کدام رشته ها مورد علاقه دانشجویان خارجی برای تحصیل در ایران است؟


حسین سالار آملی‌ قائم مقام‌ وزیر علوم در امور بین‌الملل‌ در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛عنوان کرد: در حال حاضر ما رشد 18 درصدی در میان دانشجویان بین‌‌المللی در سال 2016 ( 523 هزار و 971 دانشجو) در مقایسه با سال 2015 ( 457 هزار و 828 دانشجو) داشتیم.

وی در ادامه به رشته های مورد علاقه دانشجویان خارجی برای تحصیل در ایران اشاره کرد و گفت: در حال حاضر دانشجویان خارجی بیشتر در رشته‌های ادبیات‌، هنر اسلامی، هنر ایرانی، پزشکی، علوم پایه نظیر شیمی‌ و فیزیک‌ تحصیل می‌کنند که ما هم در این زمینه بورسیه خوبی برای این دانشجویان در نظر گرفته‌ایم.

تحصیل دانشجویان 103 کشور دنیا در ایران

سالار آملی ادامه داد: در مجموع 103 کشور دنیا در ایران دانشجوهایشان در حال تحصیل هستند و بیشترین دانشجویان ما از کشورهای‌ افغانستان و عراق است.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل در خصوص اعزام دانشجویان و استادان اقلیم کردستان‌ برای تحصیل‌ در مراکز علمی کشورمان گفت: خوشبختانه ما در یک سال و نیم گذشته ارتباطات خوبی با دانشگاه‌های اقلیم کردستان داشتیم‌ و دانشگاه کردستان ایران را ماموریت‌ داده‌ایم که به طور مشخص در زمینه‌های آموزشی با این دانشگاه‌ها همکاری کنند.

سالار آملی اضافه کرد: مقرر شده است که 25 درصد دانشجویان معرفی شده از سوی اقلیم کردستان بورسیه‌ شوند و دانشگاه‌هایی چون کردستان، علوم پزشکی تهران، الزهرا‌، امیرکبیر‌، پیام نور و علم و صنعت در این باره اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی افزود: در حال حاضر 98 دانشجوی کردستان عراق‌  وارد کشور شده‌اند که این دانشجویان با هزینه‌های خودشان در دانشگاه‌های کردستان‌ ایران مشغول به تحصیل می‌باشند.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل یادآور شد: خوشبختانه روند خوب و رو به رشدی از نظر تحصیل‌ دانشجویان خارجی در کشور داریم که امیدواریم که این روند هر روز بهتر شود.