشگاه، پـژوهشگر، مدیر امور اداری، مشاور مدیریت، کارگزار بیمه، مدیر انتشارات، مدیر فروش و مدیر خرید و تدارکات استخدام شده و وارد بازار کار شوند.