پشت میزنشینی عامل چاقی یک میلیارد و 130 میلیون دانش آموز


به گزارش خبرگزاری فارس، کارشناسان بهداشتی باور دارند، برای کنترل چاقی و اضافه‌وزن دانش‌آموزان دبستانی نیاز است که میزان نشستن آنها در پشت میز مدیریت شود. 

کارشناسان دانشگاه لندن در تازه‌ترین بررسی‌های آماری خود دریافتند، بیش از 4 میلیون کودک انگلیسی دچار چاقی یا اضافه‌وزن هستند؛ همچنین تحقیقات نشان داد که یک میلیارد و 130 میلیون نفر از افراد پنج تا 19 ساله دچار چاقی هستند و چندین میلیون نفر آنها از بیماری‌های قلبی و دیابت رنج می‌برند.

به گفته متخصصان پزشکی برای سوزاندن کالری دریافتی دانش‌‌آموزان پایه دبستان نیاز است، تعادل میان مدت زمان نشستن و سر پا ایستادن آنها برقرار شود و برای آنها برنامه‌هایی تدوین شود که آنها را وادار به تحرک کند. 

نویسنده و محقق ارشد این مطالعه باور دارد، دولت باید قانونی مبنی بر ممنوعیت فروش نوشیدنی‌های شیرین به افراد زیر 16 سال تصویب کند تا بتواند مانع افزایش گسترده‌تر چاقی شود.

طبق آمار دولت انگلیس، یک سوم کودکان زیر 14 سال این کشور دچار چاقی هستند و تعداد افراد دچار اضافه‌وزن نیز بسیار زیاد است. 

همچنین گزارش جدید مرکز کنترل و پیشگیری بیماری ایالات متحده آمریکا(CDC) نیز نشان می‌دهد، بیش از یک پنجم کودکان آمریکایی چاق هستند و این آمار منهای کودکانی است که دچار اضافه‌وزن کمی هستند.