توضیح وزیر درباره بازگشایی مدارس از۱۵شهریور


توضیح وزیر درباره بازگشایی مدارس از۱۵شهریور

 

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه باید اطمینان پیدا می‌کردیم همه دانش آموزان به آموزش دسترسی پیدا کرده‌اند بنابراین از روز شنبه مدارس بازگشایی شد گفت: خبری که از سراسر مدارس دریافت کردیم بین ۹۵ تا ۱۰۰ درصد معلمان در مدارس حاضر بودند و دانش آموزان هم بین ۱۰ تا ۱۵ درصد حضور یافتند که در مناطق روستایی این آمار بیشتر بود.

به گزارش ایسنا، محسن حاجی میرزایی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با بیان اینکه شرایط کرونا مجموعه بخش‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ما از جمله بخش آموزش را با وقفه و مشکلاتی همراه کرد گفت: باید برنامه ریزی می‌کردیم تا تعطیلات طولانی موحب کاستی آموزشی نشود. روش‌های مختلفی مورد استفاده قرار گرفت و از رسانه ملی کمک گرفتیم.

اتمام تدریس محتوای کتب درسی در شبکه آموزش تا پایان ادریبهشت 

وی افزود: چندروز بعد از تعطیلی مدارس، آموزش‌های تلویزیونی را شروع کردیم و تا آخر اردیبهشت آموزش‌های تلویزیونی همه محتوای دروس به سرانجام می‌رسد.. بیش از ۲۷ میلیون بار فیلم‌های دربرگیرنده محتوای دروس دانلود شده و نشان می‌دهد مورد اقبال قرار گرفته است.

به شایعات تعطیلی مدارس در مهر۹۹ توجه نکنید 

حاجی میرزایی سناریوهای آموزش و پرورش برای وضعیت مدارس از مهرماه سال آینده گفت: تجربیات اخیر را مدون و اشکالات را احصاء می کنیم تا در صورت وقوع تعطیلات احتمالی سریعا عمل کنیم. درخواستم این است که درباره تعطیلی مدارس منحصرا به مصوبات ستاد ملی کرونا توجه کنید و به شایعات توجه نکنید. در فاصله بین ۲۷ اردیبهشت تا ۲۷ خرداد مدارس آماده خدمات رسانی به دانش آموزان برای رفع اشکال درسی هستیم.

وزیر آموزش و پرورش درباره اینکه برخی خانواده ها قصد دارند سال آینده معلم خصوصی بگیرند و فرزندشان را به مدرسه نفرستندگفت:
خانواده ها مطمئن باشند که سلامت دانش آموزان برای ما اصل مهم است و به تمام پروتکل‌ها و نکات بهداشتی وزارت بهداشت پایبند هستیم.

ترجیح آموزش و پرورش برای برگزاری حضوری امتحانات پایه نهمی‌ها و دوازدهمی‌ها 

وزیر آموزش و پرورش درباره امتحانات حضوری کلاس نهمی‌ها گفت: سیاست ما این است که آزمون‌های سرنوشت ساز باید حضوری برگزار شود که پایه نهم و دوازدهم از این جمله است. ترجیح ما این است که آزمون را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام دهیم.

پاسخ وزیر به بازگشایی مدارس از ۱۵ شهریور 

وزیر آموزش و پرورش درباره انتشار برخی اخبار مبنی بر بازگشایی مدارس برای سال تحصیلی جدید از ۱۵ شهریور گفت: این خبر، خبر دقیقی نبود و منبع رسمی آن را اعلام نکرده و شایعه بوده است. هنوز در این باره تصمیم گیری نکردیم و متناسب با شرایط تصمیم می‌گیریم. فعلا تغییری در زمان بازگشایی مدارس در سال جدید نداریم.

حاجی میرزایی در خصوص واریز نوبت دوم و سوم سرانه بهداشتی مدارس نیز بیان کرد: در یک مرحله سرانه تخصیص یافت و در نوبت اول، کنترل بهداشتی و ضدعفونی مدارس صورت گرفت. اگر لازم باشد تخصیص دیگری هم دریافت می‌شود و در اختیار استان‌ها قرار می‌گیرد.

وزیر آموزش و پرورش درباره اختیاری کردن حضور دانش آموزان در مدرسه در این یک ماه اخیر گفت: طبق پروتکل‌های وزارت بهداشت، باید از تراکم زیاد جمعیت دانش آموزی جلوگیری می کردیم. در این صورت امکان کنترل و رعایت موازین بهداشتی وجود داشت.

منبع: ایسنا