کنکور موجب استرس خانواده ها شده است


حبیب الله دهمرده عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، در خصوص «حذف کنکور»، اظهار داشت: کمیسیون آموزش مجلس جلساتی با مسئولان آموزش و پرورش و وزارت علوم‌، تحقیقات و فناوری در خصوص برگزاری کنکور تشکیل داده است؛چراکه اعتقاد داریم این کار باید با حفظ و در نظر گرفتن همه مسائل صورت گیرد.

وی ادامه داد: برای نمونه رشته پزشکی دانشگاه تهران ظرفیت محدودی دارد؛حال اگر بخواهیم اعلام کنیم که افراد با معدل 20 پذیرفته می‌شوند، تعداد زیادی وجود دارند که چنین شرایطی را دارا هستند؛ در نتیجه صرف معدل در این خصوص جواب نمی‌دهد  و باید آزمون، روش و شاخصی در نظر گرفته شود.

عضو کمیسیون آموزش مجلس افزود: معنای اینکه کنکور حذف شود، در نهایت به این موضوع کشیده می‌شود که براساس شرط معدل باشد. 

دهمرده با اشاره به گذاشتن شرط معدل در کنکور، خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش باید معدل دروسی که باید در نظر گرفته و ملاک قرار گیرد را یکنواخت سازی کند؛ یعنی ارزش آن معدل در همه جا یکی باشد و استاندارد سازی شود.

وی با بیان اینکه جلساتی را با حضور وزرای آموزش و پرورش و علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص حل مشکل برگزاری کنکور برگزار می‌کنیم، گفت: بنده هم جزو کسانی هستم که معتقدم کنکور برگزار نشود؛ البته نه برای همه رشته‌ها، بلکه برای درصدی از رشته‌ها باید کنکور برگزار شود .

عضو کمیسیون آموزش مجلس متذکر شد: کنکور موجب ایجاد استرس برای خانواده‌ها شده است.