جزئیات حذف آزمون مدارس تیزهوشان و کتابهای کمک آموزشی منتشر می شود


به گزارش خبرنگار حوزه آموزش ایرنا، سید محمد بطحایی روز دوشنبه در حاشیه برگزاری همایش بانوی امید در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا مبنی بر اینکه آیا حذف آزمون مدارس تیزهوشان به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی نیاز دارد، اظهار داشت: در این اطلاعیه که امروز یا فردا از طریق روابط عمومی وزارتخانه منتشر می شود، توضیحات کامل ارائه شده است.

* یادگیری صحیح به ایجاد فضای با نشاط در خانه و مدرسه نیاز دارد
وزیر آموزش و پرورش درباره نقش زنان در پرورش و تربیت نسل آینده نیز گفت: زنان به عنوان رکن اصلی هر خانواده نقش مهمی در حوزه تربیت و پرورش نسل آینده به عهده دارند و چه بسا اگر یک مادر به وظایف خود آشنا باشد می تواند بسیاری از مشکلات بیرون از خانه را برطرف کند.
بطحایی تصریح کرد: در میان همه وظایفی که مادران و بانوان در خانواده بر عهده دارند، ایجاد آرامش و فضای با نشاط بسیار با اهمیت است و از منظر یک معلم می گویم تا زمانی که بچه های ما در یک فضای آرام و با نشاط زندگی نکنند، یادگیری صورت نخواهد گرفت.
وی ادامه داد: بنابراین همانگونه که همه خاطرات ما مملو از این قضاوت است که مادران در کنار همه سختی های زندگی همواره صبورانه فضای با نشاط را در خانه برقرار کرده اند، از همه خانواده ها به عنوان شریک تربیتی فرزندان آنها و جامعه معلمان به عنوان شرکای تربیتی خانواده ها درخواست دارم خانواده ها در خانه و ما هم در مدرسه محیط شاد و سرزنده را برای بچه ها ایجاد کنیم تا آن نوعی از یادگیری که هدف تعلیم و تربیت است، اتفاق افتد.

* مدارس تا آخرین روز کاری امسال باز هستند
وزیر آموزش و پرورش در خصوص زمان فعالیت مدارس در سال 96 نیز یادآور شد: مدارس تا آخرین روز کاری باز خواهد بود و به دلیل آلودگی هوا و برخی مواقع ویژگی های اقلیمی که باعث تعطیلی مدارس شد، مدارس دایر خواهد بود و از خانواده ها و همکاران خود درخواست دارم به دلیل جبران عقب افتادگی ها کمک کنند تا مدارس باز باشد و برنامه درسی تا حدودی جبران شود.
بطحایی اضافه کرد: خانواده ها ممکن است برنامه ای برای خود داشته باشند اما اگر مقدور است برنامه های خود را به گونه ای تنظیم کنند که مدارس از حد نصاب نیافتد و باز باشد.

* درباره حذف یا ادامه برگزاری امتحانات نهایی فردا تصمیم گیری می شود
وی در خصوص محاسبه سوابق تحصیلی دانش آموزان در کنکور در صورت حذف امتحانات نهایی نیز گفت: فردا در جلسه ای با وزارت علوم در این باره بحث و تصمیم گیری می کنیم.
وزیر آموزش و پرورش بیان داشت: ما مصمم هستیم که امتحانات نهایی به شرطی ادامه یافته و دامنه آن وسیع تر شود که در امتیازات کنکور موثر باشد به عبارت دیگر امتحانات نهایی اگر بنا باشد تاثیری در کنکور و ورود دانش آموزان به آموزش عالی نداشته باشد غیر از بار هزینه ای که برای آموزش و پرورش و بچه ها دارد نتیجه دیگری نخواهد داشت.
بطحایی تصریح کرد: درباره امتحانات نهایی پایه یازدهم نیز در جلسه فردا تصمیم گیری می کنیم و سوابق تحصیلی تا دو سال آینده همچنان همانند گذشته باقی خواهد بود.

* چهارشنبه سوری به شرط رعایت موارد ایمنی بهانه ای برای شادی بچه هاست
وزیر آموزش و پرورش درباره بخشنامه مراسم رسمی چهارشنبه سوری گفت: اطلاعی از این بخشنامه ندارم اما چهارشنبه سوری به عنوان یک مراسم سنتی ایرانی ها می تواند بسیار کم خطر برگزار شود و بهانه ای برای شادی و نشاط بچه ها باشد به شرط اینکه ملاحظات آن رعایت شود.
همایش بانوی امید به منظور بزرگداشت مقام زن و روز مادر با حضور معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش و شماری از کارکنان این وزارتخانه در مرکز آفرینش های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری برگزار و از 30 بانوی بازنشسته آموزش و پرورش قدردانی شد.