انواع سیستم های گزینش متمرکز - بین الملل یا خودگردان


دانشگاه های خودگردان یا همان پردیس های بین الملل وابسته به دانشگاه های معتبر هستند که در مناطق آزاد مستقر هستند و همانطور که از نامآن هامشخص است بخش اعظم هزینه های دانشگاه از طریق شهریه های دانشجوها تامین می شود از اینرو هزینه تحصیل در این دانشگاه ها به نسبت بالاتر از دانشگاه های آزاد و غیرانتفاعی است.
شرایط عمومی پذیرش در واحد بین الملل توسط همان دانشگاه تعیین می شود ولی در نگاه کلی:

1- داشتن دیپلم کامل متوسطه (سه ساله) و پیش دانشگاهی (برای داوطلبان نظام جدید) با معدل دیپلم کتبی حداقل 15

2- شرکت داوطلبان در کنکور سراسری سال جاری و مجاز شدن به انتخاب رشته در واحدهای بین الملل دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی دولتی

پذیرش داوطلبان دارای مدرک تحصیلی بالاتر از دیپلم از مقطع دیپلم صورت خواهد گرفت و سابقه ی گذراندن واحدهای درسی در دانشگاه های دولتی و غیردولتی داخل و خارج کشور به عنوان تطبیق با واحدهای رشته ی جدید منظور نخواهد شد.

3- داشتن حداقل نمره زبان انگلیسی در یکی از آزمون ها به شرح ذیل :

آزمون

نمره

TOFEL

550

IELTS

5/5

 

در صورت نداشتن شرط بند سوم (نداشتن مدارک رسمی IELTS یا IELTS) پذیرفته شدگان قطعی ملزم به اخذ مدرک رسمی زبان در مهلتی که دانشگاه مشخص می نماید خواهند بود .

4- سلامتی جسمی و روحی لازم برای تحصیل در رشته مورد علاقه بر مبنای جدول نقص عضو غیر مؤثر درج شده در دفترچه آزمون سراسری.

5- معرفی از سوی سازمان سنجش بعنوان پذیرفته شده مرحله اول نیمه متمرکز و قرار گرفتن در اولویت پذیرش در مرحله دوم که شامل بررسی سوابق علمی مربوط به دوران تحصیلی سه ساله دبیرستان و پیش دانشگاهی و آزمون سراسری و مصاحبه حضوری خواهد بود .

6- دانشگاه هیچ تعهدی در مورد اسکان و تغذیه و سایر امور رفاهی در قبال دانشجویان را ندارد اما جهت امور فوق در حد امکان همکاری و هماهنگی های لازم را انجام خواهد داد.