رشته های تحصیلی زیان ده را سال آینده حذف می کنیم


به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ پانزدهمین جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس به منظور تصویب لایحه بودجه سال 97 دانشگاه آزاد اسلامی استان و اصلاح ساختار سازمانی به ریاست پورعباس معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی در واحد شیراز برگزار شد.

عبدالرسول پورعباس در این جلسه ضمن تبریک ولادت حضرت زهرا (س) و روز زن، گفت: مسائل و مشکلات جامعه، مسائل و مشکلات ما هم است و باید زمینه اشتغال را حداقل برای فارغ‌التحصیلان فراهم کنیم.

ضرورت پیگیری جدی درآمدهای غیرشهریه‌ای و ظرفیت تخفیف‌های دانشجویی

وی با تاکید بر اینکه باید درآمدهای غیرشهریه‌ای و ظرفیت تخفیف‌های دانشجویی را به طور جدی پیگیری کنیم، افزود: 22 سامانه اداری مالی دانشگاه راه‌اندازی شده و از ابتدای سال آتی تمام فعالیت‌های دانشگاه هم روی این سامانه و هم به صورت ثبت دستی انجام می‌گیرد و سپس با راستی‌آزمایی، سامانه سیستم ثبت دستی کنار گذاشته می‌شود.

پورعباس خاطرنشان کرد: در مسیر حرکت، بودجه عملیاتی به طور جد پیگیری خواهد شد و در صورت لزوم اصلاحیه بودجه‌ای خواهیم داشت و چیزی که تصویب می‌شود، عملیاتی خواهد شد و از نظر ما و سیاست‌های دانشگاه، واحد زیان‌ده نداریم، بلکه رشته‌های زیان‌ده داریم که سال آینده این رشته‌ها را حذف خواهیم کرد.

معاون توسعه و منابع دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: تعهد داریم که دانشجو را با شرایط جامعه وفق دهیم، برنامه‌های آموزشی باید با کارآفرینی و اشتغال همراه شود و هدایت دانشگاه باید به سمت جامعه، نظام و انقلاب باشد، پیش‌بینی ما این است که 50 درصد درآمد دانشگاه تا سه سال آینده باید غیرشهریه‌ای باشد و بودجه کارآمد تعهدی را داشته باشیم.

وی افزود: در دانشگاه آزاد اسلامی همیار دولت هستیم و باید به مشکلات مردم نگاه مسئولانه‌ داشته باشیم.

پورعباس در پایان ابراز امیدواری کرد: دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس در آینده‌ای نزدیک باید به عنوان الگو و نمونه برای سایر واحدهای دانشگاهی سراسر کشور باشد.