۸۵ درصد ظرفیت دانشگاه ها با نتیجه امتحانات نهایی تکمیل می شود


به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدمهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به قانون حذف کنکور، گفت: طبق این قانون، کنکور باید تا سال ۹۷ حذف شود اما این به معنای حذف کامل آن نیست، یعنی بیش از ۸۵ درصد ظرفیت دانشگاه‌ها از طریق نتیجه امتحانات نهایی که توسط وزارت آموزش و پرورش به صورت هماهنگ گرفته می‌شود، تکمیل می شود.

وی تصریح کرد: آزمون‌هایی که توسط آموزش و پرورش به صورت هماهنگ و با عنوان نهایی گرفته می‌شود باید استانداردهای لازم را داشته باشند؛ چرا که براساس این امتحانات دانش‌آموزان مجوز ورود به دانشگاه‌ها را کسب می‌کنند

نحوه تاثیرگذاری معدل در نتیجه کنکور سراسری

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: برای ورود به برخی رشته‌های پرطرفدار مانند پزشکی، مهندسی و... آزمون کنکور برگزار می‌شود؛ چرا که این رشته‌ها طرفداران بسیار زیادی دارند و به عنوان رشته‌های خاص و استثنا از آنها یاد می‌شود و با توجه به ظرفیت این رشته‌ها در دانشگاه‌ها و طرفداران زیاد آن باید آزمون کنکور برگزار شود.

وی در پاسخ به این سوال که چرا امسال نیز همچون سال‌های گذشته سهم معدل در کنکور ۲۵ درصد و با تاثیر مثبت اعلام شده است؟، مطرح کرد: میزان و نحوه تاثیرگذاری معدل در نتیجه کنکور سراسری را شورای سنجش و پذیرش معین می‌کند و این شورا باید درباره میزان و نحوه تاثیرگذاری معدل پاسخگو باشد.