تهیه کتاب های درسی دوازدهم آغاز شد


حسین طلایی معاون سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره اولویت‌های این سازمان عنوان کرد: مهم‌ترین اولویتی که با تغییر نظام آموزشی به آن توجه داشتیم اجرایی کردن سند برنامه درسی ملی است و بر اساس آن مکلف هستیم تا هرساله برای دو پایه تحصیلی تولید محتوا داشته باشیم.

وی ادامه داد: همزمان با تولید محتوای جدید، نظارت بر محتوای سایر کتاب‌های درسی را مورد توجه قرار می‌دهیم.

معاون سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با اشاره به اینکه سال گذشته برای اولین بار کتاب‌های دوره فنی و حرفه‌ای در سامانه فروش اینترنتی قرار گرفت، اظهار کرد: تلاش کردیم تا تغییراتی محتوایی در این کتاب‌ها داشته باشیم و دانش آموزان را از حافظه محوری به مهارت محوری سوق دهیم.

طلایی به برنامه زمان‌بندی برای تهیه کتاب‌های درسی سال تحصیلی آینده هم اشاره داشت و گفت: طبق این برنامه ریزی کتاب‌های پایه دهم و بخشی از یازدهم اسفند ماه چاپ شده‌اند اما کتاب‌های پایه دوازدهم و بخشی از کتاب‌های پایه یازدهم که نیاز به اصلاحات داشته‌اند بعد از عید در نوبت تهیه قرار می‌گیرند.

وی درباره تامین کتاب‌های درسی دانش آموزان خارج از کشور، عنوان کرد: این کتاب‌ها بر مبنای اعلام نیازی که از سوی مرکز امور بین‌الملل انجام می‌شود توزیع خواهند شد و برای اینکه دانش آموزان مشکلی از نظر دسترسی به کتاب‌های درسی نداشته باشند هر ساله پی‌دی‌اف این کتاب‌ها در سامانه اداره کل نظارت نشر و توزیع کتاب‌های درسی قرار می‌گیرند.