معرفی رشته معماری داخلی


معرفی:

رشته معماری داخلی به بهینه سازی فضاهای داخلی ساختمآن‌ها به منظور انجام فعالیت‌های روزانه (زندگی – کار) می‌پردازد. معماری داخلی " آفرینش فضا " است. این رشته از سویی همانند معماری یا ساختمان و اجزای آن سروکار دارد و از سویی دیگر همانند طراحی داخلی بر فضاهای داخلی تاکید می‌ورزد. عملگرایی و کار آمد بودن در عین زیبایی مهمترین هدف معماری داخلی است.

 

توانایی‌ها و مهارت‌های لازم:

صبر و پشتکار فراوان، تجسم خلاق، توانمندی در دروس هندسه و ریاضی، مهارت در طراحی، اطلاعات عمومی خوب در زمینه تاریخ بخصوص تاریخ معماری ایران و جهان، جغرافیا، اقلیم‌شناسی، روانشناسی، مردم‌شناسی و اقتصاد از جمله مهارتهای لازم برای موفقیت در این رشته می‌باشند.

 

مقاطع بالاتر تحصیلی:

دانش‌آموختگان این رشته می‌توانند در مقطع کارشناسی ارشد در گرایش‌های معماری اسلامی، مهندسی معماری، معماری منظر، انرژی و معماری، معماری داخلی، مطالعات معماری ایران، تکنولوژی معماری، بازسازی پس از سانحه، مدیریت پروژه و ساخت و فناوری معماری ادامه تحصیل دهند.

 

کاربرد این رشته و وضعیت بازار کار:

فارغ‌التحصیلان کارشناسی این رشته می‌توانند به عنوان طراح داخلی، طراحی صنعتی، طراح صحنه و مهندس معمار مشغول به کار شوند و یا در ساختمان سازی به طراحی فنی ساختمآن‌های مختلف بپردازند.