این تابستان پر دردسر!


این تابستان پر دردسر!

اگر فکر می‌کنید این تنها شما هستید که باید تابستان را به آمادگی برای کنکور سال دیگر بپردازید، باید کمی در افکارتان تجدید نظر کنید چون تحقیقات تاریخی ما نشان داده اصولا بشر از همان روز اولی که پایش به کره خاکی رسید، تابستان‌های پرکاری داشته و تازه الان درس خواندن و برنامه‌ریزی برای کنکور سال آینده از راحت‌ترین کارهای بشری است و نوجوانان و جوانان تمام دوره‌های تاریخی گذشته حاضرند جایشان را با شما عوض کنند و یک چیزی هم سر بدهند! برای آشنایی بیشتر با دردسرهای تابستانی دوره‌های گذشته، ادامه مطلب را بخوانید:

دوران ما قبل تاریخ: در این عصر با وجود آن‌که انسان‌ها تقریبا هیچ پیشرفتی در هیچ زمینه‌ای نداشتند اما آتش روشن کردن آن‌قدر سخت و دشوار بود که هر انسانی از عهده انجامش بر نمی‌آید و چون تعداد متقاضیان شغل مهم و پردرآمد آتش روشن کنی، بیشتر از ابزار آتش زند آن زمان بود، بنابراین هر ساله کنکور آتش روشن‌کنی بر پا می‌شد و از میان داوطلبان، تعدادی از بهترین‌ها انتخاب می‌شدند و به این ترتیب در تابستان‌ها، جوان‌ها اوقاتشان را به تمرین آتش روشن‌کردن می‌گذراندند و آرزویشان این بود که مثل شما زیر باد کولر و در حالی که کنار دستشان یک پارچ آب طالبی خنک است با مداد تست بزنند!

دوران عصر حجر: در این زمان پای سنگ به بخش‌های مهم زندگی انسان باز شد و تقریبا بشر همه چیزش را از سنگ می‌ساخت (از جمله پارچ،‌ لیوان، مایکروفر، تلویزیون LCD، فریزر و غیره ...!)

امتحانی که بچه‌ها در این زمان باید از عهده‌اش بر می‌آمدند، کنکور سنگ تراش بود. به این ترتیب که آن‌ها باید در یک زمان کوتاه از یک تخته سنگ بزرگ یک چیز بدرد بخور می‌تراشیدند.

با این حساب ناگفته پیداست که بچه‌های این عصر هر جا سنگ و صخره‌ای پیدا می‌کردند آن را می‌تراشیدند تا بتوانند در کنکور سنگ تراشی در رشته تراشیدن چیزهای خوب و باکلاس قبول شوند. حالا خودتان کلاهتان را قاضی کنید و بگویید قبول‌شدن در رشته پزشکی یا مهندسی سخت تر است یا قبولی در رشته تراشیدن سوزن تزریقات و برج 60 طبقه از سنگ؟!

دوران فلز: با کشف فلزات توسط پترو پی‌بردن به خواص و کاربرد آن رقابت تابستانی جوانان آن دوره به قبولی در رشته‌های استخراج طلا، نقره و برنز خلاصه شد و آرزوی هر جوانی قبولی در رشته استخراج طلا بود که با کسب این افتخار سبب سربلندی خانواده‌اش می‌شد و البته می‌دانست در آینده نانش در روغن کرمانشاهی است! در تابستان‌های این دوران جوانان برای کسب آمادگی برای قبولی در کنکور فلزات راهی جاهای دور و نزدیک برای کشف طلا و سایر فلزات می‌شدند و البته در این راه خطرات زیادی را هم پشت سر می‌گذاشتند که کمترینش به شکل یک مرغ خوشمزه و چاق و چله دیده شدن، توسط همراه گرسنه‌شان بود!

دوران بخار: روزی که بشر متوجه شد می‌تواند به کمک نیروی بخار می‌تواند چه کارهای عظیمی انجام دهد، روزی بود که سرنوشت نوجوان و جوانان هم تغییر کرد و هر کدام سعی کردند برای قبولی در کنکور قدرت بخار، از هر تجربه بخاری استفاده کنند. در این زمان داوطلب‌های کنکور قدرت بخار بیشتر وقتشان را پای گاز و جلوی کتری‌های آب‌جوش می‌گذراندند و همان‌جا بود که سعی می‌کردند با استفاده از نیروی بخار چیزهای جدیدی کشف کنند و با خودشان سرکنکور قدرت بخار ببرند. البته در این دوره عده‌ای جوان گول دوستان ناباب را خوردند و فکر کردند قلیان کشیدن و تولید بخار و دود حاصل از آن هم نوعی آمادگی برای کنکور قدرت بخار است که متاسفانه بازمانده‌های این طرز فکر هنوز هم پیدا می‌شوند و بعد از این همه قرن، هنوز فرق بین دود و بخار را نمی‌دانند!

دوران الکتریسته: اختراع برق همه چیز زندگی بشر را زیرورو کرد، از جمله کنکور جوانانش را! در این عصر، هدف هر جوانی موفقیت در کنکور لامپ و سرپیچ بود. پس عجیب نیست که در تابستان‌ها بچه‌های پشت کنکوری از صبح تا شب با فازمتر و چسب برق و لامپ و ریسه و پریز و دو شاخه ور می‌رفتند و نور اتاق‌شان مرتب روشن و خاموش می‌شد! در این دوره در برنامه‌های تلویزیونی از مردم می‌خواستند به خاطر موفقیت بچه‌هایشان در کنکور لامپ و سرپیچ هم که شده در مصرف برق صرفه‌جویی کنند و برای درس‌خواندن برای قبولی در کنکور هم حداقل باید صابون 12-10 دفعه برق گرفتگی را به تن می‌مالیدند!

گویا مدل موهای سیخ سیخی هم از همین دوران و در اثر برق‌گرفتگی چند جوان کنکوری مو بلند ابداع شد که بچه‌ها با وجود آن‌که کنکور لامپ و سرپیچی و درس‌های برقی از رده خارج شده اما مدل مویش همچنان باقی ماند تا علامتی باشد برای همدردی با جوانانی که با آن مشقت در کنکور قبول می‌شدند!

 

زراندوز