توصیه های کنکوری


سلام به همه بچه های کنکوری گل!

امیدوارم حال و احوالتون عالی باشه.

امروز میخوایم یکم در رابطه با اتفاق های اخیر و تعویق کنکور باهم صحبت کنیم.

خب این ماجرای ویروس کرونا که پیش اومد دانش آموزای ما رو به دو دسته تقسیم کرد:

یکی اون دسته از بچه هایی بودن که دیر شروع کرده بودن به مطالعه و خیلی دوست داشتن کنکور عقب بیوفته تا شاید اینطوری یک مقداری فرصت بیشتری داشته باشن تا بتونن خودشون رو به بچه های دیگه برسونن؛ صحبت من با این بچه ها این هست که دیگه چی بهتر از این میخواید واقعا؟!

الان بهترین فرصته که شروع کنید و یک مطالعه فوق العاده داشته باشید تا به خیلی از رقبا برسید و حتی ازشون جلو بزنید

مطمئن باشید که دیگه فرصت بهتر از این براتون پیدا نمیشه که نمیشه.

ولی به یک نکته خیلی خیلی توجه کنید!

اگه تا به حال مطالعه دروس رو کامل نکردید و واقعا حجم مطالبی که خوندید به جمع بندی کردن نمیرسه فعلا وارد فاز جمع بندی نشید. اول مطالب رو تا حد قابل قبولی مطالعه کنید بعد حداقل یک دوره یک ماهه زمان بذارید و اون وقت جمع بندی شروع کنید اونم با قدرت.

اما دسته دوم بچه هایی هستند که خیلی خوب و آماده بودند و لحظه شماری میکردند که کنکور زودتر برگزار بشه و اینا بترکونند. صحبت من با این بچه ها این هست که نه تنها الان نباید ناراحت باشید بلکه باید خیلی بیشتر از قبل قدر این روزا رو بدونید.

نکته بسیار مهم اینکه، الان شما فوق العاده آماده هستید و از خیلی بچه های دیگه که قدر زمانشون رو نمیدونن جلوتر هستید.

الان توصیه من به شما اینه که میتونید یک مقدار به خودتون استراحت بدید، البته بگما نه خیلی زیاد که از اون ور بوم بیفتید، مثلا اگه تا حالا روزی ۱۰ الی ۱۲ ساعت مطالعه داشتید الان میتونید ۸ الی ۱۰ ساعت داشته باشید، پس شماها الان میتونید فعلا جمع بندی کردن رو به تعویق بندازید و بیشتر، تست های چالشی و مهم رو از قسمت های پرتست کنکور بزنید که اینطوری، هم بیشتر آماده بشید و آمادگی ذهنیتون پایین نیاد، هم یکنواختی برنامه باعث نشه خدایی نکرده افت بکنید پس این هشدار رو به همه شما بچه زرنگا میدم که اگه افتی الان اتفاق بیوفته واقعا جبران کردنش خیلی خیلی سخته، پس حواستون باشه...

بعدا که این تست ها رو هم زدید با انرژی و اعتماد به نفس فوق العاده وارد فاز جمع بندی میشید و اونجا هم میترکونید.

در آخر صحبت هام همه شما بچه های عزیز رو مخاطب خودم قرار میدم؛ اینو بدونید که برنده ماراتن کنکور مطمئنا کسایی هستن که تا لحظه آخر میجنگن. قدر این‌ لحظه های آخر رو بدونید که خدایی نکرده بعدا افسوس نخورید.

به این فکر کنید که موقع اومدن نتایج فقط و فقط به خودتون افتخار می کنید و میگید این من بودم که تا آخر جنگیدم و الان به خودم افتخار میکنم.

خیلی خیلی مواظب خودتون باشید به امید موفقیت همتون...

تهیه وتنظیم: سیدمحمد امین میرهاشمی