صدور کارنامه ارزیابی مدارس


گودرز شاهمرادی در گفت‌وگو با ایسنا، شمار مدارس و مراکز آموزش از راه دور تحت پوشش وزارت آموزش و پرورش را 1615 مورد دانست و اظهار کرد: طی نیمسال تحصیلی اول سال گذشته 175 هزار نفر جذب شدند و در نیمسال دوم نیز موفق به جذب 158 هزار نفر شدیم.

وی افزود: نیمسال تحصیلی اول سال جاری شمار ثبت نام شدگان در مراکز آموزش ازراه دور به 172 هزار نفر رسیده است.

مدیر آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه نرم تعداد دانش آموز در هر مدرسه 300 نفر است گفت: اکنون حدود دو سوم مدارس آموزش از راه دور بیش از 100 دانش آموز دارند. تلاش می‌کنیم آموزش‌های الکترونیک را توسعه دهیم و بویژه در مناطق محروم و کم برخوردار امکان دسترسی به فرصت‌های آموزشی را فراهم کنیم.

وی افزود: طرح آموزش الکترونیک در شش مرکز آموزشی در استان البرز به صورت آزمایشی به اجرا در آمده و چندی پیش برای دانش آموزان دوره پیش دانشگاهی مناطق زلزله زده کرمانشاه نیز شروع شد.

شاهمرادی با اشاره به سیاست‌گذاری برای افزایش نرخ پوشش تحصیلی و نقش آموزش از راه دور در تحقق این سیاست اظهار کرد: متاسفانه شناخت از مدارس آموزش از راه دور در جامعه بالا نیست در حالی که ظرفیتهای خوبی وجود دارد و مراکز آموزش از راه دور فرصت مغتنمی برای توسعه عدالت آموزشی هستند.

مدیر آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش یکی از اولویت‌های کاری پیش رو را ارزیابی کیفی عملکرد مدارس آموزش از راه دور دانست و گفت: برای این امر 11 شاخص درنظر گرفته شده است و امتیازاتی تعیین شده و اگر مدرسه‌ای نمره‌ای کمتر از حد نصاب کسب کند ضوابطی نظیر جلوگیری از ادامه فعالیت در سال آتی برای وی اعمال می شود.