مافیای کتاب کمک درسی از حذف کنکور جلوگیری می کند


به گزارش ایسنا، پرفسور علی کرمی در همایش تراریخته ها و تهدیدات زیستی در دانشگاه مازندران در بابلسر اظهار کرد: علت آسیب دانشگاه ها این است که سامانه و سیستمی برای نظم دهی به این بخش وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه در کشور یک بحران وجود دارد و اگر این بحران حل نشود مشکلات برطرف نمی شود، خاطرنشان کرد: بزرگترین بحران کشور در حال حاضر بحران مدیریت درست است که برخی از مسئولان از آن بی بهره هستند.

عضو هیات علمی دانشگاه بقیه‌الله با بیان اینکه علم در دنیا موجب توسعه است، تصریح کرد: فناوری های نوین در دنیا دومنظوره شده و مهم ترین پروژه غرب در حال حاضر پروژه کشف مغزها است.

کرمی افزود: علوم و فناوری های امروز با سرعت نور در حال پیشرفت است و اخلاق و معنویت باید در کنار علوم باشد تا به نتیجه مناسبی برسند.

این محقق با اشاره به اینکه دانشگاه ها چهار نسل دارند، یادآور شد: آموزشی، آموزشی پژوهشی، آموزشی و پژوهشی و کارآفرینی، آموزشی و پژوهشی کارآفرینی و فناوری از نسل های توسعه ای و علمی دانشگاه ها به شمارمی روند.

وی با بیان اینکه جهان بینی، فلسفه و سیاست در علوم انسانی وجود دارد، خاطرنشان کرد: برخی ها در این باورند که علوم انسانی متعلق به دانش آموزان تنبل هستند اما این رشته بنیادی ترین رشته ها در علوم شناخته شده است.

کرمی با بیان اینکه مافیای کمک آموزشی از حذف کنکور جلوگیری می کنند در حالی که حذف کنکور بر اساس مصوبه 6 سال گذشته مجلس شورای اسلامی باید اجرایی شود، ادامه داد: برخی از معلمان و اساتید در حال شانه خالی کردن از انتقال علوم به دانش آموزان و دانشجویان هستند و تلاش می کنند تا به وسیله کتاب های کمک درسی دانش آموزان را اقناع کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه بقیه الله تاکید کرد: در حال حاضر تهدیدات زیست محیطی فراوانی وجود دارد که مهم ترین آنها بیولوژیک است و سیستم های پلیسی و جاسوسی غرب به دنبال مبارزه بیولوژیک هستند.

کرمی با اشاره به اینکه سند 2030 به دنبال یک طرح و تهدید بیولوژیکی طراحی شده است، گفت:  تغییر افکار، تغییر باورها، تغییر رفتار و تغییر ساختار از اهدافی است که 2030 به دنبال آن است.

وی با اشاره به تهدیدات بیوتروریسم غذایی و دارویی یادآور شد: تهدید منابع غذا و دارو با عوامل بیولوژیک و آلوده کردن مرغداری از جمله تهدیدات بیوتروریسم به شمارمی رود.

عضو هیئت علمی دانشگاه بقیه الله یادآور شد: برخی از مسئولان عامل عدم ارگانیک شدن برنج ها هستند و کشاورزان را تشویق به سم پاشی در مزارع می کنند.

کرمی با اشاره به اینکه تراریخته عوارض بسیاری برای انسان و محیط زیست دارد، گفت: در حالی که بر اساس مطالعات قرار بود تراریخته موجب افزایش غذا و کاهش سموم شود اما این امر برعکس شده و بر اساس آزمایشات مختلف تراریخته ها موجب می شود آسیب های زیادی به محیط زیست و انسان وارد می شود.

وی افزود: یکی از آسیب های تراریخته تضعیف سیستم ایمنی بدن و آسیب به سلول های کبدی است.

عضو هیئت علمی دانشگاه بقیه الله تصریح کرد: 64 کشور قوانین اجباری بر برچسب زنی را اجرایی کردند اما در ایران هنوز این اتفاق نیفتاده و کالاها بدون برچسب زیستی وارد بازار می شوند.