7 رشته جدید به شاخه های کار و دانش اضافه شد


به گزارش ایسنا، مصطفی آذرکیش با حضور در غرفه ایسنا در بیست‌وسومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها با بیان اینکه اجماع خوبی در زمینه مهارت‌آموزی در کشور در حال شکل‌گیری است، گفت: این موضوع را در تعاملاتی که با دستگاه‌های اجرایی داریم شاهد هستیم. از جمله این تعاملات می‌توان به برگزاری آموزش‌های توانمندسازی مدیران و هنرآموزان با کمک دیگر دستگاه‌های اجرایی اشاره کرد.

وی در ادامه با اشاره به رشد 4.1 درصدی ثبت‌نام دانش‌آموزان در هنرستان‌ها در شاخه کار و دانش در سال جاری نسبت به سال گذشته اظهار کرد: امیدواریم با مساعدت همه دستگاه‌های ذی‌ربط و رسانه‌ها این رشد ادامه داشته باشد.

مدیرکل دفتر آموزش‌های کاردانش وزارت آموزش و پرورش  از راه‌اندازی 7 رشته جدید در کاردانش خبر داد و گفت: شمار رشته‌های کاردانش از 153 رشته به حدود 160 رشته رسیده است.

آذرکیش افزود: تصویرسازی دیجیتالی، تولیدکننده چند رسانه‌ای ، محتوا و انمییشن، تولید و توسعه دهنده کارگاه‌های اینترنتی، پلاستیک کار، ناظر فنی چاپ، مدیریت و برنامه‌ریزی امور خانواده این 7 رشته هستند.

مدیرکل دفتر آموزش‌های کاردانش وزارت آموزش و پرورش افزود: تلاش می‌کنیم همانند گذشته مرتبا رشته‌ها را متناسب با پیشرفت تکنولوژی بروزسانی کرده و رشته‌های جدید متناسب با بازار کار به این مجموعه اضافه کنیم.