ساز و کار شرکت داوطلبان کرونایی در آزمون های ۹۹


رئیس سازمان سنجش آموزش کشور ساز و کار شرکت داوطلبان کرونایی در آزمون‌های ۹۹ را اعلام کرد.

ابراهیم خدایی در این خصوص گفت: اگر داوطلبی مبتلا به کرونا شود، سازمان سنجش بر اساس سیاست خود و در محیطی جداگانه آن‌ها را در آزمون سراسری شرکت می‌دهد؛ بسیاری گمان کردند این افراد هم در همان حوزه‌های تعیین شده برای آزمون سراسری حضور می‌یابند.

وی افزود: داوطلبانی که همزمان با آزمون‌های ۹۹ کرونایی شوند برای شرکت در آزمون به ۲ دسته تقسیم می‌شوند، دسته نخست در بیمارستان به سر می‌برند و با تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در همان محیط بیمارستان امکان شرکت در آزمون برای آن‌ها فراهم می‌شود.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور افزود: گروه بعدی در قرنطینه منزل به سر می‌برند که آن‌ها هم تحت هیچ شرایطی به حوزه‌های عادی نمی‌آیند و بر اساس توافق و هماهنگی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، در یکی از محیط‌های امن مورد تایید این وزارتخانه مانند بیمارستان یا درمانگاه برای شرکت در آزمون حاضر می‌شوند.

وی ادامه داد: با این تدابیر، داوطلبان مبتلا به کووید ۱۹ در محیط‌های عادی آزمون‌ها نمی‌آیند و به تمامی داوطلبان آزمون‌های ۹۹ اطمینان خاطر داده می‌شود که شیوه نامه‌های سفت و سخت بهداشتی برای آزمون‌ها و حوزه‌های امتحانی حتی محکم‌تر از آنچه که ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرده است، اعمال می‌شود.

منبع: صدا و سیما