امکان درخواست صدور تاییدیه تحصیلی با حذف قید زمان و مکان


امکان درخواست صدور تاییدیه تحصیلی با حذف قید زمان و مکان

 

متقاضیان از طریق سامانه تاییدیه تحصیلی https://emt.medu.ir/ می‌توانند صدور تایید مدارک تحصیلی اخذ شده پیش‌دانشگاهی، دیپلم، راهنمایی، متوسطه اول، ابتدایی (دوره های شش ساله) و ابتدایی (دوره های پنج ساله) کلیه سنوات را تقاضا کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، مرکز سنجش و پایش کیفیت  در مورد مراحل دریافت تایید مدارک تحصیلی اعلام کرد:

مراحل دریافت تایید مدارک تحصیلی

متقاضی ازطریق تلفن همراه هوشمند یا رایانه متصل به اینترنت به سامانه تاییدیه مدارک تحصیلی به آدرس https://emt.medu.ir/ مراجعه و فرم‌های تقاضا که شامل اطلاعات هویتی، تحصیلی و استعلام‌ گیرندگان تکمیل می‌کند. در مرحله نهایی با  پرداخت ۲۳۰۰ تومان، رسید هزینه و کد پیگیری دریافت می کند.

تقاضا  برای استعلام گیرندگان بخش های خصوصی

متقاضیانی که تقاضا را برای استعلام گیرندگان بخش‌های خصوصی تکمیل می‌کنند، دقت  کنند که حتما باید عنوان و شناسه ملی ثبت شده را از بخش خصوصی دریافت کنند تا در فرم تقاضا بخش مشخصات استعلام گیرنده، اطلاعات درست را وارد کنند. برای بخش‌های دولتی نیازی به اطلاعات شناسه ملی نیست.

نحوه دریافت تاییدیه مدارک تحصیلی

استعلام‌گیرنده می‌تواند جهت دریافت تاییدیه مدارک تحصیلی صادر شده با انتخاب یکی از روش‌های زیر و از طریق مکاتبه رسمی با دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات تقاضای خود را اعلام دارد:

استعلام گیرندگان دولتی:

- از طریق اینترانت گذرگاه خدمات دولت (GSB) دریافت سرویس تاییدیه تحصیلی

- از طریق اینترنت دریافت کارتابل https://kemt.medu.ir/ 

استعلام گیرندگان غیردولتی:

-از طریق اینترنت دریافت سرویس بر بستر گذرگاه عمومی خدمات دولت (PGSB)

-از طریق اینترنت درگاه ملی خدمات دولت همراه

در هر کدام از راهکارها کد پیگیری وکد ملی متقاضی برای دریافت تاییدیه تحصیلی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

درکل زمانی که در طول یک سال تعداد تقاضای تاییدیه تحصیلی زیاد باشد و یا تعداد بخش‌هایی که نیازمند رصد تاییدیه تحصیلی هستند، زیاد باشد از راهکار گذرگاه خدمات دولت و یا گذرگاه خدمات عمومی دولت استفاده می شود.

مزایای خدمت تحت وب تاییدیه تحصیلی وزارت آموزش و پرورش

حذف قید مکان و زمان: نیازی به مراجعه به دفاتر پیشخوان و یا مکان خاصی نیست و خدمت گیرنده از هر مکانی از طریق تلفن، تلویزیون هوشمند و یا رایانه متصل به اینترنت در هر زمانی به سایت https://emt.medu.ir/مراجعه و درخواست خود را ثبت کند. حذف ترددهای مکانی، در راستای رعایت پروتکل‌های مبارزه با کرونا، حفظ و نگهداری محیط زیست، حذف هزینه تردد و ... است.

کلیه مدارک آموزش و پرورش از کلیه دوره‌های تحصیلی از سال ۱۳۰۰ تا کنون قابل استعلام است.

کاهش هزینه: فقط می توان با پرداخت ۲۳۰۰ تومان مدارک را استعلام کرد.

منبع: ایسنا