بازگشایی آموزشگاه های علمی و زبان


بازگشایی آموزشگاه‌های علمی و زبان

پیرو بازگشایی مدارس دولتی و غیردولتی در آموزش و پرورش، آموزشگاه‌های علمی آزاد و زبان با رعایت دستورالعمل مراقبت و کنترل بیماری کرونا که از سوی وزارت بهداشت ابلاغ شده است، بازگشایی می‌شود.

به گزارش ایسنا، مجتبی زینی وند معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی گفت: در این دستورالعمل پیش بینی های لازم جهت حفظ سلامت دانش آموزان و کارکنان مراکز علمی و زبان پیش بینی شده است از جمله ضدعفونی کردن محیط آموزشگاه‌ها، تامین مواد شوینده و ضدعفونی کننده به اندازه کافی، ایجاد فاصله گذاری اجتماعی در محل کلاس‌ها و یا سایر فضاهای فیزیکی، ارائه آموزش‌های لازم به مربیان، کارکنان و دانش آموزان جهت رعایت مسائل بهداشتی و سایر موارد مورد نیاز از این جمله هستند.

زینی وند بیان کرد: در هر آموزشگاه یک نفر از پرسنل یا نیروی آموزش دیده جهت نظارت و پاسخگویی در امور بهداشتی که ترجیحا مدیر آن مر کز باشد، پیش بینی شده است.

وی با تاکید بر شرایط تهویه مناسب فضای فیزیکی، تجهیز سیستم‌های آبخوری، سرویس‌های بهداشتی به مواد شوینده مناسب و همچنین دفع بهداشتی زباله‌ها توسط نیروی آموزش دیده مناسب گفت: چینش صندلی‌ها با رعایت فاصله 1.8 تا ۲ متر رعایت می‌شود و حداکثر ۵۰ درصد ظرفیت هر کلاس پذیرش خواهد شد.

معاون وزیر تصریع کرد: استفاده از وسایل حفاظت فردی مانند دستکش و ماسک برای کارکنان و مربیان الزامی است و توصیه می‌شود دانش آموزان نیز حتما از وسایل شخصی و ماسک استفاده کنند.

زینی وند با اشاره به این که توزیع هرگونه مواد غذایی و خوراکی در آموزشگاه‌ها ممنوع است، توصیه کرد که دانش‌آموزان از آب های آشامیدنی در بطریهای کوچک شخصی استفاده کنند.

وی تاکید کرد که حضور تمامی افراد دارای بیماری زمینه‌ای، قلبی، تنفسی، نقص سیستم ایمنی و مشکوک به بیماری کرونا بدون مجوز پزشک مربوطه، در کلاسهای آموزشگاهها ممنوع است.

به گزارش روابط عمومی سازمان مدارس و مراکز غیردولتی، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی در پاپان گفت: شورای نظارت آموزش و پرورش به ریاست مدیرکل آموزش و پرورش هر استان و نمایندگان حوزه مشارکتهای مردمی، شورای موسسان مراکز غیردولتی و دانشگاه علوم پزشکی مسئولیت نظارت بر فرآیند بازگشایی مراکز علمی و زبان را به عهده دارند.

منبع: ایسنا