آغاز امتحانات نهایی دانش آموزان پایه دوازدهم از امروز 17 خرداد


آغاز امتحانات نهایی دانش‌آموزان پایه دوازدهم از امروز 17 خرداد

استفاده از ماسک و دستکش برای دانش‌آموزان و عوامل اجرایی حوزه‌های امتحانی الزامی است

    

 

تهران (پانا) - امتحانات نهایی دانش‌­آموزان پایه دوازدهم از امروز شنبه 17 خرداد آغاز و تا 16 تیرماه 99 ادامه خواهد داشت.

براساس اعلام وزارت آموزش و پرورش، تمهید مقدمات خوبی صورت گرفته است تا دانش‌­‌آموزان با اطمینان خاطر در حوزه‌های امتحانی حضور پیدا کنند. حوزه‌های امتحانی روزانه ضدعفونی خواهد شد، ناظران بهداشتی بر روند اجرای پروتکل بهداشتی نظارت خواهند کرد و فاصله‌های صندلی‌ها دو متر در نظر گرفته شده است. درب حوزه‌های امتحانی ساعت 7:30 صبح بسته خواهد شد لذا لازم است دانش‌آموزان برنامه ریزی کنند تا در ساعت مقرر در حوزه حاضر باشند.

استفاده از ماسک و دستکش برای دانش‌آموزان و عوامل اجرایی حوزه‌های امتحانی الزامی است. آوردن کیف، موبایل، کتاب و وسایل اضافی به حوزه‌های امتحانی ممنوع است لذا تاکید می‌‌شود دانش‌آموزان از آوردن وسایل اضافی خودداری کنند. داشتن کارت ورود به جلسه و کارت ملی برای حضور در حوزه‌های امتحانی الزامی است لذا دانش‌­آموزان ضمن همراه داشتن کارت ورود به جلسه، به آدرس حوزه‌های امتحانی مندرج در کارت دقت کنند.

در پایه نهم به دلیل موضوع هدایت تحصیلی دانش‌آموزان امتحانات این پایه نیز به صورت حضوری برگزار خواهد شد البته به شکل مدرسه‌ای، با این تفاوت که سال گذشته به شکل هماهنگ استانی برگزار شده است اما امسال با محوریت مدرسه و معلم انجام خواهد شد.

در سایر پایه‌های هفتم، هشتم، دهم و یازدهم امتحانات خردادماه به شیوه­ غیرحضوری برگزار خواهد شد. همچنین امتحانات در مدارس آموزش از راه دور، بزرگسالان، تغییر رشته و میان پایه به صورت حضوری برگزار خواهد شد. در شاخه فنی و حرفه‌ای و کاردانش تکمیل فرآیند آموزش و ارزشیابی در دروس شایستگی فنی و استانداردهای مهارتی تا تاریخ 15 مردادماه به صورت تراکمی و حضوری پس از تصویب شورای مدارس و با هماهنگی ادارات آموزش و پرورش انجام خواهد شد.

در پایه‌های داخلی محوریت کار با معلم و شورای مدرسه است، به استثنای پایه دوازدهم و دروس شایستگی فنی و استانداردهای مهارتی کاردانش. همچنین نتایج امتحانات سایر پایه­‌های تحصیلی شامل دوره ابتدایی، پایه‌های هفتم، هشتم، دهم و یازدهم باید تا پایان خردادماه از سوی معلمان مربوطه به مدیر مدرسه تحویل شود تا مدیر مدرسه نیز نتایج امتحانات را در اسرع وقت به اولیا اطلاع رسانی کند.

در دوره ابتدایی مسئولیت برگزاری امتحانات پایانی بر عهده معلمان و شورای مدارس است. ارزشیابی کیفی توصیفی از سوی معلم و نظارت و تایید مدیر مدرسه صورت می­‌گیرد. لذا معلمان باید براساس مستندات و شواهد آموزش‌­های مجازی به صورت غیرحضوری (آفلاین یا آنلاین) و نیز سایر شیوه‌­های ارزشیابی، گزارش پیشرفت تحصیلی را در سامانه سناد تکمیل کنند.

منبع: پانا