دبیران با شیوه جدید آموزش زبان در کتب درسی آشنا نیستند


لوزا توسلی کارشناس زبان انگلیسی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، در خصوص «محتوای کتب زبان و روش افزایش کیفی آموزش زبان در بین دانش‌آموزان»، اظهار داشت: شیوه آموزش زبان در کتب درسی زبان انگلیسی تغییر یافته است و براساس شیوه‌های نوین ارتباطی پایه ریزی و طراحی شده است.

وی ادامه داد: مشکلی که در مسیر آموزش زبان انگلیسی به دانش‌آموزان وجود دارد، این است که دبیران زبان با شیوه جدید به خوبی آشنا نیستند و به شیوه سنتی عادت کرده‌اند.

این کارشناس زبان با اشاره به عدم یادگیری مطلوب زبان انگلیسی توسط دانش‌آموزان، خاطرنشان کرد: یادگیری زبان زمانی کامل می‌شود که چهار مهارت خواندن، نوشتن، شنیدن و گوش دادن همراه باشد. 

توسلی اضافه کرد: برای مهارت آموزی زبان مطلوب ابتدا باید خوب بشنویم، بعد به کارگیریم و در حین این دو کار از مهارت خواندن و نوشتن استفاده کنیم.

وی در خصوص «پایین بودن درصد درس زبان در کنکور سراسری»، گفت: به این دلیل دانش‌آموزان در کنکور درس زبان را با درصد پایین می‌زنند که تمرین‌ها شیوه استانداردی ندارد و باید دبیران زبان نیز به خوبی توجیه شده و مطالب را به شکل مطلوبی انتقال دهند.