عکس خبر

تالیف کتب درسی باید شایستگی و مهارت را در دانش آموزان ایجاد کند

اخبار کنکور شنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۶

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا، فخرالدین احمدی دانش آشتیانی روز چهارشنبه در نشستی با مؤلفان کتب درسی شاخه های نظری، فنی وحرفه ای و کاردانش، افزود: امنیت و هویت دو مسئله اساسی در برنامه های کشورهاست، بنابراین برای شکل گیری این مقوله باید در آموزش و پرورش سرمایه گذاری و برنامه های کوتاه و بلندمدت ارائه کرد.
وی با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری درخصوص معضل دانشگاه گرایی، اظهار کرد: رویکرد آموزش و پرورش نباید به سمتی باشد که انتهای علم آموزی، رفتن به دانشگاه باشد، بلکه بیش از 70 درصد فارغ التحصیلان آموزش و پرورش باید وارد بازار کار شوند.
دانش آشتیانی با انتقاد از رشد بی رویه دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی گفت: در برنامه های درسی ارائه شده باید بررسی کرد تا چه میزان شایستگی ها را در دانش آموزان می توان ایجاد کرد و مهارت ها را به آنان آموخت.
وی افزود: رشد بی رویه مدارک، توقع را نیز بالا می برد و بودجه و هزینه زیادی نیز صرف آن می شود.
وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر رویکرد شایسته محور گفت: حافظه محوری آسیب های خاص خود را دارد، بنابراین دانش آموز باید فردی متفکر تربیت شود و بتواند از آنچه آموخته به درستی استفاده کند.
وی با اشاره به وجود 130 تا 150 روز آموزشی در طول سال تحصیلی خاطرنشان کرد: زنگ کلاسی حدود 90 دقیقه است در صورتی که براساس مطالعات، جلسات 50 دقیقه ای مؤثرتر است و بهره وری را افزایش می دهد.
به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، دانش آشتیانی با تاکید بر اینکه حجم کتاب مهم نیست، بلکه کیفیت آموزشی اهمیت دارد، افزود: باید بحث جستجو و تفکر در مدارس جدی گرفته شود، زیرا در سال های آینده مدارس مجازی چنان گسترش می یابند که مدارس فیزیکی جایگاهی برای دانش آموزان نخواهند داشت.

جدیدترین خبرها
خبر 1

افت نمرات یازدهمی ها و دوازدهمی ها+ جزئیات

خبر 1

تاثیر قطعی معدل در کنکور، طبق قانون

خبر 1

مشابهت های آزمونهای تیزهوشان و آزمون های آزمایشی گاج

خبر 1

فهرست دروس و کتاب های منبع سؤالات آزمون ورودی سراسری سال 1405 براساس نظام جدید 3-3-6