آزمون مدارس سمپاد با حضور ۳۳۵ هزار دانش آموز جمعه برگزار می شود


آزمون مدارس سمپاد با حضور ۳۳۵ هزار دانش‌آموز جمعه برگزار می‌شود

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان با اشاره به برگزاری آزمون ورودی مدارس سمپاد در روز جمعه ۲۷ تیر گفت: ۳۳۵ هزار دانش‌آموز در این آزمون شرکت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، فاطمه مهاجرانی رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان درباره برگزاری آزمون مدارس سمپاد در روز جمعه 27 تیر، اظهار کرد: در آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان درمجموع 335 هزار نفر شرکت کردند که 117 هزار و 557 نفر در آزمون ورودی تکمیل ظرفیت پایه دهم و مابقی در آزمون ورودی پایه هفتم شرکت می‌کنند، این آزمون با رعایت پروتکل‌های بهداشتی روز جمعه ساعت 9 صبح برای پایه هفتم و ساعت 14 برای پایه دهم برگزار می‌شود.

افزایش 60 درصدی حوزه‌های امتحانات

وی در پاسخ به این پرسش که آیا نیازی به تاخیر در برگزاری این آزمون نبود با توجه به اینکه تعداد داوطلبان آزمون دکتری از تعداد داوطلبان آزمون ورودی مدارس سمپاد کمتر است، افزود: به جهت اینکه پراکندگی کشوری داریم و مشابه آزمون‌های امتحانات نهایی و مدارس نمونه دولتی است یعنی به دلیل پراکندگی حوزه‌های امتحانی تعداد دانش‌آموزان در هر حوزه زیاد نخواهد بود و با همکاری مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش تعداد حوزه‌های امتحانی تا 60 درصد افزایش پیدا کرده است.

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان گفت: اگر قبلا در یک کلاس 33 دانش‌آموز و یک مراقب حضور داشتند هم اکنون 12 تا 15 دانش‌آموز حضور دارند و سعی شده است پروتکل‌های بهداشتی به طور کامل رعایت شود و امیدواریم با مراعات این شرایط آزمون را به خوبی برگزار کنیم.

مهاجرانی ادامه داد: آزمون در روز جمعه برگزار خواهد شد به جهت اینکه مدارس استعدادهای درخشان طبق قانون فقط از طریق آزمون می‌‌توانند دانش‌آموز بپذیرند و اگر این آزمون برگزار نشود کلاس‌ها در پایه هفتم و دهم دچار آسیب جدی می‌شود همچنین دانش‌آموزان به صورت اختیاری می‌توانند از سامانه salamat.gov.ir کارت سلامت خود را دریافت کنند و هنگام ورود به جلسه آن را ارائه کنند و مراقبان جلسه نیز تمام پروتکل‌های بهداشتی را رعایت خواهند کرد.

وی در پاسخ به پرسش "اگر دانش آموزی مبتلا به کرونا بود و نتوانست در آزمون شرکت کند چه تمهیداتی اندیشه‌اید؟"، متذکر شد: در سال تحصیلی جاری نمی‌توانیم کاری انجام بدهیم چنانچه موضوع به صورت جدی مطرح شود، نیاز به نظر هیئت امنا دارد اگر ببینیم موضوع جدی می‌شود اگر بتوانیم سال آینده در قالب تکمیل ظرفیت کاری انجام می‌دهیم. سازمان مدارس استعدادهای درخشان هیئت امنایی است و هیئت امنا باید تصمیمات را مشخص کند، درحال حاضر فقط یک راه داریم و آن هم آزمون ورودی است و هیچ راه دیگری وجود ندارد.

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان درباره المپیادهای علمی گفت: المپیادها در حال برگزاری است و از روز جمعه شروع شده و در نوبت صبح و بعدازظهر در حال برگزاری است و تا روز پنج شنبه المپیادهای مرحله دوم به اتمام خواهد رسید همه همکاران ما در آموزش و پرورش استان‌ها نهایت تلاش را کردند تا پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و خوشبختانه تا به حال هیچگونه گزارشی مبنی بر عدم رعایت پروتکل‌ها نداشتیم و امیدواریم با همکاری ویژه‌ای که صورت می‌گیرد آزمون روز جمعه هم برگزار شود.

منبع: تسنیم