مصاحبه با رتبه برترها "علیرضا سید شاکری"


 سیدعلیرضا سیدشاکری

رتبه 5 کشوری زبان

رتبه 68 منطقه 1 ریاضی

رتبه 96 کشوری ریاضی

 

درصدهای کنکور ریاضی

ادبیات

عربی

دینی

زبان انگلیسی

ریاضی

فیزیک

شیمی

73

100

94

94

67

84

54

 

درصدهای کنکور زبان

ادبیات

عربی

دینی

زبان انگلیسی

زبان تخصصی

87

100

84

94

58

 

سوالات

1- از سابقه ی درسی و معدل تان در سال دهم یازدهم دوزادهم بگویید؟ من در دبیرستان علامه حلی 1 درس خواندم و پایه درسی من از ابتدا قوی بود، معدل دبیرستانم حدودا 70/19 است.

2- برنامه‌ریزی برای کنکور را از چه زمانی شروع کردید؟ به طور کلی من از پایه ی هفتم دبیرستان به شکل منظم و با برنامه ریزی مطالعه می کردم. به شکل جدی تر در دوره متوسطه دوم ابتدا در تابستان ، پیش از شروع سال تحصیلی یازدهم شروع به مرور مباحث سال دهم کردم و از تست های معلمان و کتاب های کمک درسی کمک گرفتم. بعد ها به شکل جدی تر در تابستان سال بعد یعنی پیش از شروع سال دوازدهم، برنامه ریزی برای مطالعه دروس کنکور سراسری را شروع کردم.

3- از چه زمانی مطالعه دروس پایه را شروع کردید؟ از همان سال دهم و یازدهم تحت نظر مشاور،  با کلاس ها و امتحانات مدرسه هماهنگ پیش رفتم اما شیوه ی غالب مطالعه ی من تشریحی بود. یعنی دروس سال دهم را به شکل تشریحی مطالعه کردم و حل تمرین داشتم. درسال یازدهم بخشی از تست ها را نیز در کنار مطالعه تشریحی به برنامه ام اضافه کردم و در سال دوازدهم کاملا به شیوه ی تستی مطالعه می کردم.

4- برای کنکورت مشاور داشتی؟ به طور شخصی مشاور نداشتم بلکه از مشاورین مدرسه ام کمک و راهنمایی میگرفتم. یعنی برنامه ریزی ام را به طور کامل خودم بر اساس نتایج آزمون آزمایشی هفته گذشته ام می نوشتم و از بازخورد مشاورین مدرسه برای اجرای آن بهره میگرفتم.

5- کلاس کنکور هم می‌رفتید؟ خیر من هیچ کلاس کنکوری نرفتم و صرفا در کلاس های درسی و فوق برنامه مدرسه خود شرکت کردم. و برای رفع اشکال از کمک سایر دوستانم در درس هایی که ضعیف تر بودم استفاده می کردم.

6- آزمون آزمایشی چطور شرکت کردی؟ بله در آزمون های آزمایشی گاج شرکت کردم.

7- برای کنکور زبان هم از قبل برنامه ریزی داشتی و کلاس رفته بودی؟ خیر، برای کنکور زبان از قبل هیچ گونه برنامه ریزی نداشتم اما چون از کلاس پنجم ابتدایی کلاس زبان میرفتم، زبانم قوی بود و در کنکور هم نتیجه ی بسیار خوبی گرفتم.

8- چه‌طور درس می‌خواندید و از چه منابع برای مطالعه استفاده می کردید؟شیوه ی مطالعه ی به خصوصی در دروس نداشتم اما سعی می کردم به آموزش در کلاس درس اهمیت زیادی بدهم و از هر مبحث ، تعداد تست های زیادی بزنم. آموزش و کتاب های کمک درسی و تستی در کنار مشاوره در پیشرفت من اهمیت به سزائی داشت طوری که شاید اگر صرفا به کتاب های درسی و مدرسه اکتفا می کردم در بهترین حالت رتبه ام حدود 1000 میشد.

دین و زندگی

زبان انگلیسی

حسابان

هندسی

آمار و احتمال و گسسته

فیزیک

میکروطلایی گاج

میکرو جامع گاج

Iq گاج

و میکرو جامع گاج

Iq هندسه پایه گاج

iq گاج

Iq گاج پایه و دوازدهم

 

 

 

 

9-آیا نکته ی خاصی بود در سال کنکورت بود که احساس کنی تو را از بقیه متمایز می کند؟ من در اجرای برنامه ریزی ام سخت گیری بسیار داشتم، البته در جدول برنامه ریزی زمان هایی را برای جبران دروس عقب افتاده ام گذاشته بودم امام در عین حال خودم را به اجرای کامل برنامه نوشته شده ملزم می کردم. و اینکه روتین های شبانه در مباحث حفظی و مهارتی مانند آرایه ادبی و قرابت معنایی در کسب درصد بالای 80 کمک زیادی به من کرد

