معرفی ریاضیات و کاربردها


معرفی:

رشته ریاضیات و کاربردها رشته جدیدی است که جایگزین رشته‌های ریاضی محض و کاربردی شده است. فارغ‌التحصیلان رشته ریاضیات و کاربردها دارای زمینه کاری مختلف در جامعه هستند به خصوص اگر مدارج عالی این رشته را نیز گذرانده باشند. تحصیل در این رشته برای افرادی که می خواهند در آینده ریاضیدان بشوند یا افرادی که قرار است به عنوان دانش آموخته ریاضی، نیاز صنایع و موسسات گوناگون به ریاضیات کاربردی را رفع کنند و یا افرادی که قرار است تعلیمات عمومی در ریاضیات ببینند و به خدمت فرهنگی و تدریس در مدارس اشتغال ورزند مناسب می‌باشد.

 

توانایی‌ها و مهارت‌های لازم:

علاقه فراوان و تسلط کافی در دروس کمی به خصوص ریاضی، داشتن قدرت تجزیه و تحلیل کمی در سطح خوب، صبر و حوصله و پشتکار فراوان از جمله مهارت‌های لازم برای موفقیت در این رشته می‌باشند.

 

مقاطع بالاتر تحصیلی:

دانش‌آموختگان این رشته می‌توانند در مقطع کارشناسی ارشد در گرایش‌های ریاضی محض، ریاضی کاربردی، آموزش ریاضی، ریاضی مالی و محاسبات نرم - ساختارهای جبر منطقی ادامه تحصیل بدهند.

    

کاربرد این رشته و وضعیت بازار کار:

فارغ‌التحصیلان کارشناسی این رشته می‌توانند به عنوان دبیر ریاضی مشغول به کار شوند و در صورت تحصیل در مقاطع بالاتر سمت استادی یا پژوهشگر ریاضی را کسب نمایند. از طرف دیگر دانش‌آموختگان این رشته می‌توانند در مؤسساتی که به ریاضیات کاربردی احتیاج دارند مانند موسسات فنی، کشاورزی، برنامه‌ریزی و مالی به خدمت مشغول شوند.