سال تحصیلی حضوری دانش آموزان آغاز شد


سال تحصیلی حضوری دانش‌آموزان آغاز شد

دانش‌آموزان سراسر کشور امروز در وضعیت‌های مختلف قرمز، زرد و سفید راهی مدرسه‌ها شدند تا پس از مدت‌ها آموزش مجازی، حضور در کلاس درس را تجربه کنند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سرانجام پس از اخبار متفاوت و گاه متناقض، دانش‌آموزان صبح امروز راهی مدرسه شدند تا سال تحصیلی جدید را به روش حضوری آغاز کنند.

وزارت آموزش و پرورش که از مدت‌ها قبل اعلام کرده بود در شرایط قرمز آموزش حضوری ندارد و آموزش‌ها صرفا به شیوه مجازی است، به یکباره با تغییر در تصمیمات خود روز پنجشنبه اعلام کرد تمام دانش‌آموزان 15 شهریور باید به مدرسه بروند چرا که میان وضعیت‌های قرمز، زرد و سفید تفاوت چندانی وجود ندارد و این شرایط قابل تغییر به یکدیگر هستند.

با این وجود وزیر آموزش و پرورش گفته است که هفته نخست را با خانواده‌ها مدارا می‌کنیم تا با حضور در مدارس، وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی را بررسی کرده و با اطمینان از رعایت آن فرزندان خود را راهی مدارس کنند.

حال باید دید، مدارس تا چه اندازه زمینه این کار را فراهم می‌کنند تا فرصت حضور خانواده‌های نگران برای بررسی رعایت پروتکل‌های بهداشتی فراهم شود.

به هر حال صبح امروز سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان هر چند در سایه برخی دلنگرانی‌های والدین به شیوه حضوری برگزار شد و مراسم نمادین نواختن زنگ آغاز سال تحصیلی با حضور وزیر آموزش و پرورش و حضور ویدیو کنفرانسی رییس جمهور در مدرسه نوجوان در شرق تهران برگزار می‌شود.

منبع: تسنیم