10- خاطره‌ای از درس خواندنت داری؟ به یاد دارم، زمانی که به دلیل شیوع کرونا آموزش ما غیرحضوری شده بود اما برای شرکت در یک آزمون داخلی مدرسه باید حضوری امتحان می دادیم تا سطح بندی شویم. بار اول به دلیل استفاده از ماسک که عادت به استفاده  نداشتم، رتبه نه چندان خوبی آوردم اما در امتحان بعدی به فاصله کمتر از یک هفته چون به ماسک عادت کرده بودم، رتبه اول را در آزمون کسب کردم که برای خود من هم کمی عجیب بود.

11- عید چطور گذشت ؟ در دوران عید، تمام مطالعه ام را در پانسیون مطالعاتی مدرسه انجام دادم. من به همراه چندی از دوستانم به توصیه مشاور بر خلاف بسیاری از داوطلبان که فقط به مطالعه مطالب سال دهم و یازدهم می پردازند، مباحث هر سه سال دهم، یازدهم و دوازدهم را جمع بندی کردیم.

12- بعد از عید چطور درس خواندید؟ از دوران عید تا چندهفته پیش از کنکور مباحث را به طور منظم مرور میکردم و تست میزدم و مدرسه در هر هفته دوبار از ما امتحان می گرفت. همچنین در آزمون جامع موسسه گاج شرکت کردم. اما در ماه آخر پیش از کنکور، به توصیه مشاور به خاطر فشار بالایی که بر خود حس می کردم، در امتحانات مدرسه شرکت نکردم و صرفا ازمون های جامع گاج و دیگر موسسات را پیگیری نمودم.

13-  هفته‌ی آخر کنکور چطور گذشت؟ هفته آخر کنکور احساس خستگی زیادی میکردم. دوست داشتم گوشی به دست بگیرم و وقتم را در شبکه های اجتماعی مختلف بگذرانم، به همین خاطر به کتابخانه ی مدرسه رفتم و هفته ی آخر را به مرور نکات، خلاصه ها و مطالب حفظی دروس عمومی و تخصصی کنکور پرداختم.

14-چه رتبه‌ای برای خودتان پیش بینی می‌کردید؟

رتبه زیر 100

15- چه طوری از نتیجه کنکورتان با خبر شدید و چه حسی داشتید؟ ابتدا تصور می کردم نتایج بع از تعطیلات تاسوعا و عاشورا اعلام شود اما از طریق دوستانم و شبکه های اجتماعی مطلع شدم که رتبه های برتر هر گروه آزمایشی از طریق شبکه خبر ظهر امروز اعلام می شوند، بنابراین تلویزیون را روشن کردم و شنیدن اسم خودم از شلکه خبر شوکه شدم! احساس خیلی خاصی داشتم. خوشحال بودم و متعجب!

16- در مورد حذف دروس عمومی در کنکور سال جدید، نظری دارید؟ به نظرم من حذف دروس عمومی در کنکور تصمیم مناسبی بود

17- کمی از خانواده‌تان و نقش آنها در موفقیتان برای ما بگویید؟ خانواده من نقش بسیار مهمی در موفقیتم داشتند. در سال کنکور فضایی بسیار آرام و ساکت در محیط خانه برای مطالعه ی من فراهم بود و دید و بازدید ها کم شده بود و مسافرت رفتن به صفر رسیده بود! همچنین زمان هایی که در آزمون ازمایشی نتیجه ی نامطلوبی می گرفتم و ناامید می شدم، والدینم به من انگیزه و انرژی برای حرکت رو به جلو می دادند و برای ادامه دادن این مسیر پر فراز و نشیب تشویقم می کردند.

18-  چه رشته ای را در دانشگاه انتخاب خواهید کرد؟ علاقه دارم تا در رشته مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف ادامه تحصیل دهم

19- حرف آخر؟

توصیه من به تمام دانش آموزان این است که سعی کنند علاقه ی خود را پیدا کنند تا در آن زمین گام برداشته و بهترین خود را رقم بزنند، همچنین دوست دارم به افرادی که مانند من تصمیم دارند تا برای کنکور تلاش کنند و نتیجه خوبی بگیرند بگویم که، از شکست خوردن ها، سختی کشیدن ها و مشکلات خسته نشوند و با قدرت به مسیر خود ادامه دهند چرا که در نهایت شیرینی آن نتیجه ، تمام آن سختی کشیدن ها را را جبران خواهد کرد.

 کلینیک مشاوره گاج