نحوه فعالیت مدارس در مناطق نارنجی از شنبه


نحوه فعالیت مدارس در مناطق نارنجی از شنبه

 

محدودیت های دوهفته ای کرونا، شنبه به پایان می رسد و آنگونه که وزیر آموزش و پرورش اعلام کرده است مدارس در مناطق نارنجی با حضور مدیر و حداقل کادر اجرایی فعال و بر فرآیند آموزش های غیرحضوری نظارت خواهند کرد.

به گزارش ایسنا، دوهفته گذشته و در پی تصمیم ستاد ملی مدیریت کرونا، مدارس در مناطق قرمز تعطیل بودند و امر آموزش به طور کامل در بستر فضای مجازی دنبال شد.

محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش با توجه به اتمام محدودیت های دوهفته ای، درباره نحوه فعالیت مدارس مناطقی که از شرایط قرمز کرونایی خارج می شوند، این گونه پاسخ داده است: ستاد ملی مبارزه با کرونا در این زمینه تعیین تکلیف کرده است، بنابراین در مناطق نارنجی فعالیت آموزشی به صورت «غیرحضوری» خواهد بود.

وی در حاشیه نشست مشترک با دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر بر این نکته نیز تاکید کرده است: مدارس با حضور مدیر و حداقل کادر اجرایی فعال و بر فرآیند آموزش های غیرحضوری نظارت خواهند کرد.

وزارت آموزش و پرورش پیش از این و در پی انتشار برخی اخبار عیررسمی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی غیررسمی  درباره چگونگی روند ادامه سال تحصیلی جاری با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود که وزارت آموزش و پرورش با در نظر گرفتن این مهم که سلامت دانش آموزان و معلمان اولویت است، درخصوص ادامه به کار مدارس و روند آموزش حضوری تابع تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا است و معلمان، دانش آموزان واولیای آنان اخبار مربوط به مصوبات ستاد را فقط از رسانه ملی و پورتال اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش پیگیری کنند.

منبع: ایسنا